صفر تا صد آموزش طراحی بنر حرفه ای
در این مقاله قصد داریم صفر تا صد آموزش طراحی بنر خلاقانه و حرفه ای را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.
آموزش طراحی بنر، آن هم به صورتی خاص و خلاقانه، فرآیندی بسیار طولانی و پیچیده است. هرچه فرآیند طراحی یک بنر طولانی تر باشد، احتمال اینکه برخی از مراحل فراموش شود یا بخش های خاصی نادیده گرفته شود، بیشتر می شود. ما در مقاله های پیشین به شما آموزش داده ایم که چطور بنر تبلیغاتی درست کنیم؛ اما در این مقاله، چک لیستی را آماده کرده ایم که با کمک آن می توانید مطمئن باشید هیچ چیزی را از قلم نینداخته اید و به کارآمدترین روش ممکن کارتان را به سرانجام خواهید رساند.
مقدمه
- گام اول در آموزش طراحی بنر: موضوعات و اهداف اصلی بنر را مشخص کنید.
- گام دوم: مخاطب هدفتان برای طراحی بنر تبلیغاتی را مشخص کنید.
- گام سوم: طوفان فکری راه بیندازید.
- گام چهارم: مفهوم سازی
- گام پنجم: فرمت بنر خود را انتخاب کنید.
- گام ششم: مرحله هیجان انگیز آموزش طراحی بنر
- گام آخر آموزش طراحی بنر حرفه ای و یک پیشنهاد عالی!
گام اول در آموزش طراحی بنر: موضوعات و اهداف اصلی بنر را مشخص کنید.
از آنجایی که ما در این مقاله قصد داریم صفر تا صد آموزش طراحی بنر را به شما آموزش دهیم، در نتیجه از ابتدایی ترین گام شروع می کنیم. در اولین گام و پیش از ایده پردازی، باید هدف اصلی بنر را تعیین کنید. آیا بنر شما پیشنهاد خاصی را ارائه می دهد؟ یا تنها می خواهید آگاهی مخاطب در مورد مشخصات برندتان را افزایش دهید؟ چه کالا و خدماتی را می خواهید ارائه دهید؟ ابتدا باید به طور خاص به چیزی که می خواهید به آن برسید، فکر کنید. پس از آن، بقیه مراحل بسیار آسان تر می شود.
شاید حالا با خودتان فکر کنید دیگر وقت عمل کردن است. اما اشتباه نکنید! پس از این مرحله، وارد حیاتی ترین مرحله آموزش طراحی بنر خواهید شد. پیش از آنکه برای مفهوم مورد نظرتان ایده پردازی کنید و کارتان را با ساخت بنر در فتوشاپ ادامه دهید، باید یک مرحله بسیار بسیار مهم را پشت سر بگذارید و آن مرحله چیزی نیست جز: شناسایی مخاطبان هدف!
گام دوم: مخاطب هدفتان برای طراحی بنر تبلیغاتی را مشخص کنید.
اینکه بررسی کنید بنر تبلیغاتی شما قرار است چه کسی را هدف بگیرد، مهمترین مرحله ی طراحی بنر خلاقانه است. اگر قبلا این کار را نکرده اید، همین الان اقدام کنید: مخاطبان بالقوه تان را شناسایی کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، ذهنیت روشنی از اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه تیپ شخصیتی دارند، خواهید داشت. این به شما کمک می کند تا کاربران را تجسم کنید و بنری حرفه ای و ویژه برای آنها طراحی کنید.
شناسایی مخاطبان در طراحی بنر تبلیغاتی تضمین میکند که شانس تعامل تان به حداکثر خواهید رسید؛ چرا که اگر مخاطب احساس کند هدف تبلیغات شما است، به بنرتان توجه می کند. در واقع، شما در این مرحله وارد مفاهیم و ایده های دقیق می شوید و می توانید بدون نیاز به تلاش بسیار، توجه تک تک مخاطبان تان را به خود جلب کنید. این موضوع به معنای ایجاد محدودیت در تخیل بالقوه شما نیست، بلکه به معنای افزایش تأثیرگذاری بنر شما است.
گام سوم: طوفان فکری راه بیندازید.
در این مرحله از آموزش طراحی بنر، راه های موثر ایده پردازی و طوفان فکری را به شما آموزش خواهیم داد. چه با یک تیم کامل روی طراحی بنر کار کنید، چه به تنهایی، فرقی نمی کند؛ شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی باید ایده های تان را با دیگران مطرح کنید و از آنها نیز ایده بگیرید. هر چیزی را بنویسید؛ از مفاهیم مبهم گرفته تا جزئیات کوچکی که می خواهید در بنرتان گنجانده شود.
در واقع، یکی از راه هایی که تقریبا همیشه نتایج عالی به همراه داشته، این است که واقعا هر ایده ای را بپذیرید. هر ایده ای را که دارید بنویسید و به نوشتن ادامه دهید تا چاه ایده هایتان خشک شود. هیچ ایده ای ذاتا بد نیست. بر روی تمام ایده ها تمرکز کنید، جزئیات هر یک از آنها را بررسی کنید و تعدادی از آنها را برای رفتن به مرحله بعدی انتخاب کنید. این کار را چندین بار انجام دهید و سپس تصمیم بگیرد که آیا این ایده را نهایی کنم یا خیر. پس از این فرآیند شما باید یک ایده کاملا شکل گرفته، با جزئیات لازم و یک مفهوم کلی قابل اتکا داشته باشید.
احتمالا بیشتر از یکی از طرح ها و ایده های تان، خوب است و با هدف تبلیغاتی بنر شما مطابق است. اما شما باید چارچوب و هدف تان را نیز در نظر داشته باشید. آیا هدفتان ساخت بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی است؟ آیا این بنر، صرفا یک بنر با ویژگی های بنر تبلیغاتی است؟ اینها سوالاتی هستند که باید در حین طوفان فکری مدام از خودتان و تیم تان بپرسید و جواب تمام این سوالها به این بستگی دارد که آیا این گزینه با مخاطب هدف تان تناسب دارد یا خیر.
گام چهارم: مفهوم سازی
در این مرحله از آموزش طراحی بنر، به شما یاد خواهیم داد که چطور برای بنر خود مفهوم سازی کنید. تمام ایده های جلسه طوفان فکری را بررسی کنید. بعضی از این ایده ها عملی هستند و برخی دیگر نه. بهترین یا مناسب ترین ایده های تان یعنی آن طرح هایی که از نظر شکل ظاهری، اندازه و مفهوم طراحی با هدف شما مطابق هستند را در قالب یک مفهوم کلی درآورید. این مفهوم باید یک چارچوب تقریبی برای بنر باشد. تصمیم بگیرید که هر یک از عناصر کجا باید باشد و اصولا چرا باید باشد.
در واقع شما در این مرحله از آموزش طراحی بنر، تصویر روشنی بدست خواهید آورد از اینکه طراحی بنر تبلیغاتی تان از کجا شروع خواهد شد و به کجا خواهد رسید.
گام پنجم: فرمت بنر خود را انتخاب کنید.
در گام پنجم طراحی بنر حرفه ای، دیگر باید به دنبال این باشید که کدام قالب برای هدف شما مناسب تر است و بنر چه ابعادی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر قرار است بنر شما یک بنر صرفا موبایلی باشد، باید عناصر تعاملی بیشتری اضافه کنید تا کاربران بتوانند با آن تعامل داشته باشد.
به عقیده برخی از بازاریابان، انتخاب فرمت و سایز بنر یکی از بزرگترین تصمیمات در طراحی بنر حرفه ای است. اما به عقیده ما، این تصمیم تا این حد ترسناک نیست. با استفاده از یک سایت طراحی بنر آنلاین، می توانید به راحتی اندازه ها یا سایر المان های بنر را تنها در چند دقیقه ویرایش کنید.
گام ششم: مرحله هیجان انگیز آموزش طراحی بنر
به مرحله هیجان انگیز آموزش طراحی بنر رسیدیم. زمانی که دیگر قالب و اندازه بنر برنامه ریزی شده و سبک طراحی بنر انتخاب شده، بنابراین زمان طراحی فرا رسیده است. این مرحله بسیار حساس است؛ زیرا قرار است تمام فعالیت هایی در راستای این پروژه انجام داده اید، به نتیجه بنشیند.
زمان طراحی بنر در فتوشاپ فرارسیده است. ابتدا، باید شما و تیم تان در مورد یک طرح تصمیم نهایی تان را بگیرید و هر چیزی که نیاز دارید مانند ویدیو یا تصویر محصول یا خدمات را تهیه کنید. سپس همه عناصر مورد نظرتان را کنار هم قرار دهید و بنر خود را بسازید. تمام جزئیات کوچک را بررسی کنید. همه چیز را شگفت انگیز جلوه دهید، زیرا این بنر کلید موفقیت کمپین شما است. شما به آن نیاز دارید تا توجه مخاطبان تان را به خود جلب کنید. آنها را به اندازه کافی درگیر کنید تا با آن تعامل داشته باشند. به همین منظور باید به این نکات توجه کنید:
- قصد دارید چقدر از فضای بنر را به طور موثر استفاده کنید. استفاده از فضای منفی واقعا می تواند چشمها را به خود جلب کند. البته اگر این کار را به خوبی انجام دهید.
- جایگاه عناصر و المان های بنر را مشخص کنید. دکمه فراخوان را کجا قرار می دهید؟ آیا می خواهید در بالای بنر باشد یا در سمت راست؟ آیا متن کوتاه جذاب تر است یا متن های بلند؟ اشتباه نکنید. هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این سوالها وجود ندارد. پاسخ شان برای هر بنر متفاوت است. تنها چیزی که مهم است این است که شما و تیم تان از ظاهر و چیدمان بنر خود راضی باشید و به آن افتخار کنید.
گام آخر آموزش طراحی بنر حرفه ای و یک پیشنهاد عالی!
اینجا دیگر آموزش طراحی بنر به انتها رسیده است و زمانی است که باید بنر خود را بررسی کنید. اگر همه چی خوب به نظر می رسد و تمام المان ها همانطور هستند که تصور میکردید، زمان انتشار بنر فرا رسیده است! حالا بنشینید و تماشا کنید که چطور مخاطب با بنر شگفت انگیز شما درگیر می شود.
اما پیشنهاد ویژه ما چیست؟ اگر خودتان را یک طراح بنر حرفه ای می دانید، می توانید با مراجعه به سایت اتک و بخش استخدام غیر حضوری، به عنوان طراح بنر ثبت نام کنید. بعد ما شما را به شرکت هایی معرفی خواهیم کرد که متقاضی ساخت بنرهای خلاقانه و خاص هستند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید