نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی که باید بدانید

نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی که باید بدانید

با رعایت نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی، می توانید تیزر را به کلیدی برای درآمد بیشتر در زمینه کسب و کار خود تبدیل کنید.

پیشگفتار

نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی به ساخت یک تیزر ایده‌آل کمک بسیاری می کند. نگارش سناریو به دست طراحان حرفه ای، انتخاب صحنه ها و لوکیشن های جذاب برای فیلمبرداری و عکاسی، انتخاب درست بازیگران تبلیغاتی، ایجاد خلاقیت در ساخت تیزر و استفاده از نرم افزارهای به‌روز و پیشرفته ی طراحی، همه از نکاتی هستند که در ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت می باشند.
از زمانی که تیزرها به عنوان بهترین راه برای معرفی برند و کسب و کار شناخته شدند، توجه به نکات مهم در مراحل ساخت تیزرتبلیغاتی بیشتر از قبل دارای اهمیت شده است. همه کاربران در جستجوی آن هستند تا بتوانند با بکارگیری نکات طلایی، بهترین تیزر را تولید کرده و به سود نجومیِ حاصل از فروش زیاد دست یابند. با ما همراه باشید تا شما را با نکات و ترفندهای لازم برای ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا کنیم.


مقدمه


هدف از ساخت تیزر


امروزه، تبلیغات در تلویزیون و سایر رسانه های اجتماعی حرف اول را می زند. بسیاری از مخاطبان این تبلیغات را نادیده گرفته و به راحتی از کنار آنها رد می شوند. در این شرایط، تیزرهایی می توانند پیام خود را به خوبی به مخاطبان منتقل کنند که جذابیت چشمگیری برای آنها داشته باشند. یکی از نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی، هدفمند بودن تیزر تبلیغاتی است. اگر هدف از ساخت تیزر به درستی مشخص نشود، مخاطب نیز از درک آن عاجز است. تیزرهای هدفمند دارای ایده های خلاقانه بوده و پیام خود را به درستی به مخاطبان منتقل می کنند. ساخت تیزر هدفمند، به یکپارچگی تیزر کمک کرده و مخاطب را به سمت هدف هدایت می کند. در این صورت، تمام سوالات و پیشنهادات مخاطب حول هدف می چرخد.


لحن تیزر


استفاده از لحن مناسب و استاندارد، یکی دیگر از نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی است. اگر قرار است تیزر تبلیغاتی از رسانه هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب پخش شود، استفاده از یک لحن خودمانی و صمیمی می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. در مقابل، برای پخش تیزر در فضایی مانند لینکدین بهتر است از لحن رسمی استفاده شود. بعلاوه، استفاده از جملاتی که در مخاطب حالت اضطرار ایجاد می کند، می تواند نقش مهمی در جذب مخاطب داشته باشد. بطور مثال، استفاده از عباراتی مانند " تنها ده روز فرصت دارید" می تواند مخاطب را بیشتر از قبل نسبت به خرید ترغیب کند.


خلاقیت در فیلمبرداری و عکاسی


تصاویر جذاب، همواره یکی از المان های اصلی در انواع تیزرهای تبلیغاتی بوده است. برای افزایش جذابیت، راه های زیادی وجود دارد. انتخاب لوکیشن های خیره کننده، استفاده از تجهیزات مدرن و به‌روز فیلمبرداری و عکاسی و خلاقیت در ایده های عکاسی به ساخت تیزر خلاقانه کمک فراوانی می کند. علاوه بر این، می توان به کمک نرم افزارهای مختلف طراحی، افکت های تصویری خاصی را به تیزر اضافه کرده و تیزر را به شکل خارق العاده ای جذاب نمود. برای آشنایی بیشتر با انواع نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

صحنه آرایی، یکی دیگر از نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد. برای ساخت تیزر، صحنه و رنگ های متناسب با موضوع تیزر، اهمیت زیادی دارند. بعلاوه، فیلمبرداری به صورت هلی‌شات، می تواند ایده خوبی برای فیلمبرداری باشد. 

توجه به مدت زمان تیزر


کوتاه و مختصر و در عین حال تاثیرگذار


اگر قصد دارید تیزری تاثیرگذار برای کسب و کار خود تولید کنید، باید به مدت زمان آن توجه داشته باشید. تیزرهایی که طولانی هستند نمی توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند. گذشته از آن، شما قرار نیست در تیزر تمام اطلاعات و ویژگی های محصول را به نمایش بگذارید. تنها با عنوان کردن ویژگی های برجسته، مخاطب را به دنبال کردن کسب و کار خود تشنه کنید. با این کار حس کنجکاوی مخاطب برانگیخته شده و به خرید ترغیب می شود. بنابراین، ساخت تیزری مختصر و مفید را در اولویت قرار دهید.

تدوین؛ یکی از نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی


اگر برای ساخت تیزر تبلیغاتی هزینه زیادی را صرف کرده و از تجهیزات پیشرفته ای استفاده کنید، اما تدوین آن را به درستی انجام ندهید، تیزر به خوبی دیده نمی شود. ادیت مناسب، یکی از نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی است. چیدن صحنه ها در کنار یکدیگر، افزودن انواع افکت ها، صداگذاری و ساخت موسیقی در مرحله ادیت اتفاق می افتند. تدوینگر با تغییر زوایای تصاویر می تواند تیزری ایده‌آل را در معرض نمایش قرار دهد.

نمایش برند
نمایش برند و لوگو 


یکی از نکاتی که به بهتر دیده شدن تیزر شما کمک می کند، قرار دادن برند و لوگو در تیزر است. با این کار مخاطب شما را می شناسد و هر جایی که ردی از لوگوی شما ببیند، تیزر را در ذهن خود مرور می کند. تمامی برندهای بزرگ و معتبر حداقل یک بار برند خود را در تیزر به نمایش می گذارند.

نمایش رضایت اجتماعی


بسیاری از کسب و کارها برای جلب اعتماد مخاطبان خود، با مشتریان قبلی خود مصاحبه کرده و از رضایت‌مندی آنها، تیزری خلاقانه می سازند. مخاطب با تماشای احساس رضایت دیگر مخاطبان، می تواند به برند مورد نظر اعتماد کرده و با خرید از آن، خود نیز این احساس رضایت را تجربه کند. با نمایش اعتبار اجتماعی برند خود، می توانید مشتریان بالقوه زیادی را به خود جذب کنید.


خود را درگیر تجهیزات نکنید


یکی از نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی این است که از حاشیه ها دوری کنید. اهمیت زیاد به تجهیزات، شما را از پرداختن به هدف اصلی تیزر دور می کند. البته کمک گرفتن از طراحان حرفه ای در ساخت تیزر تبلیغاتی کار درستی است؛ زیرا در زمان صرفه جویی شده و موفقیت تیزر شما تضمین می شود. به هر حال، اگر فکر می کنید که برای ساخت تیزر باید به تجهیزات اهمیت خاصی دهید، باید بگوییم که این کار اشتباه است. بسیاری از افراد با استفاده از مدرن ترین تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی نمی توانند تیزری ایده‌آل تولید کنند. در مقابل، بسیاری از افراد هستند که بدون صرف هزینه هنگفت برای تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری و تنها با یک گوشی ساده، بهترین تصاویر را ثبت می کنند. این افراد با علم به نحوه ژست گرفتن، قاب بندی تصاویر، انتخاب پس زمینه و سایر ترفندهای فیلمبرداری و عکاسی، می توانند تصاویر خیره کننده ای را ثبت کنند. بنابراین، ایده پردازی تیزر تبلیغاتی و نگارش سناریوی مناسب، مهمتر از تجهیزات است. 

ایده پردازی
ایده پردازی


سوژه‌ی بکر، مهمترین المان در موفقیت تیزر تبلیغاتی است. اگر از ایده های تکراری استفاده کنید، مخاطب از تماشای تیزر صرف‌نظر می کند. ایده های نو همیشه می توانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند. اگر ایده خاصی برای ساخت تیزرهای خود در ذهن ندارید، بهتر است از کارگردانان هنری کمک گرفته و ایده پردازی را به آنها واگذار کنید. ایده های نو می توانند مخاطب را به فکر انداخته و ذهن او را درگیر کنند. بنابراین، هرچه برای ایده پردازی وقت بیشتری بگذارید، می توانید مخاطب را به شناخت کسب و کار خود و فروش بیشتر ترغیب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید مقاله مربوط به سناریوی تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *