اصول تولید محتوای تعاملی اینستاگرام

اصول تولید محتوای تعاملی اینستاگرام

محتوای تعاملی اینستاگرام در سال گذشته، سهمی معادل 35.2 میلیارد دلار در صنعت تبلیغات داشته است. این اتفاق فراگیر، هیجان انگیز، مخرب و سودآور است.

محتوای تعاملی اینستاگرام برای جذب مخاطبین هدف بسیار لازم و ضروری است. تصاویر زیبا عالی هستند! اما برای دعوت به تعاملات چه می کنید؟ اشتراک ‌گذاری ‌ها، لایک ‌ها، نظرات، پیام ‌های مستقیم، پاسخ‌ های نظرسنجی و موارد دیگر، نقش مهمی در تعیین موفقیت اینستاگرام شما دارند. این فعل و انفعالات، سیگنال‌ های مهمی را به الگوریتم اینستاگرام ارسال می ‌کنند که آیا شما برای مخاطبان خود جالب هستید یا خیر. اگر آنها در حال پیمایش هستند، پاسخ منفی است. بنابراین، نیازی به گفتن نیست، ایجاد محتوایی که مخاطبان شما با آن در تعامل هستند، باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد. بیایید به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا تعامل در بازاریابی رسانه های اجتماعی اهمیت دارد؟ ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی به چه صورت است؟
قبل از پرداختن به محتوای تعاملی اینستاگرام لازم است بدانیم تعریف تعامل چیست؟ فرهنگ لغت کمبریج اینطور تعریف می کند: "زمانی که که دو یا چند نفر با هم ارتباط برقرار کنند یا واکنش نشان دهند، تعامل رخ داده است." این به معنای تعامل برندها و فالوورهای آنها با یکدیگر از طریق محتوا و اقدامات تعاملی مانند لایک کردن یا اظهار نظر روی یک پست در رسانه های اجتماعی است. در اینستاگرام تعامل شامل (لایک ‌ها، نظرات، پیام‌ های مستقیم، اشتراک ‌گذاری، ذخیره ‌سازی، پاسخ‌ های نظرسنجی، بازدید از نمایه، کلیک کردن روی لینک‌، منشن‌ ها، برچسب ‌گذاری) و موارد دیگر است. به عبارت دیگر، تعامل همان چیزی است که بسیاری از کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان برگ برنده در اینستاگرام می شناسند. 

لیست عناوین

1- محتوای تعاملی یعنی چه؟
2- چرا محتوای تعاملی مهم است؟ 
3- متداول ترین انواع محتوای تعاملی 
4- مراحل تولید محتوای تعاملی در اینستاگرام

5- کلام آخر

محتوای تعاملی یعنی چه؟

محتوای تعاملی یعنی چه؟ محتوای تعاملی به طور فعال مخاطب را درگیر می کند و به آنها امکان تعامل، مشارکت و انتخاب می دهد. هدف از محتوای تعاملی افزایش تجربه کاربر، جلب توجه، افزایش تعامل و ارائه تعاملات شخصی و پویا است. اغلب کاربران را تشویق به اشتراک گذاری نظرات، جمع آوری اطلاعات، دریافت توصیه های مناسب یا حل مشکلات می کند. برخلاف محتوای ایستا، محتوای تعاملی نیاز به ورودی، پاسخ یا تعامل کاربر دارد و بیننده منفعل را به یک شرکت ‌کننده فعال تبدیل می ‌کند. این بیشتر شبیه یک مکالمه دو طرفه بین شما و مخاطبانتان است. این امر مستلزم مشارکت فعال هر دو طرف است. آیا می‌ دانستید وقتی افراد با محتوای تعاملی درگیر می ‌شوند، تقریبا دو برابر بیشتر از زمانی که کلمات را به تنهایی می‌ خوانند، اطلاعات را حفظ می ‌کنند؟ در واقع، 45 درصد از مشتریان B2B می گویند که محتوای تعاملی یکی از ارجح ترین انواع محتوا است. محتوای تعاملی سبب جذب سرنخ، تبدیل و تعامل شما خواهد شد.

محتوای تعاملی یعنی چه؟

چرا محتوای تعاملی مهم است؟

محتوای تعاملی به دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می شود، بسیار مهم است. این دلایل عبارتند از:
•    کاربر را جذب و درگیر می کند.
•    به هدایت تولید محتوا کمک می کند.
•    به پرورش و جذب مشتری کمک می کند.
•    به امتیاز دهی و تقسیم بندی محتوا کمک می کند.
•    محتوای تعاملی برای سئو بسیار سودمند است.
81 درصد از بازاریابان موافق هستند که محتوای تعاملی، توجه کاربر را به طور موثرتری نسبت به محتوای ثابت جلب می کند. همچنین تعاملی بودن محتوا، مخاطب را برای مدت طولانی تری درگیر می کند. محتوای تعاملی در تولید سرنخ، بهتر از محتوای ثابت است. تجربیات تعاملی مانند ماشین ‌حساب، آزمون ‌ها و ارزیابی‌ ها ارزش واقعی را به کاربر ارائه می‌ دهند. جذب مشتری، فرآیند ایجاد و حفظ رابطه با خریداران در هر مرحله از قیف فروش است. این نیاز به تلاش های بازاریابی و ارتباطی دارد که مطابق با نیازهای هر مشتری باشد. خوب، شما باید از محتوای تعاملی برای سئو نیز استفاده کنید. سعی کنید از آزمون ‌های تعاملی، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ ها و غیره استفاده نمایید. آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، تبلیغات پولی، ایمیل و غیره را نیز اجرا کنید.

متداول ترین انواع محتوای تعاملی

در این بخش از مقاله با انواع محتوای تعاملی که متداول هستند، آشنا خواهیم شد:
•    آزمون های تعاملی
•    ماشین حساب های تعاملی
•    ارزیابی های تعاملی
•    نظرسنجی و ممیزی کردن
•    آزمون های پیشنهادی محصول
•    اینفوگرافیک های تعاملی
•    ویدئوی تعاملی
آزمون ‌های تعاملی یکی از رایج ‌ترین انواع محتوای تعاملی در اینترنت هستند. ما شرکت‌ هایی مانند BuzzFeed را دیده‌ ایم که کاملا حول آزمون ‌های تعاملی ساخته شده ‌اند. خوب، دلیل خوبی پشت آن وجود دارد. آزمون های تعاملی دارای آمار فوق العاده ای برای جذب بازاریابان هستند. ماشین حساب تعاملی ابزاری است که اطلاعات کاربر را می گیرد و بر اساس آن محاسبات را انجام می دهد. می توان از آن در هر نقطه ای از سفرِ خریدار برای ارائه یک تجربه شخصی و هدایت کاربر به سمت پایین قیف فروش استفاده کرد. 
ارزیابی تعاملی نوعی محتوای تعاملی است که در آن به کاربر بر اساس تعداد پاسخ‌ های صحیحی که داده است، امتیاز داده می‌ شود. نظرسنجی از رایج ترین محتوای تعاملی مورد استفاده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. امروزه برای تنظیم آنها حتی به یک برنامه شخص ثالث نیاز ندارید. توصیه های محصول تعاملی، نوعی ابزار تعاملی است که از طریق یک کاتالوگ از پیش تعریف شده، فیلتر می کند و مرتبط ترین مورد را بر اساس انتخاب کاربر توصیه می نماید. برای اینکه متمایز شوید، باید تعامل داشته باشید. این نه تنها مخاطبان شما را جذب می کند بلکه آنها را نیز درگیر می کند. ویدئوی تعاملی یک نوع ویدیو است که ورودی کاربر را می گیرد و بر اساس آن عمل می کند. به عبارت ساده تر، ویدیوهای تعاملی دارای مناطق قابل کلیک هستند که برای اقدامات خاص تعیین شده اند.

تولید محتوای تعاملی در اینستاگرام

مراحل تولید محتوای تعاملی در اینستاگرام

تولید محتوای تعاملی در اینستاگرام به صورت گام به گام، چگونه انجام می شود؟
1.    هدف خود را مشخص کنید و مخاطب خود را درک کنید.
2.    فرمت مناسب را انتخاب کنید.
3.    ساختار را برنامه ریزی کنید.
4.    محتوای جذاب ایجاد کنید.
5.    تست و بهینه سازی کنید.
6.    تبلیغ و توزیع کنید.
7.    تجزیه و تحلیل و تکرار کنید.
8.    از ابزارهای کاربر پسند استفاده کنید.
برای ایجاد محتوای تعاملی که با مخاطبان شما طنین انداز شود، درک ترجیحات و علایق آنها مهم است. این به شما کمک می کند محتوای مرتبط و جذاب برای آنها ایجاد کنید. هنگام انتخاب قالب محتوای تعاملی، اهداف و مخاطبان خود را در نظر بگیرید. حتی نکات منفی نیز برای جمع آوری اطلاعات از مخاطبان شما عالی هستند. سوالات، سناریوها یا چالش های جذاب و فکری ایجاد کنید که توجه مخاطبان شما را به خود جلب کند. با افزودن تصاویر، فایل ‌های GIF، ویدیوها یا عناصر تعاملی، محتوای تعاملی خود را از نظر بصری جذاب کنید. قبل از به اشتراک گذاشتن محتوای تعاملی خود با مخاطبان، آن را به طور کامل آزمایش کرده تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند. عملکرد محتوای تعاملی خود را با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل نظارت نمایید. تعامل، نرخ تکمیل و بازخورد کاربر را پیگیری نمایید. برخی شرکت های تولید محتوا از طریق استخدام غیرحضوری جذب نیرو می کنند.

انواع محتوای تعاملی

کلام آخر

اکنون می دانید محتوای تعاملی اینستاگرام چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد. در انتها به این سوال پاسخ می دهیم که محتوای تعاملی چگونه به بازاریابی محتوا ارزش می دهد؟ پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام دائما با محتوای تبلیغاتی بمباران می شوند. امروزه کاربران اگر پست های برند را به اندازه کافی جذاب ندانند، در یک چشم به هم زدن از پست های برند دور می شوند. پس چگونه در این آشفتگی متمایز می شوید؟ پاسخ محتوای تعاملی است. شما باید تعامل را به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *