آموزش ساخت انواع کلیپ تبلیغاتی

آموزش ساخت انواع کلیپ تبلیغاتی

آیا انواع کلیپ تبلیغاتی را می شناسید؟ کلیپ های تبلیغاتی از جمله ابزارهای تبلیغاتی هستند که تاثیرگذاری فوق العاده را بر روی مخاطبین در بر دارند.

انواع کلیپ تبلیغاتی؛ مقدمه

انواع کلیپ تبلیغاتی این امکان را برای متقاضیان فراهم می کنند که بتوانند به راحتی خالق جذاب ترین تیزرهای تبلیغاتی باشند. این روزها که استفاده از تیزرهای تبلیغاتی به شدت مورد استقبال و توجه قرار گرفته است، طراحان به دنبال خلق ایده‌ های ناب و تیزرهای خیره کننده هستند. تیزرهایی که علاوه بر معرفی کالا و خدمات، نقش منحصر بفردی در افزایش میزان فروش کالاها و محصولات نیز دارند. 
تولید محتوا برای تیزرهای تبلیغاتی باید بر اساس اصول و قواعد مشخصی انجام بپذیرد. استفاده از قالب های مناسب برای ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی، نکته ای است که بسیاری از طراحان باید به آن توجه نمایند. لذا برای موفقیت در امر تولید انواع تیزرها و کلیپ‌ های تبلیغاتی، بهتر است از دانش کارشناسان متخصص و حرفه ای در این زمینه، استفاده کنید. با ما همراه شوید تا از آگاهی بیشتری در زمینه ی موارد زیر، برخوردار گردید. 

1.    کلیپ تبلیغاتی چیست؟
2.    تفاوت کلیپ تبلیغاتی و تیزر تبلیغاتی
3.    چگونه یک کلیپ تبلیغاتی طراحی کنیم؟
4.    انواع کلیپ تبلیغاتی
5.    کلام آخر

کلیپ تبلیغاتی چیست؟

برای شناخت انواع کلیپ تبلیغاتی، بهتر است به درک مناسبی از کلیپ تبلیغاتی دست یابید. این روزها که شاهد پیشرفت افسارگسیخته تکنولوژی در زمینه انواع رسانه‌ ها هستیم، استفاده از روش‌ های مختلف برای انتقال پیام بسی محبوب و پرطرفدار شده است. رسانه ‌های مختلف می ‌توانند کلیپ ‌های متفاوت را در بر گرفته و با انتقال پیام به مخاطبین در اقصی نقاط جهان، نقش بسزایی در پیشرفت و شناخته شدن یک برند داشته باشند. بنابراین دور از ذهن نیست که شاهد استفاده از خلاقیت های نوین و تکرار نشدنی در خلق انواع روش های تبلیغاتی باشیم. 
منظور از انواع کلیپ تبلیغاتی فیلم ‌ها و کلیپ‌ هایی هستند که در یک قالب داستانی قرار گرفته و بسیار کوتاه هستند. این فیلم ها و کلیپ ها در عرض چند ثانیه و یا چند دقیقه خدمات و یا محصولات خاصی را تبلیغ می کنند. کلیپ‌ های تبلیغاتی از ویژگی ‌های منحصر به فردی برخوردار هستند. یکی از مهمترین ویژگی‌ های این نوع از ابزارهای تبلیغاتی، کوتاه بودن زمان برای ارائه‌ ی آنها می ‌باشد. به این ترتیب این نوع از ابزارهای تبلیغاتی تمامی اطلاعاتی که به یک محصول و یا خدمات مربوط می ‌شود را ارائه نمی‌ کنند .
همانطور که در نحوه ساخت تیزر جذاب زیرکی طراح ذهن مخاطب را به سمت خود جلب می‌ کند، کلیپ‌ های تبلیغاتی نیز می‌ توانند سطح کنجکاوی مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهند. کلیپ ‌ها به نحوی طراحی و تولید می ‌شوند که نیمه ‌ای از ویژگی ‌ها و خصوصیات خدمات و کالاها را پنهان نگه داشته و مصرف کننده را برای پی بردن به این ویژگی، وسوسه می‌ کنند. بنابراین مصرف کننده و یا متقاضی به دنبال یک روش ایده آل برای پی بردن به خصوصیات و ویژگی ‌های کالا و خدمات مورد نظر، خواهد بود. با یک آمارگیری بسیار کوتاه می ‌توان به تاثیرگذاری فوق العاده ی کلیپ ‌های تبلیغاتی بر روی مخاطبین (نسبت به انواع دیگر ابزارهای تبلیغاتی) پی برد.

نحوه ی ساخت تیزر تبلیغاتی

تفاوت کلیپ تبلیغاتی و تیزر تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید از بهترین انواع کلیپ تبلیغاتی استفاده کنید، باید به تفاوت بین تیزرهای تبلیغاتی با انواع کلیپ‌ ها پی ببرید. هر کدام از این ابزارهای تبلیغاتی دربردارنده ی خصوصیاتی هستند که وجه تمایز آنها با یکدیگر تلقی می گردد. گاهی برخی از افراد بر این باورند که تنها خصوصیت کلیپ ‌های تبلیغاتی، زمان کوتاه آنها برای تبلیغ است. بنابراین گاهی تیزرهای تبلیغاتی را با کلیپ‌ های تبلیغاتی اشتباه می‌ گیرند. برای ذکر تفاوت این ابزارهای تبلیغاتی، می‌ توان از موارد زیر یاد کرد:
1.    کلیپ‌ ها به نوعی طراحی و تولید می‌ شوند که مخاطب با قسمتی از فیلم مواجه گردد. طراح با تدوین فیلم و یا استفاده از آن به صورت خام مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.
2.    اگر انواع نمونه تیزر تبلیغاتی را با کلیپ ‌های تبلیغاتی مقایسه کنید، قطعا شاهد ترفندهای خلاقانه عکاسی و نوع فیلمبرداری در تولید کلیپ خواهید بود. اغلب تولید کلیپ بر اساس فاکتورهای حرفه ‌ای رقم می‌ خورد.
3.    یکی از ویژگی های کلیپ‌ های تبلیغاتی، برخورداری آنها از موسیقی ‌های بدون کلام است. این موسیقی ‌ها از وابستگی خاصی با موضوع ویدیو برخوردار می ‌باشند. 
4.    کلیپ ‌های تبلیغاتی برخلاف تیزر تبلیغاتی تجاری و ... به نحوی طراحی و تولید شده ‌اند که ذهن مخاطب را پر از ابهام می کنند. در حالی که تیزرهای تبلیغاتی از یک روش ساده برای تبلیغات استفاده می نمایند.

بهترین کلیپ تبلیغاتی

چگونه یک کلیپ تبلیغاتی طراحی کنیم؟

با مشاهده ی انواع کلیپ تبلیغاتی موفق، حتما شما نیز برای ساخت انواع کلیپ ها ترغیب خواهید شد. برای اینکه بتوانید یک کلیپ موفق و جذاب را طراحی و تولید کنید، باید موارد و المان های زیر را مد نظر قرار دهید: 
1.    از یک برنامه ریزی دقیق و تحقیقات اصولی استفاده کنید. (اهداف را تعیین کنید. مخاطب ویدیو را بشناسید، ویدیو مورد نظر را انتخاب کنید، به لحن و مدت زمان ویدیو توجه کنید و ..)
2.    فیلم نامه و یا سناریو کلیپ مورد نظر را آماده کنید. 
3.    از استوری بورد استفاده کنید. 
4.    ویدیو مورد نظر را با تکیه به دانش حرفه ای، بسازید. 
5.    از روش های مناسب برای تدوین ویدیو استفاده کنید. 
6.    کیفیت نهایی ویدیو را بسنجید و شاهد انواع کلیپ تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار باشید.  
همانطور که استفاده از فوتیج تیزر تبلیغاتی در طراحی و تولید انواع تیزرهای تبلیغاتی نقش بسزایی را ایفا می‌ کند، برخورداری از دانش حرفه ‌ای و تخصصی در ساخت کلیپ‌ های تبلیغاتی نیز بسیار ضروری می ‌باشد. کلیپ ‌ها می ‌توانند با ارائه ی داستان‌ های جذاب و هیجان انگیز، ذهن مخاطب را درگیر خود نمایند. همانطور که می ‌دانید انسان ‌ها از شنیدن داستان لذت می ‌برند. این خصیصه منحصر به فرد موجب می ‌شود که طراحان بتوانند ایده های خلاقانه ی خود را برای موفقیت در یک کسب و کار، به کار ببندند.

تفاوت بین تیزر تبلیغاتی با کلیپ تبلیغاتی

انواع کلیپ تبلیغاتی

یکی از مواردی که در ساخت کلیپ‌ های تبلیغاتی باید مد نظر قرار داد، شناخت انواع آنها است. انواع کلیپ تبلیغاتی بر اساس نحوه ی ساخت دسته بندی می شوند. طراحان و تولید کنندگان حرفه ای و متخصص با شناخت انواع این کلیپ ها می توانند بهترین آنها برای کسب و کار مورد نظر را تشخیص داده و اقدام به بهره برداری هوشمندانه از آنها نمایند. از انواع این کلیپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
•    کلیپ رئال (این کلیپ ها به شکل واقعی اجرا می شوند. به این معنی که فیلم برداری و سناریو نویسی به صورت واقعی انجام می پذیرد.) 
•    کلیپ های موشن گرافیک (این نوع از کلیپ ها برخلاف کلیپ های رئال کاملا مجازی بوده و در تولید آنها از نرم افزارهای خاص استفاده می شود.) 
•    کلیپ استاپ موشن (در این کلیپ ها می توان شاهد مجموعه ای از تصاویر بود که به صورت متحرک طراحی شده اند. در این نوع از انواع کلیپ تبلیغاتی، از تجربه و تخصص طراحان و تولید کنندگان حرفه ای استفاده می شود.)
•    کلیپ تبلیغاتی انیمیشنی (در این کلیپ شاهد تکرار دورانی ویدیوهای کوتاه و یا تعدادی از تصاویر خاص خواهیم بود. این کلیپ ها در بازاریابی و تبلیغات آنلاین بسیار کاربردی هستند.) 
•    کلیپ تبلیغاتی تلفیقی (در این روش از انواع کلیپ تبلیغاتی، از ترکیب و تلفیق شیوه های مختلف ساخت کلیپ استفاده می شود.)

کلام آخر

همانطور که در تیزر معرفی اپلیکیشن می توان شاهد ارائه ی توضیحات مختلفی در مورد انواع اپلیکیشن ها بود، در کلیپ های تبلیغاتی نیز شاهد ارائه ی اطلاعات نامحسوسی هستیم. همین موضوع می تواند ذهن مخاطب را دچار دوگانگی کرده و وی را برای کسب اطلاعات بیشتر، ترغیب کند. بنابراین دور از ذهن نیست که محبوبیت کلیپ های تبلیغاتی نسبت به تیزرهای تبلیغاتی و .... کمی بیشتر باشد. برای تجربه ی موفقیت آمیز از ساخت کلیپ های موفق،  بهتر است از دانش کارشناسان ذیصلاح و حرفه ای استفاده کرد. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *