تعرفه تولید محتوا و عوامل موثر بر آن

تعرفه تولید محتوا و عوامل موثر بر آن

تعرفه تولید محتوا و عوامل موثر بر آن را باید به خوبی بشناسید تا بتوانید در این شغل فعالیت تان را ادامه دهید و درآمد خوبی به دست آورید.


تعرفه تولید محتوا؛ مقدمه

تعرفه تولید محتوا یکی از مهمترین مسائلی است که افراد به آن توجه می‌ کنند. هزینه‌ ای که شما باید برای تولید محتوا پرداخت کنید به نوع محتوا بستگی دارد. در واقع باید بدانید هزینه تولید محتوا متنی با هزینه تولید محتوای ویدیویی متفاوت است. پروسه تولید انواع محتوا با یکدیگر فرق می ‌کند و این مسئله تاثیر زیادی روی قیمت نهایی تولید محتوا می‌ گذارد. اگر اطلاعاتی در مورد تعرفه انواع محتواها ندارید بهتر است ابتدا نوع محتوا را بشناسید. با شناخت ویژگی و قابلیتی که از محتواها دریافت می‌ شود می‌ توانید تعرفه آنها را ارزیابی نمایید. 
هر یک از انواع تولید محتوا بر اساس کیفیتی که دارند قیمت گذاری می ‌شوند. به عنوان مثال اگر بخواهید محتواهای متنی با تعداد کلمات زیادی را تولید کنید باید هزینه بیشتری از کاربران دریافت نمایید. برای تولید محتوای ویدیویی به زمان محتوا و کیفیت محتوا توجه می‌ شود تا تعرفه آن مشخص گردد. بنابراین برای دریافت هزینه تولید انواع محتوا باید فاکتورهای گوناگون بررسی شوند و سپس قیمت نهایی اعلام می ‌گردد. برخی از مهمترین عناوینی که می خواهیم در این مطلب مورد بررسی قرار دهیم عبارت هستند از:

•    منظور از تعرفه تولید محتوا چیست؟
•    فاکتورهای موثر بر تعیین تعرفه تولید محتوا
•    روش های تعیین تعرفه تولید محتوا
•    روش های پرداخت تعرفه تولید محتوا به نویسندگان و تولید کنندگان محتوا
•    ارتباط کیفیت محتوا و تعرفه تولید محتوا چیست؟
•    کلام پایانی

منظور از تعرفه تولید محتوا چیست؟

اگر مایل هستید در مورد تعرفه تولید محتوا اطلاعات بیشتری به دست آورید ابتدا باید محتوا را بشناسید. امروزه محتوا برای موفقیت انواع کسب و کارها یک عنصر حیاتی است. بیشتر بازاریابان بر این باور هستند که محتوا بخش اصلی استراتژی‌ های فضای مجازی به شمار می ‌رود. پروژه‌ های بازاریابی که بیشتر زمان خود را صرف تولید محتوا می ‌نمایند به کیفیت محتوا توجه زیادی دارند. تولید محتوا یعنی اینکه شما کسب و کار خود را با انواع محتواهای ویدیویی، متنی، تصویری و ... بهبود ببخشید.
 این مسئله که ادمین تولید محتوا چه محتواهایی را با چه عناوینی تولید می‌ کند بسیار مهم است. در محتواها باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده شود. محتوای جدید باید آپدیت محتوای قبلی گردد. در واقع شما با نوشتن محتوا همه چیز را می ‌توانید تعیین کنید و شرایط فروش خدمات را تغییر دهید. اگر مایل هستید هزینه تولید محتوا را با دقت بررسی کنید بهتر است نوع محتواها را بشناسید و سپس بر اساس محتوایی که انجام داده ‌اید هزینه را دریافت نمایید.

هزینه تولید محتوا

فاکتورهای موثر بر تعیین تعرفه تولید محتوا

در تعرفه تولید محتوا فاکتورهای زیادی نقش دارند که هر یک از این فاکتورها را باید به طور کامل بشناسید. روش ‌های زیادی برای محاسبه هزینه تولید محتوا مورد استفاده قرار می ‌گیرند. کلمه و ثانیه مهم‌ ترین مواردی هستند که هزینه تولید محتوا را تعیین می ‌کنند. در این روش مبلغ را برای هر یک کلمه محتوای متنی و هر یک ثانیه محتوای ویدیویی در نظر خواهند گرفت. مبلغ را در تعداد کل کلمات و تعداد ثانیه‌ ها ضرب می ‌کنند. به طور معمول هزینه‌ ها را باید به صورت ماهانه محاسبه نمایند تا تعرفه کلی مشخص شود. یکی دیگر از فاکتورهایی که تاثیر زیادی روی هزینه تولید محتوا می ‌گذارد ساعت است.  این روش در شرایطی که نویسنده دورکار می‌ باشد و در یک مکان خاصی نیست تا حدودی چالش برانگیز خواهد بود. 
تعیین هزینه ثابت استراتژی تولید محتوا به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار روی تعرفه نوشتن محتوا شناخته می ‌شود. در ابتدای پروژه حجم مشخص شده ‌ای از محتوا را نویسنده قبول می‌ کند و برای این حجم باید عدد ثابتی را به عنوان دستمزد دریافت نماید. بعد از اینکه نویسنده محتوا را بنویسد می ‌تواند هزینه آن را دریافت کند. توجه داشته باشید که هر یک از فاکتورهای تعیین هزینه تولید محتوا را باید از نظر نوع محتوا بشناسید. در واقع هزینه تولید محتوای متنی با هزینه انواع محتواهای تصویری، ویدیویی، تلفیقی و ... متفاوت خواهد بود.

روش های تعیین تعرفه تولید محتوا

روش‌هایی که برای تعیین تعرفه تولید محتوا تعیین می ‌شوند به نوع محتوا بستگی دارند. بر اساس نوع محتوایی که شما می ‌خواهید تولید کنید باید هزینه مشخص شده ‌ای را پرداخت نمایید. یکی از مهم ‌ترین روش ‌هایی که جهت تعیین نمودن هزینه تولید محتوا اهمیت دارد این است که به تعداد کلمات محتوا توجه داشته باشید. در صورتی که تعداد کلمات زیادی از محتوای متنی را بخواهید بنویسید باید هزینه بیشتری را دریافت کنید. 
اگر برای تولید محتوای تصویری ثانیه‌ های بیشتری صرف شود هزینه ایده تولید محتوا افزایش پیدا خواهد کرد. در صورتی که اطلاعاتی در مورد روش ‌های تعیین نمودن هزینه تولید محتوا ندارید بهتر است با کارشناسان کاربلد مشورت کنید. کارشناسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌ کنند می ‌توانند تمامی روش‌ ها و فاکتورهایی که روی هزینه تولید محتوا تاثیر می‌ گذارند را برای شما توضیح دهند.

قیمت تولید محتوا

روش های پرداخت تعرفه تولید محتوا به نویسندگان و تولید کنندگان محتوا

هر یک از شرکت‌ هایی که تولید محتوا را به نویسندگان می ‌سپارند برای تعرفه تولید محتوا فاکتورهای خاصی را در نظر می ‌گیرندو روش پرداخت هزینه در هر یک از شرکت ‌ها با یکدیگر فرق می ‌کند. برخی از شرکت‌ ها به نویسندگان محتوا به صورت ماهیانه حقوقشان را ارائه می ‌دهند. برخی دیگر از شرکت ‌ها به صورت روزانه تعرفه نوشتن محتوا را بررسی کرده و هزینه را برای نویسنده واریز خواهند کرد.
 شرکت رایا مارکتینگ بعد از ارائه پروژه به نویسندگان و تولید کنندگان محتوا، به صورت هفتگی هزینه آنها را واریز می ‌کند. شما با فعالیت در شرکت رایا مارکتینگ می ‌توانید به صورت هفتگی درآمد مناسبی کسب نمایید. برای استفاده از انواع تجهیزات تولید محتوا می توانید با کارشناسانی که در این شرکت حضور دارند مشورت کنید. هر یکشنبه واریز هزینه تولید محتوا به حساب شما از طریق شرکت رایا مارکتینگ انجام می ‌شود.

ارتباط کیفیت محتوا و تعرفه تولید محتوا چیست؟

کیفیت یکی از مهم‌ ترین مواردی به شمار می ‌رود که تعرفه تولید محتوا را تعیین می‌ کند. برخی از محتواهایی که در دسته‌ بندی محتوای برترین قرار می ‌گیرند با قیمت بیشتری ارائه خواهند شد. نویسندگانی که توانسته‌ اند تجربه بیشتری کسب کنند می ‌توانند محتواهای برترین را انتخاب نمایند. هزینه محتواهای برترین نسبت به دیگر محتواها بیشتر خواهد بود. 
هزینه محتوای برتر و برترین نسبت به محتوای برترین کمتر است و نسبت به محتواهای معمولی بیشتر می‌ باشد. کمترین هزینه برای محتواهای معمولی می‌ باشد که نویسندگان مبتدی می ‌توانند این محتواها را انتخاب نمایند. نویسندگان برترین و و برتر هم می توانند محتواهای معمولی را انتخاب نمایند و هزینه کمتری دریافت کنند. هر یک از نویسندگان که در کار خود حرفه ‌ای می ‌شوند محتواهای با کیفیت را با هزینه بیشتر می ‌پذیرند.

تولید محتوا

کلام پایانی

یکی از مهمترین مواردی که زمان وارد شدن به شغل تولید محتوا اهمیت دارد بررسی تعرفه تولید محتوا است. هر یک از فاکتورهایی که مربوط به تعیین نمودن هزینه تولید محتوا بود را در این مطلب برای شما به طور کامل توضیح دادیم. شما می ‌توانید بر اساس استانداردهای مشخص شده انواع محتواهای با کیفیت را بنویسید و هزینه تعیین گشته را دریافت نمایید. محتواهایی که کیفیت شان برترین است هزینه بیشتری دارند. محتواهایی که کیفیت پایین ‌تری دارند با قیمت کمتری ارائه می‌ شوند. نوع محتوا یعنی محتوای متنی، ویدیویی، تصویری و .... تاثیر زیادی روی هزینه نهایی خواهد گذاشت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *