افزایش First Impression با bio نویسی حرفه ای

افزایش First Impression با bio نویسی حرفه ای

bio نویسی حرفه‌ای به شما کمک می کند تا در کمترین زمان مخاطب را جذب کنید. در این مطلب رازهای ایجاد این حس با کمک بیونویسی، شرح داده شده است.

پیشگفتار

bio نویسی حرفه ای به شما کمک می کند تا در کمتر از 7 ثانیه مخاطب را درگیر محتوای پیج خود کنید. به همان اندازه که اولین برخورد میان انسان ها با یکدیگر در روابط نهایی شان موثر است، اولین برخورد یا First Impression یک کاربر با یک پیج Instagram نیز اهمیت دارد.
بیو برای پیج کاری حکم ظاهر و رنگ و لعاب ِیک انسان را دارد؛ به همین خاطر باید به اندازه کافی زیبا، تماشایی، مقتدر و مناسب باشد. اما چگونه باید کل این ویژگی ها را در 150 کاراکتر خلاصه کرد و در بیو قرار داد؟ در این مطلب به طور کامل به مبحث bio نویسی حرفه ای می پردازیم تا به شما کمک کنیم First Impression پیج تان را به شکلی دقیق و درست تنظیم کنید.

عناوین:

•    bio نویسی حرفه ای با انتخاب نام درست
•    نوشتن بیو اینستاگرام در یک خط
•    استفاده از کلمات کلیدی به طور هدفمند در نوشتن بیو اینستاگرام
•    توجه به لینک در نوشتن بیو اینستاگرام
•    خلاقیت را چاشنی بیو اینستاگرام ِخود کنید.
•    چک لیست Bio نویسی حرفه ای اینستاگرام
•    ختم کلام و پاسخ به سوالات رایج

bio نویسی حرفه ای با انتخاب نام درست

نام پیج در مرحله‌ی نخستِ ‌bio نویسی حرفه ای برای اینستاگرام، عنوانی است که زیر تصویر پروفایل قرار دارد. این نام باید متناسب با فعالیت پیج تان بوده و حاوی کلمات کلیدی برند یا کسب و کارتان باشد. مثلا اگر در زمینه بهداشت و مراقبت های بهداشتی فعالیت می کنید می توانید از کلمه «بهداشت» یا “Health” در نام خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که کاربران موقع جستجو این کلمات، راحت تر بتوانند پیج کاری شما را بیابند. به تصویر زیر نگاه کنید. این خانم به عنوان یک روانکاو یا روان درمانگر از کلمه Therapist در نام پیج خود استفاده کرده است.

نوشتن بیو اینستاگرام در یک خط

bio نویسی حرفه ای یا همان بیوگرافی یعنی اینکه در یک خط به طور خلاصه توضیح دهید که در کسب و کارتان دقیقا چه فعالیت هایی انجام می شود و علت به وجود آمدنش چیست. به تصویر زیر نگاه کنید. این شخص یک بلاگر است که در زمینه سفر فعالیت می کند. در بیوی پیج این شخص نوشته شده است که او یک بلاگر آمریکایی است و به فالوور های خود کمک می کند تا لندن گردی کنند و بهترین تجربه های زندگی در این شهر را داشته باشند. کل این اطلاعات در یک خط و با ایموجی های مرتبط درج شده است. خط دوم به مخاطب این نکته را گوشزد می کند که این بلاگر صرفا در مورد لندن و مکان های دیدنی آن – از دید شخصی ِخود – محتوا تولید می کند؛ نه بیشتر! به همین راحتی و سادگی.

بیو اینستاگرام یک بلاگر در حوزه سفر

استفاده از کلمات کلیدی به طور هدفمند در نوشتن بیو اینستاگرام

اگر از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در ‌bio نویسی حرفه ای استفاده کنید، قابلیت دیده شدن ِآن را افزایش خواهید داد. البته نباید از چندین و چند هشتگ و کلمه مرتبط با کسب و کار خود (بی هدف، پراکنده و پشت سر هم) در بیو استفاده کنید. با انجام این کار فقط ظاهر پیج خود را خراب خواهید کرد. پس چطور باید از این کلمات استفاده کنید؟ شما باید به ارزش ها، علایق و مخاطبان هدف تان فکر کنید. 
برای نوشتن بیو اینستاگرام می توانید از پیج زیر الهام بگیرید. ادمین این پیج از کلمات کلیدی wellness، self-care و nutrition در بیو استفاده کرده است که همگی مرتبط با زمینه‌ی فعالیت آن هستند. اما همانطور که ملاحظه می کنید از آنها با هدف و طبق یک استراتژی استفاده کرده است. این کلمات هم زمینه فعالیت این پیج را توضیح می دهند و هم در نقش کلمات کلیدی برای سئو پیج مفیدند.

برای اینکه کلمات کلیدی قابل استفاده برای bio نویسی حرفه ای را بیابید، باید به سراغ پرسونای مخاطبان خود بروید و ببینید که علایق آنها چیست. مثلا پیج زیر با محوریت پاکسازی ذهن و مدیتیشن از کلمات happiness و meditate استفاده کرده است. این کلمات برای توصیف زمینه فعالیت این پیج و برقراری ارتباط با مخاطب مفید هستند.

بیو اینستاگرام با کلمات مرتبط با کسب  و کار


توجه به لینک در نوشتن بیو اینستاگرام

لینکی که داخل بیو اینستاگرام قرار می گیرد، جزء مهم ترین بخش های بیو اینستاگرام شماست. معمولا توصیه می شود که در این بخش از بیو پیج خود آدرس اصلی سایت تان را قرار دهید. در صورتی که قصد دارید کاربر را به سمت یک محصول یا یک مطلب خاص هدایت کنید، پیشنهاد می شود لینک ِآن را داخل بیو قرار دهید. شایان ذکر است که در صورتی که لینک مورد نظر بسیار طولانی است، از یک ابزار کوتاه کننده لینک کمک بگیرید. سپس لینک کوتاه شده را در این قسمت قرار دهید.

استفاده از کلمات کلیدی در بیو اینستاگرام

خلاقیت را چاشنی بیو اینستاگرام ِخود کنید.

مواردی که در بالا گفته شد، اطلاعات تکنیکی و پایه در Bio نویسی حرفه ای در اینستاگرام به حساب می آیند. به همین خاطر همه افراد ملزم به رعایت آنها هستند تا دست کم در نتایج جستجو کاربر  ظاهر شوند یا پیج شان قابلیت دیده شدن داشته باشد. این از این.
اما به خرج دادن خلاقیت برای نوشتن بیو خاص ضروری است. به خرج دادن خلاقیت به این معنی است که باید بیو را فضایی برای ارائه شخصیت کسب و کار یا برند خود در نظر بگیرید. شخصیتی که در بیو به دیگران ارائه می کنید کاملا به آهنگ برند یا کسب  و کارتان وابسته است. برای تغییر بیو اینستاگرام خود می توانید در رابطه با ویرایش پروفایل در اینستاگرام مطالعه نمایید. راه هایی که می تواند خلاقیت بیو نویسی تان را افزایش دهد، شامل موارد زیر هستند:
برای ایجاد فاصله بین برخی از جملات یا عناوین بی ربط به هم در ‌bio نویسی حرفه ای، از ایموجی های مرتبط با کسب و کار‌تان استفاده کنید (به مرتبط بودن ِایموجی ها بسیار دقت کنید). برای ایده گرفتن، می توانید به تصویر زیر نگاهی بیندازید. ادمین های این پیج ها برای ایجاد فاصله و خلق جذابیت برای بیو از ایموجی ها استفاده کرده اند. 

استفاده از ایموجی های مرتبط در بیو اینستاگرام

چک لیست نوشتن بیو اینستاگرام به صورت حرفه ای

برای اینکه کار شما را جهت Bio نویسی حرفه ای راحت کنیم، در ادامه یک چک لیست ایجاد کرده ایم. این چک لیست به پیج شما کمک می کند تا پیجی زیبا و منظم داشته باشید. همچنین موارد ضروری و مهم را داخل بیو وارد کنید و از بی نظمی و ذکر جزئیات غیر ضروری پرهیز نمایید. در نتیجه در اولین نگاه، کاربر عاشق پیج شما و کسب و کارتان خواهد شد و از وقت گذراندن در آن احساس خستگی نخواهد کرد.

  • دو یا یک جمله کوتاه و مختصر در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کار می کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی خاص (مفید برای سئو پیج اینستاگرام و هدف قرار دادن مخاطب)
  • استفاده از هشتگ مرتبط با کسب و کارتان 
  • درج لینک کوتاه از وب سایت یا مطلب یا محصول خود در بیو
  •  نشان دادن شخصیت و آهنگ برند یا کسب و کارتان با انتخاب لحن، کلمات و ایموجی ها

نکته: اگر مشخصاتی از جمله تلفن همراه شما تغییر کرده است میتوانید در رابطه با ثبت و تغییر ایمیل و شماره تلفن در اینستاگرام مطالعه و سپس جهت تغییر و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنید.

اطلاعات تماس در اینستاگرام

ختم کلام و پاسخ به سوالات رایج

هر چقدر که برای Bio نویسی حرفه ای و تغییر دادن بیو اینستاگرام تان وقت صرف کنید، ارزشش را دارد. زیرا در نهایت به شما کمک می کند تا پیجی زیبا، منظم و دقیق داشته باشید. اگر نوشتن بیو اینستاگرام ساعت ها از شما وقت گرفت نگران نباشید. هیچ برند، کسب و کار یا بلاگری در ابتدا بهترین بیوی عمرش را ننوشته است.

سوالات متداول
  • × استفاده از چند هشتگ در Bio نویسی حرفه ای مجاز است؟

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *