پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ: چطور و چگونه؟

پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ: چطور و چگونه؟

پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ نویسی، اصول و قواعدی دارد که هر پیج کسب و کار باید آنها را بیاموزد. در این مطلب به معرفی این قواعد و اصول می‌پردازیم.

پیشگفتار

اگر تا دیروز گمان می کردید که پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ یک شوخی بزرگ است، باید به شما اعلام کنیم که سخت در اشتباه هستید. اگر روی هشتگ گذاری پیج تان سرمایه گذاری کرده اید اما موفق نشده اید، به احتمال زیاد به این دلیل است که از تکنیک هشتگ گذاری در اینستاگرام مطلع نیستید.
زمانی که هشتگ های مناسب پیج تان را پیدا کردید، وقت آن است که برای گذاشتن پست در اینستاگرام از آنها استفاده کنید. بسیاری از پیج های بیزینسی یا پیج های کریتور، هشتگ های محبوب را پشت سر هم داخل کپشن شان می نویسند و آن را پست می کنند. اما حقیقت این است که این روش به اهداف بازاریابی دیجیتال شما کمک نمی کند. شاید این روش برای سالهای ابتدایی انتشار اینستاگرام که هنوز کسب و کارها و افراد زیادی به آن اضافه نشده بودند کارایی داشت، اما امروزه دیگر کاربردی ندارد. در واقع هم الگوریتم های اینستاگرام در حال به روزرسانی هستند و هم رقابت در اینستاگرام تنگاتنگ و پیچیده شده است. شما نمی توانید با تکنیک های پنج شش سال پیش، بازاریابی دیجیتال امروزتان را در اینستاگرام مدیریت کنید.
اگر در مورد پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ و نحوه هشتگ گذاری در پست های اینستاگرامی اطلاعاتی ندارید، این مطلب با محوریت آموزش هشتگ نویسی، به شما کمک می کند تا به مثابه پیج های حرفه ای برای تولید محتوا در اینستاگرام و جذب تعداد مخاطب ِبیشتر تلاش کنید.

عناوین

•    آموزش هشتگ نویسی در اینستاگرام
•    تکنیک شماره یک: از هشتگ های خاص استفاده کنید.
•    تکنیک شماره دو: هشتگ گذاری زیاد ممنوع!
•    تکنیک شماره سه: به سایت هشتگ گذاری به طور 100 درصد اعتماد نکنید.
•    تکنیک شماره چهار: هشتگ گذاری برای عکس و کپشن
•    تکنیک شماره پنج: استفاده از هشتگ های تبلیغاتی
•    تکنیک نهایی در روال پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ ها: از هشتگ های نامربوط استفاده نکنید!

آموزش هشتگ نویسی در اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام چیست؟ هشتگ در اینستاگرام (و سایر شبکه های اجتماعی) به عبارت تک کلمه ای یا چند کلمه ای گفته می شود که در کنار علامت # قرار می گیرد. با کمک هشتگ ها می توان کارهای مختلفی انجام داد. دو مورد از مهم ترین ِاین کارها، دسته بندی مطالب و محتواهای پیج اینستاگرام و کمک به افزایش ضریب ِویو (یا بازدید) پست ها است. با کمک هشتگ ها، می توانید پست خود را به رایگان برای کسانی که هشتگ ها را دنبال می کنند ارسال کنید و پست خود را در صفحه ی Home آنها منتشر کنید. هشتگ ها، پست های شما را مانند یک محتوای تصادفی به کاربران نشان می دهند و به طور غیر مستقیم به شما کمک می کنند تا محتوای خود را به تعداد افراد بیشتری نشان دهید.

تکنیک شماره یک: از هشتگ های خاص استفاده کنید

استفاده از تاپ هشتگ ها برای بالا بردن احتمالِ دیده شدن ِپست تان توسط کاربران شبکه اجتماعی Instagram فکر خوبی است، اما کارایی ندارد. شما نمی توانید با هزاران پست ِدیگری که با این هشتگ ها در اینستاگرام منتشر می شوند رقابت کنید. زیرا پست تان تقریبا زیر حجم زیادی از پست های دیگر تقریبا ناپدید می شود. برای عملکرد بهینه تر، بهتر است هشتگ های جذاب و خاص را پیدا کنید. باید هشتگ هایی که در پست تان قرار می دهید محبوب باشند و در عین حال کمک کنند تا ضریب افزایش ویو پست تان بالا برود. استفاده از هشتگ های چند کلمه ای به جای هشتگ های تک کلمه ای به شما کمک می کند تا پست تان را به تعداد کاربران بیشتری نمایش دهید. سعی کنید از یک تا سه مورد از این هشتگ ها داخل پست تان استفاده کنید.
مثلا هشتگ #ایران، جزء هشتگ های پرطرفدار اینستاگرام فارسی است. اما اگر پیجی در زمینه گردشگری، سفر، برگزاری تور و ... دارید، نباید از این هشتگ استفاده کنید! زیرا پست شما در بین مابقی پست هایی که با این هشتگ منتشر می شوند گم خواهد شد یا به چشم کاربران نخواهد آمد. به جای استفاده از این هشتگ می توانید از هشتگ نام شهر یا روستا مورد نظر (که در تصویر یا ویدئو پست تان قرار دارد) استفاده کنید. مثلا #کرمان یا #کردان و غیره.

هشتگ نویسی

تکنیک شماره دو: هشتگ گذاری زیاد ممنوع!

درست است که پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ یک راهکار بهینه به حساب می آید، اما نه با هشتگ گذاری بیش از حد. اگر بیش از حد اقدام به هشتگ گذاری برای پیج خود کنید، اینستاگرام پست هایتان را اسپم حساب می کند و آنها را به کاربران نشان نمی دهد. رعایت تعادل در هشتگ گذاری در پست های اینستاگرام باعث می شود که کاربران یا فالوور هایتان بهتر بتوانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند. زیاده روی کردن در هشتگ گذاری باعث می شود که مخاطب احساس کند برای او محتوا تولید نمی کنید، بلکه صرفا برای دیده شدن به هر قیمتی محتوا خلق می کنید. استفاده از نهایتا 10 هشتگ و حداقل 5 هشتگ بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

تکنیک شماره سه: به سایت هشتگ گذاری به طور 100 درصد اعتماد نکنید.

پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ، فقط به شرطی ممکن می شود که بدانید سایت های هشتگ گذاری یا ابزار های مناسب برای یافتن هشتگ های مخصوص پیج های اینستاگرامی، درست مثل ربات عمل می کنند. ویژگی عملکرد رباتی چیست؟ اینکه ایستا است و نمی تواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند. سایت هشتگ گذاری یا هشتگ یابی صرفا می تواند به شما کمک کند تا تعداد محدود و خاصی از هشتگ های مرتبط با پیج خود را بیابید. برای حل این مشکل باید خودتان دست به کار شوید و هشتگ های مخصوص پیج تان را به کمک کنسول سرچ اینستاگرام، هشتگ هایی که رقبایتان استفاده می کنند و ... را بیابید. سپس آنها را (به طور خاص برای هر پست) داخل تقویم محتوایی در اینستاگرام خود بگذارید.

سایت هشتگ گذاری

تکنیک شماره چهار: هشتگ گذاری برای عکس و کپشن

برای پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ باید دو دسته هشتگ را انتخاب کرد: 1. هشتگ هایی که مربوط به تصویر یا ویدئو پست موردنظرتان هستند. 2. هشتگ هایی که مربوط به کپشن پست تان هستند. شما باید بتوانید 5 هشتگ برای عکس یا ویدئو و 5 هشتگ برای متن یا کپشن تان انتخاب کرده و داخل پست اینستاگرام تان قرار دهید. با انجام این کار به کاربران کمک می کنید تا به طور مفهومی و عمیق تر معنای پست هایتان را درک کنند.
مثلا شما می توانید برای موقعیت جغرافیایی عکس مورد نظرتان و جزئیات مهم ِآن هشتگ گذاری کنید. سپس برای کپشن ِپست تان از نظر موضوع و مضمون هشتگ انتخاب کنید. مثلا تصور کنید برای یک پیج مربوط به یک رستوران پست اینستاگرامی می گذارید. در تصویر پست، محبوب ترین غذای رستوران تان قرار دارد. شما می توانید هشتگ های مربوط به آن غذا مانند نام (مثلا #سوشی)، کشوری که غذا به آن تعلق دارد ( مثلا #غذای_ژاپنی) و هشتگ مخصوص و خاصِ رستوران تان را در کپشن قرار دهید (مثلا نام رستوران تان). سپس هشتگ های مربوط به متنِ کپشن تان را از نوع فرعی انتخاب کنید. مثلا: #Yummy، #فست فود، #ناهار #غذای_رژیمی و غیره. هشتگ های مربوط به کپشن باید به مخاطب را تحریک کنند تا برای خوردن آن غذا دست کم یک مرتبه هم که شده به رستوران تان مراجعه کند.

تکنیک شماره پنج: استفاده از هشتگ های تبلیغاتی

در روال پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ های تبلیغاتی، باید بسیار ویژه عمل کنید. اگر کمپین یا مسابقه ای در کسب و کارتان به راه انداخته اید، باید حتما هشتگ مخصوص آن را بسازید و در پست های مرتبط با آن استفاده کنید. همچنین شما باید کاربران را ترغیب کنید که برای کمپین تبلیغاتی شما هم پست تولید کرده و از هشتگ اختصاصی مربوطه استفاده کنند. همین مسئله باعث ترند و محبوب شدن هشتگ ِساخته شده توسط شما می شود.

پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ

تکنیک نهایی در روال پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی با هشتگ ها: از هشتگ های نامربوط استفاده نکنید!

روی استفاده از هشتگ ها وسواس به خرج دهید و به هر بهانه ای از آنها استفاده نکنید. هر محتوایی در اینستاگرام هشتگ های مخصوص خود را دارد. اگر پیج اینستاگرامی شما در زمینه‌ی فروش لباس می باشد، نباید از هشتگ های حوزه بازاریابی، گردشگری، غذا و ... استفاده کنید. هشتگ هایی که استفاده می کنید باید به طور خاص مربوط به کسب و کارتان باشند. استفاده از هشتگ های نامربوط، الگوریتم های اینستاگرام را به اشتباه می اندازد و باعث می شود تا آنها در پیدا کردن ِزمینه‌ی فعالیت شما سردرگم شوند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *