مروری بر این که طراحی لوگو چگونه است

مروری بر این که طراحی لوگو چگونه است

تلاش ما در این مقاله بر این بود که بگوییم طراحی لوگو چگونه است و چه نکاتی را درون خود جای داده است.

طراحی لوگو چگونه است؟ شاید سوالی است که برای شما نیز به وجود آمده باشد. این سوال قدری کلی است و نیاز دارد تا ابعاد مختلف آن روشن شود. اما تا حدودی می توان در این ابعاد مختلف به سیر و سفر پرداخت و قدری با چند و چون طراحی لوگو آشنا شد. در این مقاله نیز ما بر آن هستیم تا این چگونگی را شرح دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما با ما همراه باشید تا از این چند و چون آگاه شوید. 


مقدمه

 

  1. مراحل طراحی لوگو زیبا و دلنشین


مراحل طراحی لوگو زیبا و دلنشین


برای اینکه بتوانید لوگو طراحی کنید باید مراحلی را طی کنید و در طی این مراحل می توانید به لوگویی زیبا و ماندگار دست پیدا کنید و مخاطبان متعددی را به خود و لوگوی تان جذب کنید. ما قبل از این در مقاله ای تحت عنوان طراحی لوگو جذاب این مراحل را به طور مختصر عنوان کردیم. در اینجا قصد داریم تا این مراحل را با شرح و تفصیل بیشتری عنوان کنیم تا بهتر از قبل به پرسش طراحی لوگو چگونه است پاسخ داده باشیم. پس برای رسیدن به این نکات این مراحل را با ما همراهی کنید. 

طراحی لوگو چگونه است
تعیین هویت برند:


در این گام، تلاش کنید تا به لیستی از پرسش های اساسی راجع به هویت برند کسب و کار خود پاسخ دهید. از این پس، می توانید لوگویی طراحی کنید که دربرگیرنده اهداف برند شما باشد. چند نمونه مهم از این پرسش ها را در این گفتار برای شما تهیه دیده ایم:
1.    چرا این کسب و کار را راه انداختیم؟
2.    باورها و ارزش های ما به عنوان یک شرکت و یک برند چیست؟ 
3.    قصد داریم به چه اهداف کوچک و بزرگی برسیم؟ 
4.    چه چیزی ما را از دیگر برندهای مشابه متمایز و متفاوت می کند؟ 
5.    اگر بخواهیم کسب و کار خود را در یک جمله کوتاه یا در یک عبارت چند کلمه ای توصیف کنیم، آن چه خواهد بود؟ 
6.    قصد داریم تا مردم و مخاطبان عام ما، ما را با چه عبارت هایی بشناسند؟ 


 ایده پردازی برای طراحی لوگو:


شاید در ذهن افراد این طور جا افتاده باشد که ایده پردازی آن چنان اهمیتی ندارد. اما یکی از مهمترین و همینطور سخت ترین مراحل در طراحی لوگو و اساسا در فعالیت های خلاقانه، ایده پردازی است. شما باید توجه داشته باشید که بدون پیش زمینه و تجربه نمی توانید پا به دنیای وسیع طراحی لوگو بگذارید. بنابراین تلاش کنید تا جایی که می توانید ایده های مختلف کسب کنید. چند راه برای این کار وجود دارد که توضیح خواهیم داد: 


طوفان ذهنی: 


یکی از مهمترین و موثرترین روش های طراحی لوگو با ایده پردازی، طوفان ذهنی یا بارش فکری است. در این روش، شما ملزم هستید تا هر چیزی که به ذهنتان می رسد را در قالب کلمه یا تصویر روی کاغذ بیاورید. اصلا از این که یک ایده بد است نترسید. کسی قرار نیست شما را مواخذه کند. هر چیزی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بیاورید. خدا را چه دیدید؟ شاید بدترین ایده شما جذاب ترین لوگو را شکل داد. 
یکی از کارهایی که به انجام بهتر این کار کمک می کند این است که خودتان را به جای مخاطبانتان بگذارید. به جای او فکر کنید و ببینید دوست دارید در مواجهه با این محصول یا خدمات دوست دارید چه چیزی را ببینید. مولفه های مهم و جذاب برای مخاطب را بیابید و روی آن ها مانور دهید. به طور مثال لوکس بودن محصولات برای اکثر مخاطبان مهم است. خب تلاش کنید این مسئله را در لوگوی خود بازتاب دهید. 

رنگ در طراحی لوگو
تخته طراحی:


می توانید تخته ای را در قسمتی از اتاق یا محل کار خود تعبیه کنید و هر طرحی که به نظر شما جذاب و قابل توجه است را بر روی این تخته قرار دهید. از این طریق بعد از مدتی به مجموعه ای از ایده ها می رسید که می تواند طراحی لوگوی شما را به سمت و سوی خاص خود پیش ببرد. 

بررسی رقبا:


یکی از گام های مهم در طراحی لوگو، آن است که به رقبای کسب و کار و فعالیت خود نگاهی بیندازید و نمونه های موفق را بررسی کنید. از این طریق است که می توانید متوجه شوید چه نقاط ضعف و قوتی در کارهای رقبا وجود دارد. می توانید آنها را در کار خود استفاده کنید و یا از بین ببرید. 


درک و انتخاب مولفه های موجود در لوگو:


 سبک لوگو:


در طراحی لوگو نیز مانند هر هنر دیگری شاهد سبک های مختلفی هستیم. هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. باید توجه کنید که نمی توان یک سبک خاص را برای همه لوگوها انتخاب کرد و مناسب دانست. شما باید بتوانید با توجه به زمینه فعالیت و برند خود یک سبک مناسب را برای لوگوی خود انتخاب کنید. چند مورد از سبک های متنوع طراحی لوگو به شرح زیر است:
-سبک کلاسیک
-سبک سنتی یا خاطره انگیز 
-سبک مدرن و مینیمالیستی 
-سبک های فکاهی 
-سبک دست ساز


نوع لوگو:


علاوه بر سبک های مختلف در طراحی لوگو، انواع مختلفی نیز در این زمینه می توان در نظر گرفت. هفت نوع را می توان مهمترین این انواع در نظر گرفت که به شرح زیر هستند: 
•    حرف نماد یا مونوگرام که تنها با حضور یکی از حروف برند شکل می گیرد.  
•    لوگوی متنی یا لوگوتایپ که نام کامل برند را در لوگو جای می دهد. 
•    لوگوی تصویری که مشخصا در آن تصویر وجود دارد. 
•    لوگوی انتزاعی را می توان ترکیبی از اشکال هندسی و ذهنی در نظر گرفت. 
•    مسکات که شخصیت های کارتونی جذابی هستند و به شما در طراحی لوگو کمک می کنند.  
•    لوگوهای ترکیبی که از ترکیب کلمات و اشکال صورت می بندد.
•    امبلم که باز هم ترکیبی از تصویر و نوشته است اما در این حالت این دو عنصر قابل تفکیک نیستند. 

انواع طراحی لوگو

رنگ لوگو:


رنگ ها معانی و احساسات مختلفی را در ذهن مخاطبان شما تداعی می کنند و باید بسیار هوشمندانه انتخاب شوند. در اینجا معنا و احساسی که در بعضی از مهمترین رنگ ها منتقل می شود را توضیح می دهیم. 
قرمز: این رنگ نشان دهنده خشم، هیجان و شور و شعف است. 
زرد: به طور معمول این رنگ دوستانه و پذیرا است. از طرفی شادی،‌ جوانی و مقرون به صرفه بودن را با این رنگ تداعی کنید. 
آبی: این رنگ را می توان آرامش بخش و قابل اعتماد دانست. 
سیاه: این رنگ در موارد شیک، مدرن و مجلل بودن را بازتاب خواهد کرد. 
سفید: در طراحی یک لوگوی صاف و ساده و مدرن و مینیمال بسیار کارآمد خواهد بود. 

مرحله عملیاتی طراحی لوگو:


خب پس از اینکه تمام این مراحل را انجام دادید و به نکات متعددی که عنوان شد، دست پیدا کردید، به سراغ اعمال کردن آنها بروید. توجه داشته باشید که هیچ کاری تا قبل از عملی شدن ارزش بخصوصی ندارد و بعد از انجام کارها ارزش و جذابیت خود را پیدا خواهد کرد. با پایان این مراحل می توان گفت تا حدی به پرسش طراحی لوگو چگونه است پاسخ داده ایم. 


کلام آخر 


خب تا اینجا تلاش کردیم تا حدودی بگوییم که طراحی لوگو چگونه است و حالا شما می توانید با کمی تمرین و فعالیت در این فضا به مهارت لازم دست پیدا کنید. شاید سوال دیگری برای شما پیش بیاید و بگویید آیا استخدام طراح لوگو و همینطور استخدام طراح لوگو در منزل ممکن است یا خیر؟ جواب ما به شما قطعا مثبت است. به این طریق که با مراجعه به سایت اتک و با تکمیل فرم در بخش استخدام غیر حضوری می توانید به این مهم دست پیدا کنید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *