بررسی تاثیر رپورتاژ آگهی در گوگل و الگوریتم های آن
برای استفاده از نشر رپورتاژ آگهی در گوگل، باید بدانیم که این تکنیک از زیر شاخه های سئو کلاه خاکستری است و حساسیت نسبتا زیادی دارد.
رپورتاژ آگهی در گوگل به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روشها برای بهبود آمار سئو سایت و جذب ترافیک ارگانیک به شمار میرود. رپورتاژ به دسته ای از متون تبلیغاتی گفته میشود که ظاهرا تفاوتی با محتوای بیطرف و کاربردی ندارند و نکات جالب و مفیدی را در اختیار کاربر قرار میدهند اما در اصل به هدف تبلیغات نوشته میشوند. این متون در زیر لایه های خود مفاهیمی تبلیغاتی دارند و با کال تو اکشن های متفاوت، به صورت غیرمستقیم کاربر را به انجام کاری مانند خرید یا سر زدن به یک سایت مشخص تشویق میکنند.
بررسی تاثیر رپورتاژ آگهی در گوگل، به طور خاص اهمیت زیادی دارد. بدون شک گوگل از جمله پر کاربردترین موتورهای جستجو است. روزانه میلیونها نفر از این موتور جستجوی محبوب برای سرچ کردن موضوعات مختلف استفاده میکنند. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از اصول سئو به طور خاص با الگوریتم های گوگل تنظیم شوند. از آنجایی که استفاده از رپورتاژ آگهی در گوگل هم یکی از تکنیکهای رایج برای بهبود آمار سئو سایت است، حال این سوال مطرح میشود که آیا این تکنیک از طرف خود گوگل هم تایید شده است؟
تکنیک های سئو انواع مختلفی دارند. به طور کلی این تکنیکها به سه دسته سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم میشوند. تکنیکهای کلاه سفید تکنیکهای امن، بیخطر و کاملا قانونی هستند که بر اساس الگوریتم های گوگل تنظیم شده اند. تکنیک های کلاه سیاه با دور زدن قوانین گوگل، تلاش دارند تا آمار سئو یک سایت را بهبود بخشند. بین این دو طیف، تکنیکهای کلاه خاکستری قرار دارند. این دسته از تکنیکها کاملا قانونی نیستند اما غیر قانونی هم محسوب نمیشوند. یک سئوکار حرفه ای و یک نویسنده کاربلد که با اصول سئو آشنا باشند به خوبی میتوانند بدون نگرانی آنچنانی بابت پنالتی های گوگل، از تکنیکهای کلاه خاکستری برای بهبود آمار سئو یک سایت و افزایش بازدید آن استفاده کنند. نشر رپورتاژ آگهی در گوگل، در این دسته قرار میگیرد.
در این مطلب قصد داریم به بررسی قوانین رپورتاژ آگهی در گوگل بپردازیم. همچنین بررسی میکنیم که در چه صورتی ممکن است با نشر رپورتاژ آگهی در گوگل، سایت ما مسدود یا گرفتار پنالتی شود.
فهرست مطالب
1. آیا رپورتاژ آگهی از نظر گوگل مورد تایید است؟
2. گوگل چه دیدگاهی نسبت به رپورتاژ آگهی دارد؟
3. آیا رپورتاژ آگهی را می توان سئو کلاه خاکستری در نظر گرفت؟
4. در چه صورتی رپورتاژ آگهی از طرف گوگل پنالتی می شود؟
آیا رپورتاژ آگهی از نظر گوگل مورد تایید است؟
با توجه به چهارچوبهای تعیین شده توسط گوگل، رپورتاژ آگهی در گوگل جزو تکنیکهای سئو کلاه خاکستری دسته بندی میشود. برای بررسی چرایی این موضوع، لازم است دقیق تر به جزئیات استفاده از رپورتاژها برای افزایش بازدید سایت بپردازیم.
همانطور که گفته شد، رپورتاژ آگهی در گوگل به دسته ای از مطالب غالبا خبری یا مقالات گفته میشود که در ظاهر، مصرفی و کاربردی هستند اما در واقعیت تبلیغاتی نوشته شده اند. بسیاری از افراد نسبت به تبلیغات جبهه دارند و به آنها بی اعتماد هستند. همین موضوع سبب میشود تا توجه خاصی به آنها نداشته باشند. حال تصور کنید به جای متن تبلیغاتی، مطلبی در اختیار آنها قرار میگیرد که واقعا مفید است. همین موضوع سبب میشود به خواندن ادامه دهند، در حالی که متن مورد نظر تبلیغاتی است و آنها را به سایت خدمات یا فروش یک محصول مشخص هدایت خواهد کرد. حال سوال اینجاست که گوگل چرا این تکنیک را کاملا تایید نمیکند؟
گوگل چه دیدگاهی نسبت به رپورتاژ آگهی دارد؟
محتوای رپورتاژ آگهی در گوگل، در یک سایت دیگر منتشر شده و در آن به سایت شما لینک داده میشود. اگر بخواهید مطلبی در جهت تبلیغ سایت شما در یک سایت دیگر منتشر شود، لازم است تا به آن سایت، مبلغی پرداخت کنید. معمولا بسیاری از سایت های پر طرفدار و پر بازدید در ازای دریافت این مبلغ، رپورتاژ آگهی شما را منتشر میکنند. این دقیقا همان چیزی است که گوگل و قوانینش، آن را تایید نمیکنند.
گوگل تلاش دارد تا هر محتوایی که به کاربر نمایش داده میشود تا حد ممکن مرتبط با جستجوی او باشد. به همین دلیل همواره سایت ها را زیر نظر دارد تا برای تولید بک لینک های خود، دست به دامن روش های غیر قانونی نشوند. یکی از روشهایی که کمک میکند تا سایتها در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه بهتری ظاهر شوند، وجود بک لینک ها است. وقتی یک سایت دیگر، لینک سایت شما را در یک مطلب مرتبط با محتوای سایت منتشر میکند، اعتبار لینک سایت شما بالاتر میرود و در نتایج جستجو، بهتر ظاهر خواهید شد.
در مورد رپورتاژ آگهی در گوگل، از آنجایی که سایت مورد نظر خود خواسته مطلب شما را قرار نداده و بابت آن هزینه دریافت کرده، پس تبادل لینک صورت گرفته بین سایت ها ارگانیک نیست و انگار اعتباری که دارید را جعل کرده اید. به همین دلیل گوگل اگر به هر دلیلی تشخیص دهد که چنین اتفاقی رخ داده، سایت را دچار مشکل خواهد کرد. همین موضوع باعث شده که نحوه درست نگارش یک رپورتاژ آگهی حرفه ای اهمیت زیادی پیدا کند.
آیا رپورتاژ آگهی را می توان سئو کلاه خاکستری در نظر گرفت؟
بله. همانطور که گفته شد استفاده از رپورتاژ آگهی در گوگل یک تکنیک کلاه خاکستری است. رپورتاژها محتوای مفیدی دارند. آنها تا حد ممکن صادقانه نوشته میشوند و در نظر کاربران آن قدری به درد بخور هستند که معمولا تا آخر به خواندن محتوای آنها ادامه میدهند.
با در نظر گرفتن همین موضوع، از آنجایی که گوگل به تولید محتوای مفید و کاربردی تاکید دارد، پس شما عملا با نشر رپورتاژ آگهی در سایت، کاری خلاف اصول و قوانین گوگل انجام نمیدهید. تنها بخش نشر رپورتاژ آگهی در گوگل که کمی با قوانین این موتور جستجو در تضاد است، همین تبلیغاتی بودن محتوا است و همچنین، ارگانیک نبودن تبادل لینک بین سایت شما و سایتی که رپورتاژ را برای شما منتشر میکند.
در چه صورتی رپورتاژ آگهی از طرف گوگل پنالتی می شود؟
استفاده از رپورتاژ آگهی در گوگل تکنیک متداول و محبوبی است. اگر مطلب رپورتاژ به خوبی و با در نظر داشتن اصول مطلوب گوگل و سئو، نوشته شده باشد، گوگل آن را به عنوان هرزنامه و تقلب در نظر نخواهد گرفت. پس بازده خویی هم برای سایت شما خواهد داشت. در غیر اینصورت، گوگل تشخیص میدهد که مطلب تبلیغاتی است و گرفتار مشکل میشوید.
علاوه بر این، یک نکته مهم دیگر در مورد رپورتاژ آگهی در گوگل این است که به نوعی مشخص شود محتوای منتشر شده تبلیغاتی است. اگر دقت کرده باشید خود گوگل کنار هر لینکی که اسپانسر داشته باشد یا تبلیغاتی باشد، این نکته را ذکر میکند. به همین دلیل از ما هم توقع دارد که اگر محتوای تبلیغاتی منتشر میکنیم، به خصوص در مورد رپورتاژها، کاملا مشخص باشد که این محتوا تبلیغاتی است. در غیر اینصورت، سایت را دچار پنالتی میکند. منظور از پنالتی، اخطارهای احتمالی گوگل است. مثلا ممکن است مدتی آمار سایت شما را دچار مشکل کند یا به درستی آن را در نتایج جستجو به کاربران نشان ندهد.
با توجه به سبک نگارش رپورتاژ آگهی در تبلیغات، به راحتی ممکن است با محتوای مصرفی اشتباه گرفته شوند اما رپورتاژها کلاهبرداری نیستند! نشر یک رپورتاژ آگهی با کیفیت، صرفا روش متفاوتی برای تبلیغات است و به جای تبلیغات آشکار و تکیه کردن بر شعارهای پر طمطراق، بر انتقال نکات مفید و جالب مانند آمار و ارقام مرتبط یا رفع یک مشکل واقعی برای کاربر تاکید دارد. به همین دلیل این موتور جستجو میخواهد که اگر یک رپورتاژ آگهی در گوگل منتشر کردید، تبلیغاتی بودن آن مشخص باشد.
کلام آخر
استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی در گوگل همواره روش خوبی برای تبلیغات خواهد بود. آمارها نشان میدهند که همیشه محتوای رپورتاژ با توجه به کاربردی بودنش، نسبت به محتوای تبلیغاتی بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. پس استفاده از رپورتاژ آگهی در گوگل بسیار در امر مارکتینگ و بازاریابی رایج است. این به شرطی است که بدانیم چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم تا با در نظر داشتن اصول و قوانین سئو و چهارچوب های گوگل دست به قلم شویم و محتوایی که مینویسیم کیفیت لازم را داشته باشد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید