آشنایی با روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی

آشنایی با روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی

در روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی بهترین رنگ قرمز است. اکثر خرده فروشان از این رنگ به منظور برانگیخته کردن احساسات مخاطبین استفاده می کنند.

روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی همه چیز را از وب سایت هایی که از آن بازدید می کنیم تا محتوایی که می خوانیم تحت تأثیر قرار داده است. مغز ما از قبل برای مصرف، پردازش و هضم اطلاعات بصری تنظیم شده است. طراحی می‌تواند تقریبا هر تجربه‌ ای را بهبود بخشد، زیرا سادگی و وضوح را در دنیایی از حواس ‌پرتی ارائه می‌کند. درباره نحوه استفاده از اصول روانشناسی و طراحی بصری برای بهبود طراحی و بازاریابی محتوا نوشته شده است. در این مقاله، ما تمرکز خود را بر روی طراحی و تجزیه و تحلیل یک جنبه مهم حفظ خواهیم کرد و آن چیزی نیست جز، رنگ ‌ها.
رعایت روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی برای بازاریابی و طراحی رکن اساسی است. آنها تاثیر قابل توجهی بر ذهن ما دارند و ممکن است احساس ما را نسبت به محصولات و تجربیات تغییر دهند. رنگ ها قدرتمند هستند. آنها می توانند از بازاریابی محتوا و تجربه کاربر پشتیبانی کنند یا اثربخشی محتوا را کاهش دهند. رنگ‌ ها همچنین می‌توانند بر احساسات تاثیر بگذارند و به طور بالقوه به ابزاری قدرتمند در دست طراحان خبره مرکز محتوا تبدیل شوند. در نهایت، رنگ ها می توانند افراد را به واکنش و اقدامات خاصی وادار کنند.
برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی اندروید نیز در یک مقاله ی جداگانه مفصلا معرفی شده است.

روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی علمی است که چگونگی تاثیر رنگ ها بر رفتار انسان را نشان می دهد. می‌توان آن را شاخه ‌ای از حوزه وسیع‌ تر روانشناسی رفتار در نظر گرفت. نیل پاتل، کارشناس بازاریابی، می‌نویسد: «۸۵ درصد دلیل خرید یک محصول خاص، رنگ است» این که رنگ روی تبدیل در هر وب سایتی تاثیر می گذارد، بی دلیل است. برخی از آمارهای جالب در مورد رنگ عبارتند از:
•    92.6 درصد افراد تایید می‌کنند که بُعد بصری (رنگ، طرح، فضا) اولین عامل تاثیرگذار بر تصمیم خرید آنها است (بیش از طعم، بویایی، یا حواس دیگر).
•    مطالعات نشان می دهد که افراد در 90 ثانیه پس از مشاهده اولیه، ناخودآگاه درباره یک محصول قضاوت می کنند. تا 90 درصد از این ارزیابی به تنهایی بر اساس رنگ است.
عناوین مقاله
به منظور بیان توضیحاتی در مورد روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی لازم است موارد زیر نیز مورد بررسی قرار گیرند :


1- اهمیت روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی
2- تاثیر روانشناسی هر رنگ در بازاریابی تیزر تبلیغاتی
3- بهترین رنگ ها برای ساخت تیزر تبلیغاتی
4- سوالات متداول


اهمیت روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی


اهمیت روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی از دیدگاه بازاریابی محتوا، با بالاترین نرخ تبدیل همراه است. برای فراخوان ‌ها، رنگ ‌های روشن اولیه و ثانویه نرخ تبدیل بسیار پایینی دارند. این رنگ ها شامل : قرمز، سبز، نارنجی، زرد. رنگ های تیره تر مانند سیاه، خاکستری تیره، قهوه ای یا بنفش می باشد. برای مثال دکمه "افزودن به سبد" بزرگترین خرده فروش جهان به رنگ نارنجی است. رنگ‌ های اصلی - قرمز، زرد و آبی، رنگ های ثانویه - سبز، نارنجی و بنفش - از مخلوط کردن رنگ های اولیه تشکیل می شوند. رنگ های سوم از ترکیب رنگ های اصلی و ثانویه ایجاد می شوند.
در اهمیت روانشناسی رنگ ها سرفصل ها، آیتم های منو و فهرست ها، عناصر دیگری هستند که رنگ ها بر آنها تاثیر می گذارند. رنگ ‌ها معانی مختلفی برای جمعیت ‌شناسی، گروه ‌های سنی، فرهنگ ‌ها و ملیت ‌های مختلف دارند، اگرچه برخی از مشترکات جهانی وجود دارد که ما به بررسی آنها خواهیم پرداخت. بهترین روش برای تعیین رنگ (یا رنگ ‌های) مناسب برای برند یا وب‌ سایتتان، در نظر گرفتن گروه هدفی است که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید و احساساتی که سعی در برانگیختن آنها دارید. 
در کنار اهمیت روانشناسی در بازاریابی استفاده از موزیک پس زمینه تیزر تبلیغاتی خارجی نیز به بهبود عملکرد بازاریابی کمک شایانی می کند.

روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی

تاثیر روانشناسی هر رنگ در بازاریابی تیزر تبلیغاتی


تاثیر روانشناسی هر رنگ در بازاریابی بیشتر روی مصرف کنندگان است. در طراحی های وب، برنامه ها، کمپین های پوستر و موارد دیگر تاثیر روانشناسی هر رنگ بسیار آشکار است. رنگ راهی برای برانگیختن احساسات و درگیر کردن علایق شخصی دارد. به طور ناخودآگاه با مصرف کنندگان صحبت می کند و آنها را به انجام یا احساس تعدادی از چیزهای مختلف تشویق می کند. شما همیشه رنگ را می بینید. شما می دانید چه رنگ هایی را دوست دارید و چه رنگ هایی را دوست ندارید. به طور خاص، می دانید چه مارک هایی با رنگ ها و طرح های رنگی خاص، نشان داده می شوند. به عنوان مثال، وقتی به پلتفرم های رسانه های اجتماعی فکر می کنید، چه رنگ هایی به ذهنتان می رسد؟ احتمالا آبی - زیرا آبی راهی برای آرامش کاربران و القای حس مثبت و سبکی در آنها دارد.
تاثیر روانشناسی هر رنگ در بازاریابی را می توان اینگونه بیان کرد :  انتخاب رنگ ‌های مناسب راهی قدرتمند برای تعامل با مخاطبان و نشان دادن حضورتان است. رنگ ها می توانند برند شما را از نظر به یاد ماندنی تقویت کنند. در بازاریابی و برندسازی، رنگ همه چیز است. این یک جنبه حیاتی از طراحی کلی شما است که می تواند هویت و حضور شما را بسازد یا از بین ببرد. با توجه به تعداد زیادی از رقبا که با آنها روبرو هستید، باید از هر چیزی که می توانید استفاده کنید. ساخت موشن گرافیک معرفی محصول جذاب سبب می شود از رقبای خود سبقت بگیرید.

روانشناسی رنگ بازاریابی

بهترین رنگ ها برای ساخت تیزر تبلیغاتی


بهترین رنگ ها برای ساخت تیزر تبلیغاتی رنگ هایی هستند که علاوه بر اینکه سبب جلب توجه شود، اضطراب و تشویش را در مخاطب ایجاد نکند. بنابراین لازم است به بررسی معنی هر رنگ در بازاریابی بپردازیم :
•    آبی باعث ایجاد اعتماد می شود.
•    زرد برای هشدار و خوش بینی است.
•    سبز طبیعت را تداعی می کند.
•    نارنجی برای سرگرمی و فوریت است.
•    قرمز نشان دهنده انرژی است.
•    مشکی و بنفش برای ارزش و تجمل هستند.
بنابراین سازندگان تیزر با توجه به هدف کاربر و شناسایی مخاطب هدف، رنگ های مناسب را انتخاب می کنند. برخی از شرکت ها رنگ ها را به عنوان ابزاری برای تقویت پویایی و برانگیختن احساسات می پذیرند. برخی دیگر ترجیح می دهند به صورت پراکنده از آنها استفاده کنند و از طرح برند سازی تک رنگ استفاده کنند. ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی انتخاب بهترین رنگ را آسان می کند.

اهمیت روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی

کلام پایانی


در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها در تیزر تبلیغاتی آگاهی و خوانایی برند را پشتیبانی و تقویت می کند. رنگ ها می توانند ناوبری را ساده کرده و فراخوانی برای اقدام را افزایش دهند. استفاده موفقیت‌ آمیز از رنگ برای برند سازی بین ‌مرزی و عرضه محتوا می‌تواند مشکل باشد، اما داستان‌ های موفقیت مرتبطی در اطراف وجود دارد. به عنوان مثال، در بازار نوشیدنی‌ های گرم، برند چای لیپتون با موفقیت به بیش از ۱۱۰ بازار وارد شده است، با محبوبیت خاصی در اروپا، خاورمیانه، آمریکای شمالی و بخش‌هایی از آسیا. پالت رنگ متمایز زرد و قرمز این برند در سراسر جهان استفاده می شود.

سوالات متداول
  • روانشناسی رنگ بازاریابی چگونه از رنگ ها برای جلب مشتری استفاده می کند؟
  • اثرات روانی رایج رنگ ها چیست؟
  • کدام رنگ بیشتر مشتریان را جذب می کند ؟

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *