آموزش کامنت گذاشتن در اینستاگرام

آموزش کامنت گذاشتن در اینستاگرام

کامنت گذاشتن در اینستاگرام به بهبود بازاریابی دیجیتال تان کمک شایانی می کند. اگر این جمله موجب تعجب تان شده، پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

آیا کامنت گذاشتن در Instagram فقط حکم ابزار نظر و احساس نسبت به یک پست را دارد و یا خیر؟ اگر بخواهیم کمی امروزی تر فکر کنیم، کامنت ها می‌توانند برای ما به عنوان ابزار بازاریابی عمل کنند. آنها می توانند کاری کنند که:
1.    مخاطبان طرز برخورد ما با محتوای پیج های رقبا را مشاهده کنند.
2.    کسانی که از وجود کسب و کار یا برند ما اطلاع ندارند را آگاه کنند.
پس کامنت گذاشتن در دنیای امروز اینستاگرام فقط و فقط به بیان احساسات و بازخورد خلاصه نمی شود. همچنین پاسخ هایی که شما برای کامنت های مخاطبان تان ارسال می کنید، بسیار مهم هستند. اینکه ادمین های پیج تان چگونه با فالوور هایتان – در کامنت ها – برخورد می کنند یا به چه شکلی با مخاطبان تان ارتباط برقرار می کنند، اهمیت ویژه ای دارد. برای اینکه بدانید در دنیای امروز چگونه مثل یک کسب و کار حرفه ای کامنت بگذارید یا پاسخ مخاطبان تان را در کامنت ها بدهید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

مقدمه

•    کامنت گذاشتن در اینستاگرام چگونه است؟
•    باید ها و نباید های کامنت گذاشتن در اینستاگرام
•    در کامنت هایمان ایموجی استفاده کنیم یا خیر؟
•    آیا می توانیم در کامنت ها هشتگ گذاری کنیم؟
•    چگونه جواب کامنت های دیگران را بدهیم؟

کامنت گذاشتن در اینستاگرام چگونه است؟

کامنت گذاشتن در اینستاگرام چندان سخت نیست. برای این منظور شما باید فقط پست مورد نظرتان را باز کنید، سپس روی فضای خالی add a comment  ضربه بزنید. با انجام این کار کیبورد گوشی تان باز می شود. شما می توانید با استفاده از حروف و ایموجی ها برای پیج مورد نظرتان کامنت بگذارید. اگر به عنوان یک کسب و کار در پست پیج دیگری کامنت می گذارید، باید توجه داشته باشید که لحن تان را طبق آهنگ برندتان انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر آهنگ برندتان رسمی است، بهتر است با همان لحن برای پیج ِدیگری کامنت بگذارید. این کار باعث می شود تا در گفتگو های عمومی، از خودتان انسجام نشان دهید. پس از نوشتن کامل کامنت تان می توانید علامت موشک آبی کنار صفحه (سمت راست) را انتخاب کنید تا کامنت تان ارسال شود.
راه دیگری که می توانید از آن برای کامنت گذاشتن در اینستاگرام استفاده کنید، ضربه زدن روی آیکون کامنت، درست کنار علامت لایک و share است. برای درک بهتر می توانید به تصویر زیر نگاهی بیندازید.

کامنت گذاشتن

باید ها و نباید های کامنت گذاشتن در اینستاگرام

نکته ای که باید در مورد کامنت گذاشتن در اینستاگرام بدانید و همیشه آن را رعایت کنید این است که کامنت خلاصه بنویسید. نوشتن کامنت طولانی (مثلا بیشتر از 50 کلمه) چندان جالب نیست؛ مخصوصا اگر در حال گذاشتن کامنت زیر یک پیج جدید و ناآشنا هستید. باید کلمات و یا جملات اضافه را از داخل کامنت خود حذف کنید و به سراغِ خلاصه گویی بروید. 
استفاده از لحن خیلی خیلی رسمی یا لحن بسیار خشک، استفاده از لحن بیش از حد دوستانه و مبالغه آمیز در کامنت گذاشتن جایز نیست. توجه داشته باشید که شما در حال کامنت گذاشتن در پیج رقبا یا پیج های مرتبط با حوزه ی فعالیت خود هستید. پس در یک مهمانی خانوادگی حضور ندارید و نمی توانید با لحن بیش از حد صمیمی یا بسیار شوخ‌طبع کامنت بگذارید. همیشه رعایت تعادل بهترین انتخاب ِممکن است. عملکرد حرفه ای باعث می شود تا کسانی که از وجود ِپیج کسب و کار شما آگاهی ندارند و در اولین برخورد کامنت تان را می خوانند، حس خوبی نسبت به شما پیدا کنند. سپس ترغیب شده و پیج تان را باز می کنند تا ببینند که محتوای شما چیست و در چه زمینه ای فعالیت می کنید.
از سویی دیگر، اگر به طور منظم ( نه بیش از حد) زیر پست های رقبا و پیج های مرتبط با کسب و کار خود کامنت بگذارید، این امکان را در اختیار فالوور های آن پیج های اینستاگرامی قرار می دهید تا از وجود پیج شما آگاه شوند. هیچ چیز بهتر از یک کامنت دوستانه و در عین حال حرفه ای نمی تواند تبلیغ کسب و کار شما را بکند. وقتی از سمت ِپیج کاری تان در سایر پست های اینستاگرامی کامنت می گذارید به نوعی خود را فعال و پویا نشان می دهید. معمولا کاربران این شبکه‌ی اجتماعی، از دیدن کامنت های پیج های کاری و تعامل مثبت آنها میانِ یکدیگر حس خوبی دریافت می کنند. بنابراین یک درجِ یک کامنت حرفه ای زیر پست دیگران می تواند به نفع شما تمام شود.
هرچقدر کامنت تان حرفه ای تر، حاوی اطلاعات مناسب یا بار مثبت باشد، احتمال پین شدنِ آن وجود دارد. اگر  کامنت هایتان جزء کامنت های پین شده در یک پست باشد، احتمال اینکه سایر کاربران سریعتر و بیشتر پیج شما را ببینند بالاتر می رود.

در کامنت هایمان ایموجی استفاده کنیم یا خیر؟

بیشتر کسب و کارهای امروزی از فرم رسمی و یکنواخت خود در گذاشتن کامنت در اینستاگرام فاصله گرفته اند. چه در جواب دادن به کامنت فالوور هایتان در پیج خودتان و چه موقعِ کامنت گذاشتن زیر پست ِسایر پیج ها از ایموجی مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه‌ی محیط زیست فعالیت می کنید، گذاشتن ایموجی های کره‌ی زمین، کوه ها، دشت ها و غیره، انتخاب مناسبی است. یا اگر پیجی در زمینه فروش لوازم موسیقی دارید، استفاده از ایموجی ساز های موسیقی می تواند انتخاب مناسبی باشد. سعی کنید موقع گذاشتن ایموجی ها از حد خاصی فراتر نروید. 
گذاشتن یک الی دو ایموجی بسیار حرفه ای است و هرچه تعداد ایموجی ها در کامنت گذاشتن افزایش پیدا کند از حرفه ای بودن کامنت تان خواهد کاست. برای اینکه ادمین های پیج کسب و کارتان در اینستاگرام را به استفاده از تعداد ایموجی های خاص و مشخص محدود کنید، پیش از شروع تولید محتوا در اینستاگرام، به طور دقیق مشخص کنید که باید در کامنت ها از چه ایموجی هایی و به چه تعداد استفاده کنند.

ایموجی های محبوب اینستاگرام

آیا می توانیم در کامنت ها هشتگ گذاری کنیم؟

هشتگ در اینستاگرام موجب پیشرفت پیج ها و افزایش ضریب احتمال ِدیده شدن پست ها می شود. شما می توانید در کامنت هایی که زیر پست های خود می گذارید از هشتگ های مخصوص کسب و کارتان استفاده کنید. اما اگر بخواهید از همین هشتگ ها زیر پست های دیگران استفاده کنید، چندان حرفه ای و منطقی به نظر نمی رسد.
کامنت گذاشتن از جانب شما زیر پست پیج های دیگر به منزله ی بیان نظر و دیدگاه است. اگر به سایر پیج های کاری در اینستاگرام و نحوه‌ی کامنت گذاشتن توسط ادمین های آنان نگاهی بیندازید به خوبی متوجه می شوید که هیچ کدام از آنها از هشتگ ها زیر پست های دیگران استفاده نمی کنند؛ مگر اینکه با آن پیج اهداف مشترک ِتبلیغاتی داشته باشند.

چگونه جواب کامنت های دیگران را بدهیم؟

در اینجا فرض می کنیم که بستن کامنت‌ها در اینستاگرام را کنار گذاشته و چندین و چند کامنت از فالوور هایتان زیر پست های خود دریافت کرده اید و قصد جواب دادن به آنها را دارید. برای این منظور، در ابتدا باید فرمت و قالب پاسخ دادن کامنت ها در اینستاگرام را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر پیج تان بیشتر از یک ادمین دارد، برای آنها یک آیدی یا عدد مشخص کنید. هریک از این ادمین های پیج اینستاگرام باید زمانی که به کامنت های فالوور ها پاسخ می دهند، در انتها، آیدی یا علامت مخصوص به خود را قرار دهند. در نهایت، موقع بررسی کامنت ها و پاسخ های آنها بسیار راحت تر می توانید متوجه شوید که کدام ادمین به کدام یک از کامنت ها پاسخ داده و چه لحنی را انتخاب کرده است.
به علاوه، پاسخ دادن به کامنت های فالوور ها باید با پرستیژ خاصی باشد. به همان اندازه که در کامنت گذاشتن برای سایر پیج ها وسواس به خرج می دهید و لحنی نسبتا دوستانه را با آنها انتخاب می کنید، در پاسخ دادن به کامنت های پیج خودتان هم باید لحنی دوستانه، جذب کننده، محترمانه و صبورانه انتخاب کنید. فالوور هایتان نباید احساس کنند که شما برای نظرات و پیشنهادات آنها ارزشی قائل نیستید. همچنین سعی کنید برای ادمین هایی که مسئول پاسخ دهی به کامنت های پیج تان هستند محدودیت کلمه بگذارید. مثلا پاسخ کامنت ها نباید (در صورتی که لزومی به جواب طولانی نیست)  از 20 کلمه تجاوز کند. اگر نیاز به توضیحات بیشتر بود می توانید به دایرکت فالوور مورد نظر مراجعه کنید و برای او پاسخ طولانی ارسال کنید.

گزینه‌ی Replay در اینستاگرام
در ضمن، برای پاسخ دادن به کامنت، می توانید گزینه‌ی Replay که زیر هر کامنت به صورت جداگانه قرار گرفته است را انتخاب کرده و سپس جواب مورد نظرتان را نوشته و ارسال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *