راهنمای کامل تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی
تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرام یکی از موضوعات مهم در بخش تبلیغات فضای اینستاگرامی میباشد که استانداردهای متعارفی دارد.
مقدمه
تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرام، اهمیت بالایی دارد. به نحوی که، هر چه کیفیت محتوای نگارش شده، بالاتر باشد، قاعدتا محتوا، جذاب تر و گیراتر می شود. اهمیت تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرام، اصولا در پیج های تجاری مشهود است. پیج فروش لباس را در نظر بگیرید! اگر کیفیت عکس برداری و فیلم برداری در حد پایینی باشد، چند نفر جذب می شوند؟ قاعدتا تعداد افرادی که جذب تبلیغات پیج اینستاگرامی می شوند، فوق العاده محدود و اندک هستند. در مقابل، پیجی را در نظر بگیرید که کیفیت عکس برداری، فیلم برداری و نورپردازی آن، در حد فوق العاده ای باشد، در این صورت، افراد زیادی جذب این نوع پست های تبلیغاتی می شوند. در ابتدا، نمای پست به چشم می آید و کیفیت محصول، در مرحله دوم است که مخاطب را جذب می کند.
از این رو، تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرام، مهم و حائز اهمیت می باشد. چندین سال است که کاربران از فضای اینستاگرام برای خرید و فروش و کسب درآمد، استفاده می کنند. یک شبکه جهانی که امکان کسب درآمد و راه اندازی کسب و کار را فراهم کرده است و کاربران به هر نوع محتوایی دسترسی دارند. تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی ممکن است حول خرید و فروش انواع کالا و محصولات، خدمات متنوع و یا ارائه مطالب آموزشی باشد. در ادامه مقاله، راجعبه موضوعات زیر صحبت شده است:
- محتوای تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟
- محتوای تبلیغاتی چگونه تولید می شود؟
- انواع محتوای تبلیغاتی برای اینستاگرام
- چگونه هدف تبلیغات خود را مشخص کنیم؟
محتوای تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی بسته به فعالیت پیج، تنظیم و هماهنگ می شود. محتوای تبلیغاتی اینستاگرام حول خرید و فروش انواع کالاها و محصولات اعم از پوشاک، خوراک، بهداشتی، آرایشی و انواع اکسسوری می باشد. یک بخش عمده از تبلیغات پیج های اینستاگرامی مربوط به کالاها و محصولات است ولی تمام تبلیغات، این موضوعات نیست. بخش دیگر تبلیغاتی که در پیج های اینستاگرامی منتشر شده است، مربوط به خدمات می باشد. به عنوان نمونه تولید محتوا در اینستاگرام در زمینه خدماتی می توان به سفر، سرگرمی، طنز، گردشگری، رستوران، غذا، ورزش، سلامتی، مد، فشن و زیبایی اشاره کرد.
بهترین پیج های تولید محتوا در Instagram که در زمینه خدماتی فعال هستند، با ارائه محتوای قوی و تولید محتواهای خلاقانه، فالوورهای زیادی را جذب می کنند و خدمات رایگانی را به مخاطب ارائه می دهند. در عوض، تمامی پست ها و تبلیغاتی که تهیه می شوند، برای صاحب پیج، درآمدزا هستند. از این رو، بایستی گفت که پیج های خرید و فروش، درآمد خود را از فروش کالاها و محصولات خود به دست می آورند و پیج های خدماتی، از تبلیغ دهندگان، کسب درآمد می کنند.
دسته آخر، پیج های آموزشی هستند که در ابتدا با ارائه پست های آموزشی رایگان، مخاطبان را جذب می کنند و سپس با تهیه دوره های آموزشی، کسب درآمد می کنند. صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام در دوره های آموزشی حول سبک زندگی، مالی، کارآفرینی، حرفه، زبان و موضوعات مرتبط به کامپیوتر می باشند.
محتوای تبلیغاتی چگونه تولید می شود؟
تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرامی می بایست با ایده های جذاب، مخلوط شود. ایده های جذاب و خلاقانه ای که امروزه مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته است شامل کد تخفیف، پیشنهاد شگفت انگیز، نقل قول، محتوای آموزشی (چرا و چگونه)، پشت صحنه، مصاحبه (به صورت لایو، استوری و IGTV)، ترندها، پیشنهاد فیلم و کتاب، محصولات جدید، روش تولید محصولات، سوال ها، محتوای وب سایت، تستیمونیال (تجربه مشتری)، مسابقه، ساخت یک هشتگ اختصاصی، اشتراک گذاری اشتباهات، تصاویر قبل و بعد، محتواهای سایر شبکه های اجتماعی، بازنشر محتوای مخاطبان پیج، نوستالوژی، شوخ طبعی، مسئولیت اجتماعی، مناسبت ها و آمار و ارقام می شوند.
تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی، هر چه نامحسوس تر و زیرپوستی تر باشد، مخاطب را سریع تر جذب می کند. در گذشته، مخاطبان به ترفندهای تبلیغاتی آشنایی نداشتند و فورا جذب می شدند. در حالی که امروزه، مخاطبان اسمارت شده اند و به راحتی جذب تبلیغات نمی شوند. مخاطب اسمارت و باهوش امروز، نیازمند تبلیغاتی با محتوای قوی و درخور می باشد. امروزه تبلیغات داستانی، فوق العاده تاثیرگذار می باشد. شنیدن و خواندن داستان پیج های تبلیغاتی برای برندسازی و شهرت یابی برند، لازم و ضروری است. برند محصولات، خدمات و آموزشی، همگی نیازمند شناخته شدن و معرفی شدن به مخاطبان می باشند. محتوای تبلیغاتی پیج های اینستاگرامی با در نظر گرفتن موضوع، تولید می شوند.
انواع محتوای تبلیغاتی برای اینستاگرام
تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرام به صورت متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی می باشد. قاعدتا استفاده از انواع محتواهای تبلیغاتی، بستگی به کاربری پیج اینستاگرامی دارد. گاها محتوای تولید شده در قسمت استوری و لایو اینستاگرام منتشر می شود. محتوای متنی، تصویری یا ویدیویی تهیه شده با هدف اطلاع رسانی 24 ساعته، مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف استوری که یک شبانه روز مفید می باشد، لایو قابلیت سیو و بهره مندی طولانی مدت را دارد و چون به صورت زنده ضبط شده است و فاقد افکت می باشد، تاثیر بالایی بر روی مخاطب دارد.
یکی از ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام، در قالب پست گنجانده شده است. پستی که در فضای اینستاگرام منتشر می شود، تا زمانی که دیلت نشود یا آرشیو نگردد، مورد توجه مخاطبان می باشد. یکی از شیوه های تبلیغاتی که مورد پسند همگان می باشد، انتشار محتوای تبلیغاتی در فضای پست می باشد. پستی که برای انتشار آماده شده است بایستی علاوه بر آن که تصویر یا ویدیوی قدرتمندی دارد، کپشن یا متن توضیحی پرباری هم داشته باشد. قالب آخر، IGTV می باشد که نسبتا فضایی جدید است و اکثر پیج های اینستاگرامی، برای بیشتر دیده شدن، به سراغ این نوع تبلیغات می روند. ناگفته نماند که برای ارائه تبلیغات اینستاگرامی، به پیج های معتبر مراجعه نمایید.
چگونه هدف تبلیغات خود را مشخص کنیم؟
هدف از تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرام، کاملا مشخص است. انتقال اطلاعات به کاربر، فروش محصولات و خدمات و جذب مخاطب جدید، از اهداف تبلیغات می باشد. کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام، جزو اهداف تبلیغات می باشد. قاعدتا هر چه کیفیت تبلیغات، بالاتر باشد، پیج بیزینسی می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند و فعالیت خود را توسعه دهد. مثلا چندین سال قبل، پیجی در اینستاگرام شروع به فعالیت کرد که در زمینه تولید و فروش شال و روسری، مشغول بود. با گذشت زمان، با تبلیغات گسترده، پیج توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و کار و فعالیت خود را گسترش دهد.
به نحوی که امروز، همان پیج در حال تولید انواع مانتو، شال، روسری، شلوار، تاپ، پیراهن و کیف و کفش می باشد. تمام آن چه که بیان شد، من باب پیج های فروش خدمات و محصولات است. قاعدتا پیج های فروش، به دنبال جذب مشتری و افزایش فروش می باشند. در عوض، پیج¬های آموزشی، برای بیشتر دیده شدن، به دنبال جذب مخاطب هستند. پیش¬تر هم اشاره شد که پیج های آموزشی در ابتدا آموزش های رایگان برگزار می کنند و سپس با گذشت زمان و با جذب مخاطبان جدید، دوره های آموزشی تهیه می کنند و به فروش می رسانند.
کلام آخر
مدرسه تولید محتوای اتک سال هاست در زمینه تولید محتوا برای پیج تبلیغاتی اینستاگرام، فعالیت دارد. وب سایت اتک در حوزه تولید محتوا، آموزش هایی ارائه کرده است. پاسخ به سوال "چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم"، اهمیت بالایی دارد. با مشاهده دوره های آموزشی وب سایت اتک، اطلاعات جامعی در زمینه رونق کسب و کار به دست آورید و کیفیت محتواهای تولید شده خود را تضمین نمایید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید