چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم؟ رازهایی که فقط به شما می گوییم!
برای پاسخ به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم باید به چهار مرحله آگاهی از برند، علاقمند ساختن مخاطب به کالا و خدمات، تصمیم و خرید فکر کنیم!
چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم، مقاله ای کاربردی و در واقع آموزش بنر تبلیغاتی رایگان است! بنر تبلیغاتی از زمان پیدایش خود تا امروز، رشدی جهشی داشته است و به بنیادی اساسی در صنعت تبلیغات وب محور تبدیل شده است! هدف اصلی بنر تبلیغاتی ترویج یک برند و افزایش آگاهی از آن در فضای تجاری اینترنت، انتقال ترافیک و مهم تر از همه فروش آنلاین و آفلاین است. این دریچه های چشمک زن تبلیغاتی را در همه صفحات وب می توان دید! اما آنها را چطور می توان طراحی کرد؟ این مقاله به این موضوع می پردازد.
مقدمه
- هدف یک بنر تبلیغاتی چیست؟
- کد HTML به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم پاسخ می دهد!
- بنر خوب: ساده و سخت!
- چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم: اندازه ها و سایزها
- چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم: زنجیره ها را فراموش نکنید!
- چگونه بنر تبلیغاتی طراحی کنیم: سادگی متن!
- چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم: رنگ ها!
- تصاویر و تاثیر جادویی آنها!
- چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم؟ لینک فرود!
- خدایا همه از من جلو زدند! احساس عقب ماندن و جادوی خرید!
هدف یک بنر تبلیغاتی چیست؟
چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم به تکنیک های طراحی بنر می پردازد؛ ولی پیش از آن اجازه دهید بپرسم که بنر چیست؟ و هدف یک بنر تبلیغاتی چیست؟ بنر تبلیغاتی را به نام بنر وب نیز می شناسند. در انگلیسی به آن Web banner می گویند. اصولا بنر تبلیغاتی یا وب بنر زیر شاخه ای از تبلیغات در اینترنت است که یک سرور تبلیغاتی بر کار ارائه و نمایش آن نظارت می کند. بنر مانند یک دام کوچک و جذاب گرافیکی عمل می کند که با کار گذاشتن جذابیتی به نام CTA، کاربر اینترنت را به سوی پیجی خاص هدایت می کند. این پیج خاص همان هدفی است که همه بنر برای نمایش آن طراحی شده است. در واقع نقطه CTA، وب سایت تبلیغ کننده را به وب سایت هدف مرتبط می کند. هدف این فراخوان های کوچک بصری و اصولا طراحی بنر تبلیغاتی، در چند وظیفه خلاصه می شود:
- انتقال دادن ترافیک به سایت هدف
- آگاهی افزایی از برندی ویژه
- فروش آفلاین و آنلاین
- بهبود کار تجاری
همه این اهداف به ما کمک می کنند که بدانیم چگونه یک بنر تبلیغاتی جذاب بسازیم!
کد HTML به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم پاسخ می دهد!
قطعا همه ما به هوای پاسخ به سوال چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم به این بنرها در فضای وب برخورد داشته ایم. چارچوب های مستطیلی شکل و کادرهای کوچکی که چشمک زنان می کوشند ما را به خود بخوانند، همه جا هستند! این بسته های کوچک تبلیغاتی که با کد HTML ساخته می شوند، و در جای جای دریای بی پایان اینترنت، همچون ماهیان رنگارنگ استوایی، جست و خیز می کنند، بسیار مهمند. آنها انتقال دهندگانی کارکشته اند که فروش در جهان دیجیتال مارکتینگ به آنها وابسته است.
اولین بار شرکت پرودیگی از خود پرسید: چگونه یک بنر تبلیغاتی درست کنیم؟ و در تلاش خود برای ساخت بنر تبلیغاتی، نسخه اولیه آن را با کد HTML نوشت! این شرکت در آن زمان به آی بی ام تعلق داشت. با این حال نخستین تبلیغات بنری راستین به دست گروه برنامه نویسان و طراحان وب شرکت جی ان ان ساخته شد. این دستاورد در سال 1993 میلادی رونمایی شد. تبلیغات بنری به راستی، جهان فروش آنلاین را زیر و رو کرد و خود نیز به تجارتی مستقل تبدیل شد. سرورهای تبلیغاتی و فروش تبلیغات آنلاین از تجارت های وابسته ای بودند که با آن رشد و توسعه پیدا کردند.
بنر خوب: ساده و سخت!
حالا به سوال اصلی خود برگردیم؟ چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم؟ باید گفت به سادگی و به سختی! یک بنر خوب باید ساختاری ساده داشته باشد و از پیچیدگی تصویری سر در گم کننده پرهیز کند! در عین حال طراحی آن به خلاقیت، آگاهی و داده نیاز دارد. هدف یک بنر خوب، بهبود نرخ تبدیل است. بنر تبلیغاتی باید یک کاربر کنجکاو را با عبور دادن از چهار مرحله:
- آگاهی یافتن و شناخت برند
- علاقه مند ساختن به کالای عرضه شده
- تصمیم آفرینی و در نهایت
- خرید کردن
به یک خریدار تبدیل کند. اگر چنین کاری را با مهارت انجام دهید یک طراح وب بنر کارکشته خواهید شد که قیمت بنر تبلیغاتی را خودتان تعیین خواهید کرد.
1.چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم: اندازه ها و سایزها
اگر آستین ها را بالا زده و مصممید که به پاسخ سوال چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم؟ برسید، نخست باید به اندازه ها فکر کنید! در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی، سایزها و اندازه ها، در موفقیت یا شکست بنر شما موثرند! اما اندازه های چه چیز؟ مسلم است! اندازه های بنرتان! در جهان تبلیغات اینترنتی بسته به اینکه در چه فضایی باشید، به اندازه های متفاوتی نیاز دارید. به هر حال شما باید با اندازه های بنر خود آشنایی داشته باشید. در ضمن بدانید که در چه نوع فایلی می خواهید بنر خود را ذخیره نمایید؛ به این معنی که حجم آن را پیشاپیش تعیین نمایید. تجربه (سایت معتبر گوگل چنین عقیده ای دارد) نشان داده است که برای تبلیغات بنری و کلیکی بهترین سایزها به قرار زیرند:
- مستطیل بزرگ: 280 در 336 Pixel
- مستطیل کوچک: 250 در 300 Pixel
- نصف صفحه: 300 در 600 Pixel
- لیدر بورد: 90 در 728 Pixel
- لیدر بورد بزرگ: 90 در 970 Pixel
- لیدر بورد موبایل: 100 در 320 Pixel
- بنر بزرگ موبایلی: 100 در 320 Pixel
-
چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم: زنجیره ها را فراموش نکنید!
اگر همچنان آستین های تان بالاست و می خواهید به پاسخ کامل: چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم؟ برسید! باید به مرحله بعدی طراحی بنر گام بگذارید! در این مرحله محتوای بنر را باید تهیه نمایید. برای رسیدن به این محتوا، رعایت یک زنجیره ضروری است. در این زنجیره سه جزء نقشی اساسی دارند:
- لوگوی شرکت شما
- ارزش پیشنهاد شده
- دکمه Call To Action یا همان دکمه ای که در جمله اول مقاله به آن اشاره کردیم یعنی دکمه فراخوان عمل.
کار این سه بخش افزایش بخشی به Brand Awareness یا همان آگاهی مشتریان بالقوه از برند و بالا بردن جهشی ترافیک وب سایت شما است.
لوگوی شرکت
لوگوی شرکت در پاسخ به سوال چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم جایگاه مهمی دارد. در بنری که طراحی می کنید، لوگوی شرکت شما در واقع شاه داماد تبلیغ بنری تان است. همه کوشش بنر، شناساندن لوگو است. به همین دلیل هم باید بهترین جای کادر به آن تعلق بگیرد و در همان نگاه نخست، به خوبی دیده شود. البته نه آن قدر برجسته که دو بخش دیگر دیده نشوند؛ بلکه رسیدن به یک توازن متنی، تبحر شما را در طراحی بنر نشان خواهد داد. لوگو نباید دکمه فراخوان یا ارزش پیشنهادی را به حاشیه براند.
ارزش پیشنهادی
دومین عنصر مهم در پاسخ به چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم، ارزش پیشنهادی است. ارزش پیشنهادی همان وعده چربی است که به مشتریان خود پیشنهاد می دهید! سودی که قرار است کالاها یا خدمات شما به مشتریان برسانند در ارزش پیشنهادی بازتاب می یابد. نام دیگر ارزش پیشنهادی شرایط استثنایی است!
دکمه فراخون عمل: دام کوچک شما!
پاسخ به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم بدون یک دکمه جادویی، ناقص است. دکمه فراخوان عمل یا CTA همان است که کار انتقال یک وب گرد کنجکاو را به سایت شما انجام می دهد. یک کلیک بر آن وی را به صفحه فرود می برد! پس بهترین کار، طراحی جملات جذاب برای آن است! هر چه باشد این دکمه یک شکارگر اینترنتی است و باید ابزارهای صید خوبی در اختیار داشته باشد! جملاتی مانند «این پیشنهاد را از دست ندهید»، «شروع کنید» و «بیشتر بدانید»، فراخوان هایی جذابند! دکمه CTA باید در کانون بنرتان باشد!
3.چگونه بنر تبلیغاتی طراحی کنیم: سادگی متن!
سادگی متن پاسخ درخور دیگری به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم، است! بنر تبلیغاتی باید در یک نگاه خوانده شود. به همین دلیل سادگی در آن یک اصل بنیادی است. بنر خوب از شلوغ بودن پرهیز می کند و همه عناصر بصری در آن به صورتی جدا و تفکیک شده به خوبی دیده می شود. اصولا بنر برای بهتر دیده شدن طراحی می شود. برای رسیدن به این ترکیب بهترین راه، گرافیک کارآمد است.
4.چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم: رنگ ها!
رنگ ها شاهزادگان گرافیک اند! هر کدام نیز روانشناسی خاصی دارد و پیام معینی را به مخاطبان مخابره می کند. در پاسخ به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم، باید گفت که رنگ در بنر تبلیغاتی، بازیگر مهمی است! شما برای طراحی بهینه باید از روانشناسی رنگ ها آگاه باشید. هر رنگی، معنایی دارد و واکنش های روانی ویژه ای را در ذهن مخاطبان بیدار می کند.
5.تصاویر و تاثیر جادویی آنها!
تصویر به خودی خود پاسخی به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم، است! تصاویر، جایگزین های موثر متن اند. یک تصویر ارزش خبری چند متن را با هم دارد. به همین دلیل در انتخاب آنها باید دقت زیادی به خرج دهید. تصویر انتخابی باید با محصول و خدمات ارتباط ارگانیک داشته باشد. البته بهترین راه استفاده از تصاویری است که اختصاصا برای شما تهیه شده باشند. اگر چنین امکانی ندارید از تصاویر آماده و مرتبط بهره ببرید! البته بهتر است که تصاویر و عکس ها مجوز دار باشند.
6.چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم؟ لینک فرود!
اگر به دنبال پاسخی ارزشمند به سوال چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم هستید، لینک فرود را فراموش نکنید! یادتان باشد که لینک فرود را جا نگذارید! اصولا بنر تبلیغاتی برای این کلیک سرنوشت ساز طراحی می شود. هدف بنر این است که مخاطب را به کلیک بر صفحه فرود و انتقال تشویق نماید. در آموزش طراحی بنر، بر لینک فرود تاکید زیادی می شود!
خدایا همه از من جلو زدند! احساس عقب ماندن و جادوی خرید!
احساس اورژانسی بودن در پاسخ به پرسش چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم، جایگاهی بی همتا دارد! جادوی بنر تبلیغاتی در این است که احساس اورژانسی بودن را در مخاطب برانگیزد! تجربه نشان داده است که مخاطبان به پیام هایی که احساس فوریت را در آنها تحریک کنند به سرعت پاسخ می دهند. باید در مخاطب خود این احساس را پدید آورید که از دیگران عقب افتاده است و محدودیت زمانی هیچ تاخیری را بر وی نمی بخشاید! مخاطب باید احساس کند که کالا و خدمات شما محدودند و اگر دیر بجنبد دیگران از وی پیشی خواهند گرفت و آنها را خواهند خرید! این جادوی درست کردن بنر تبلیغاتی است!
در پایان، مقاله چگونه بنر تبلیغاتی درست کنیم را با یک مژده تمام کنیم! همه گرافیست های طراح بنر تبلیغاتی و کسانی که به این هنر علاقه دارند، استخدام می شوند! علاقمندان گرامی پس از یادگیری می توانند به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت رفته و فرم استخدام را تکمیل نمایند. وب سایت اتک دوستان علاقمند را به عنوان طراح بنر تبلیغاتی به همه شرکت های معتبر تولید محتوا معرفی خواهد کرد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید