تکنیک های نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی+ نمونه سناریو

تکنیک های نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی+ نمونه سناریو

در بین انواع تبلیغات، برنامه هایی که در تولید و ساخت سناریوی تیزر تبلیغاتی آنها از خلاقیت، سبک منحصر بفرد و ایده های ناب بهره برداری شده است، برنده هستند.

سناریوی تیزر تبلیغاتی؛ مقدمه

سناریوی تیزر تبلیغاتی یکی از عناصر جدایی ناپذیر از تبلیغات هدفمند و کاربردی به شمار می روند. تبلیغاتی که به صورت هدفمند و کاربردی طراحی و ساخته می ‌شوند نه تنها در بازارهای رقابتی داخلی، بلکه در بازارهای رقابتی خارجی نیز مورد توجه قرار می ‌گیرند. پس می ‌توان گفت که این نوع از تیزرها به نوعی سفیر برند شما به شمار می‌ روند. حال این سوال پیش می ‌آید که چگونه می ‌توانید سفیر برند خود را از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار گردانید؟! موارد مهمی که با مشاهده تیزرهای تبلیغاتی برندهای معتبر و شناخته شده با آن مواجه می‌ شوید، کدامند؟
قطعا یکی از مواردی که می ‌تواند در تیزرهای تبلیغاتی مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد، نحوه تولید محتوا است. محتوایی می ‌تواند نظر مخاطب را به سمت خود جلب نماید که علاوه بر کیفیت فوق العاده، صداقت احترام، عدم بزرگنمایی و غیره را در بر داشته باشد. تمامی این موارد وابسته به سناریوی در نظر گرفته شده برای تبلیغات مورد نظر می ‌باشد. این روزها شاهد بسیاری از ایده‌ های خلاقانه در کمپین‌ های تبلیغاتی هستیم که به سبب عدم برخورداری از سناریوهای مناسب، هرگز مورد توجه و استفاده قرار نگرفته‌ اند. آیا می ‌دانید هدف از طراحی بهترین سناریو برای تبلیغات چیست؟ چطور می ‌توان یک سناریو ایده‌ آل برای تبلیغات موثر را خلق کرد؟ برای دستیابی به پاسخ سوالات، می ‌توانید همراه ما باشید. 

1.    منظور از سناریوی تیزر تبلیغاتی چیست؟
2.    رایج ترین سناریوهای تیزر تبلیغاتی
3.    نمونه سناریو تبلیغاتی اینستاگرام
4.    سناریو معرفی محصول
5.    نمونه متن تیزر تبلیغاتی موفق
6.    کلام پایانی

منظور از سناریوی تیزر تبلیغاتی چیست؟

سناریوی تیزر تبلیغاتی نوعی نمایشنامه می‌ باشد که می‌ تواند مخاطب شما را آماده خرید کرده و به تیزر شما هدف دهد. سناریوها در اشکال مختلفی تولید و نوشته می ‌شوند که عوامل خاصی بر روی آنها تاثیرگذار خواهند بود. اگر شما نیز به دنبال یک راهکار خلاقانه برای معرفی برند یا شرکت مورد نظر خود هستید، باید از یک سناریوی جذاب و منحصر به فرد برخوردار گردید. سناریوها بر اساس عواملی مانند:
•    جنس مخاطب
•    سن مخاطب
•    نوع محصول
و مواردی از این قبیل طراحی و تولید می‌ شوند. به طور کلی در ساخت تمامی تیزرها از جمله ساخت تیزر یک دقیقه‌ ای استفاده از یک نمایشنامه خلاقانه و تکنیکال، بسیار ضروری خواهد بود. در صورتی که تیزر شما از یک سناریوی منحصر به فرد برخوردار نباشد، نمی تواند توجه مخاطب را جلب نموده و در نتیجه با شکست مواجه خواهد شد. سناریوها با قرارگیری در کنار عناصر اصلی تبلیغات مانند:
•    اندازه‌گیری
•    بودجه
•    هدف
•    رسانه
 و غیره، می ‌توانند یک تیزر تبلیغاتی سه بعدی و یا یک تیزر تبلیغاتی منحصر به فرد را خلق نمایند. از این رو بسیاری از بازاریابان جهت دستیابی به اهداف خود و در برداشتن یک سناریوی جذاب و گیرا، از دانش متخصصان حرفه ‌ای استفاده می ‌کنند. به این ترتیب می‌ توانند با در برداشتن پشتوانه ‌ای سرشار از دانش و تخصص، یک سناریوی موفق را خلق نمایند.

سناریو برای تیزر تبلیغاتی

رایج ترین سناریوهای تیزر تبلیغاتی

برای ساخت سناریوی تیزر تبلیغاتی استفاده از تکنیک ‌های نگارش، طراحی و تولید، بسیار ضروری است. بسیارند برندها و شرکت‌ های مختلفی که حتی با صرف هزینه ‌های زیاد برای تولید تیزرهای تبلیغاتی، هرگز  به اهداف بلند خود دست نیافته اند. چرا که سناریوی مناسبی برای تیزر تبلیغاتی خود انتخاب نکرده ‌اند. 
حتی اگر اقدام به استفاده از ساخت تیزر با کاین مستر و بسیاری از برنامه‌های خارق‌العاده ی دیگر نیز نمایید، در صورت عدم استفاده از سناریوی جذاب هرگز موفق نخواهید شد. این فرایند باید بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام پذیرد. بنابراین هر فردی توانایی تالیف سناریو را نخواهد داشت. از سناریوهای رایج می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سناریوهای احساسی
•    سناریوهای کمدی
•    سناریوهای مربوط به معرفی کالا
•    سناریوهای مربوط به آموزش و طرز استفاده از محصول
•    سناریوی موزیکال
•    سناریو شاهد
•    سناریوی شخصیت محور
و بسیاری از موارد دیگر. در بین رایج‌ ترین سناریوها زمانی می توان شاهد بهترین سناریوی تیزر تبلیغاتی از دیدگاه برند خود باشید که از دانش کارشناسان کاربلد و متخصص در این زمینه استفاده کنید.

نمونه سناریو تبلیغاتی اینستاگرام

سناریوی تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام باید بر اساس اصول و استانداردهای خاصی طراحی و تولید گردد. فضای اینستاگرام در این روزها به یکی از فضاهای مجازی پرچالش و رقابتی (برای دستیابی به مشتریان بیشتر) مبدل شده است. بسیاری از بازاریابان با استفاده از سناریو نویسی ایده آل در پلتفرم‌ هایی مانند: اینستاگرام، یوتیوب و ... به بازارهای رقابتی پر فروشی دست یافته اند. سناریو نویسی تبلیغاتی می ‌تواند به عنوان شاهراه ارتباطی با مخاطب به شمار برود. سناریوهای سرگرم کننده و جذاب می ‌توانند ذهن مخاطب را درگیر نموده و محبوبیت برند مورد نظر شما را به ارمغان بیاورند. با یک بررسی کوتاه در بین نمونه ‌های موفق سناریوهای تبلیغاتی در اینستاگرام، می ‌توان به نکات بسیار مهم و یکسان در بین آنها، دست یافت. این نکات طلایی و مهم عبارتند از:
•    سناریوهای به کار برده شده در فضای اینستاگرام باید خلاقانه و جذاب باشد.
•    بهترین نمونه سناریو در اینستاگرام، سناریویی است که مفید و خلاصه باشد.
•    سناریوهای هدفمند برگ برنده را در این فضای اینترنتی در بر دارند
همانطور که در آموزش ساخت تیزر گیمینگ و بسیاری از تیزرهای تبلیغاتی دیگر از دانش و تخصص کارشناسان کاربلد و حرفه‌ ای استفاده می‌ شود، بهتر است برای ساخت و تولید این نوع از تیزرها و سناریوهای تبلیغاتی نیز از دانش کارشناسان حرفه‌ ای و متخصص استفاده کرد. طراحان خلاق با تسلط کافی به تمامی اصول و استانداردهای جهانی می ‌توانند سرعت و عملکرد حیرت انگیزی را در طراحی و تولید سناریوی تاثیرگذار به مخاطب القا نمایند.

بهترین سناریو تبلیغاتی

سناریو معرفی محصول

یکی از محبوب‌ ترین انواع سناریوی تیزر تبلیغاتی، سناریو مربوط به تبلیغات محصول است. در بازارهای رقابتی شاهد ارائه بسیاری از تیزرهای منحصر به فرد جهت معرفی انواع کالاها هستیم. در بین انواع سناریوهای تبلیغاتی یکی از ساده ‌ترین و کاربردی‌ ترین سناریوها، سناریوهای مربوط به معرفی کالا می ‌باشند. برای این موضوع فقط کافیست از قدرت بیان بالا برای ارائه اطلاعات دقیق و صحیح (جهت معرفی کالا) برخوردار باشید. استفاده از دانش و تخصص فرد مطلع و همچنین سپردن طراحی سناریو به وی در این زمینه، بسی کاربردی خواهد بود. 
قطعا شما نیز از تاثیر حیرت انگیز کلمات جادویی بر روی سناریوی تیزر تبلیغاتی بسیار شنیده ‌اید. کلماتی که می ‌توانند بر روی میزان فروش شما تاثیر گذاشته و ذهن مخاطب را به سمت محصول مورد نظر جلب نمایند. در بین تمامی این نوع از سناریوها، یک عنصر مهم تکرار می ‌شود. این عنصر صداقت کاربر در زمینه ارائه اطلاعات دقیق برای محصول مورد نظر، است.

نمونه متن تیزر تبلیغاتی موفق

اگر شما نیز به دنبال بهره‌ برداری از بهترین سناریو تیزر تبلیغاتی هستید، باید از تاثیرگذاری عبارت و جمله‌ های موثر غافل نمانید. برخی از جملات می ‌توانند ذهن مخاطب را به سمت ضرر و زیان سوق داده و وی را از خرید کالا دور کنند. برای اینکه بتوانید رابطه ایده ‌آلی را با مشتری برقرار نمایید، باید از کلمات معجزه گر جهت ایجاد اعتماد در آنها استفاده کنید. برخی از نمونه جملات موفق در این زمینه عبارتند از:
1.    با ضمانت خرید کنید
2.    به نظرات مشتریان توجه نمایید
3.    از کارشناسان متخصص ما در زمینه خرید به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید
4.    به جمع میلیونی ما بپیوندید
5.    با پرداخت قسطی رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.
6.    برای شروع نیاز به سرمایه نیست.
7.    از کالکشن‌های جدید ما غافل نمانید

انواع سناریو برای تیزر تبلیغاتی

کلام پایانی

اگر وارد دنیای مجازی شوید و نگاه کوتاهی به فضای اینستاگرام، یوتیوب و غیره بیندازید، حتما از اهمیت طراحی سناریوی تیزر تبلیغاتی مطلع خواهید شد. استفاده از سناریوهای خلاقانه و منحصر به فرد بر روی برندسازی معتبر و ارزشمند شما، نقش بسزایی خواهند داشت.
 همانطور که برنامه ساخت تیزر لوگو می‌ تواند برند شما را به یک برند چشم نواز و ماندگار مبدل نماید، یک سناریوی بی تکرار و خلاقانه نیز می ‌تواند تاثیر شگفت ‌انگیزی بر روی ذهن مخاطب داشته باشد. در صورت تمایل به استفاده از ناب‌ ترین سناریو با سبک خارق العاده، می ‌توانید از دانش کارشناسان کاربلد و خبره استفاده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *