چگونگی تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

چگونگی تولید محتوای جذاب در اینستاگرام

برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، بایستی اصول و قواعدی را رعایت کرد تا محتوای تولید شده، مطابق با الگوریتم اینستاگرام شود.

مقدمه


تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، نیازمند تخصص و مهارت می باشد. تولید محتوا در اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری و صوتی می شود. محتوای تصویری در قالب تصاویر و ویدیو (کوتاه و بلند) تهیه می گردد. تصاویر با کادربندی و دیزاین، تهیه شده و در قالب پست، استوری و ریلز به نمایش گذاشته می شوند. محتوای صوتی، ضبط شده بر روی ویدیو آپلود می شود و در پیج اینستاگرامی منتشر می گردد. بازخورد محتوای تصویری و ویدیویی فوق العاده بالا است و مخاطبان جذب صدای آپلود شده بر روی ویدیو می شوند. قاعدتا محتوای تصویری در جذب مخاطب تاثیرگذارتر است. تولید محتوای متنی را در کپشن هر پست و استوری می توان مشاهده کرد. تمام این موضوعاتی که بیان شد، بخش کوچکی از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می باشند. 
برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، بایستی اصولی رعایت شود تا علاوه بر جلب نظر فالووران، فالوورهای جدید را هم جذب کند. از این رو، رضایت مشتریان و مخاطبان فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و افزایش فروش پیج از اهداف اصلی تولید محتوا در اینستاگرام به حساب می آیند. در آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام، تمام و کمال راجع‌به تولید محتوای متنی، تصویری و صوتی صحبت شده است. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:

تولید محتوای جذاب در اینستاگرام
محتوای جذاب چه ویژگی هایی دارد؟


برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام بایستی اصول و ویژگی هایی رعایت شود. محتوای جذاب باید هدفمند باشد و در تولید محتوا، مخاطبان هدف، کلمات کلیدی و چگالی کلمات لحاظ شوند. مشخص کردن مخاطب هدف محتوا در تولید محتوای متنی، تصویری و صوتی، اهمیت بالایی دارد. تعیین مخاطب هدف به تولیدکننده محتوا، خط فکری می دهد تا محتوا را در مسیر هدفمند، هدایت کند. پس از تعیین مخاطب هدف، مخاطب شناسی صورت می گیرد. نیازها و دغدغه های مخاطب باید شناخته شوند تا در تولید محتوا، لحاظ شوند. محتوای جذاب به نیازها و سوالات مخاطبان، پاسخ می دهد. نیازها و سوالات مخاطبان را می توانید در قالب کوییز باکس در استوری از فالووران خود، بپرسید.

مطابق با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، می توان محتوای جذاب و باکیفیتی را خلق کرد. محتوای ضعیف و کپی شده، هیچ جذابیتی برای کاربر ندارد. از این رو، کیفیت تصاویر و ویدیوها در فضای اینستاگرام اهمیت بالایی دارد. به نوعی می توان گفت که محتوای تصویری، حکم ویترین فروشگاه را دارد و کیفیت آن، اهمیت دارد. محتوای جذاب، کاربرپسند است، به بیان دیگر، می توان گفت که تهیه و انتشار ریلز در فضای اینستاگرام محبوب تر و جذاب تر از سایر روش ها است. طول محتوا در تولید محتوای جذاب اهمیت زیادی دارد.
از دیگر ویژگی های محتوای خلاقانه در اینستاگرام می توان به منحصر به فرد بودن، سادگی و تعاملی بودن آن، اشاره کرد. محتوای جذاب بایستی موجب افزایش نرخ تبدیل، رسیدن به اهداف و برنامه های بازاریابی، افزایش نرخ کلیک، جذب فالوور در اینستاگرام و محبوبیت پیج کسب و کار آنلاین، می شود. ناگفته نماند که محتوای جذاب، صحیح و دارای اعتبار می باشد و در تولید آن، از اطلاعات غلط و کذب استفاده نشده است.

محتوای خلاقانه در اینستاگرام
چه محتواهایی مخاطبان بیشتری دارند؟


مطابق راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام، محتواهایی که به صورت پرسش و پاسخ می باشند، مخاطبان زیادی را جذب می کنند. یکی از روش های تولید محتوای متنی و تصویری در اینستاگرام، برگزاری پرسش و پاسخ می باشد. پرسش و پاسخ را می توان به وسیله کوییز باکس در استوری ها برگزار کرد. ادمین سوال خود را مطرح می کند و پاسخ فالووران را دریافت می کند. سپس پاسخ فالووران را استوری کنید و نظرات خود را بیان نمایید. برگزاری مسابقه و ایجاد کوییز باکس باعث افزایش تعامل مخاطبان با پیج های اینستاگرامی می شود. در تولید محتوا برای اینستاگرام از ابزارهای موجود استفاده کنید.
برای تولید محتوای خلاقانه اینستاگرام می توانید از روش مقایسه اقدام کنید. مقایسه چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ قیمت برای مخاطبان، جذاب می باشد. برای مثال، کیفیت محصولات خود را با سایر پیج ها مقایسه کنید یا قیمت ارائه شده خود را با قیمت همکاران خود، مقایسه نمایید. از پست (به خصوص پست های چند اسلایدی) استفاده نکنید! حواس و انرژی خود را بر روی تهیه و ضبط ریلز بگذارید. در تهیه ریلز از نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام بهره مند شوید. مدتی است که استفاده از ریلز در اینستاگرام باب شده است و برای تهیه آن، می توان با ترندها پیش رفت.
مطابق با راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام، محتواهای ویدیویی موجب جذب مخاطبان می شود. برای تهیه محتوا، بهتر است به صورت مستقیم، محصولات و خدمات خود را معرفی نکنید! بهتر است تبلیغات خود را به صورت زیر پوستی معرفی نمایید. برای ایده پردازی می توانید به پیج های خارجی و سایر شبکه های اجتماعی مراجعه کنید. برای تهیه ویس ریلز، بهتر است از صدای ضبط شده خود یا پادکست های موجود، استفاده کنید.

آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام
چگونه محتوای جذاب تولید کنیم؟


برای تولید محتوای جذاب در Instagram بایستی در انتشار محتوا، دوام و ثبات داشت. به صورت منظم و هدفمند، محتوا تولید نمایید و آن ها را در فضای مجازی منتشر کنید. محتوا باید کوتاه، کامل و جامع باشد و در مدت زمان کوتاهی، اطلاعات جدیدی را به مخاطب منتقل کند. محتوای جذابی که در اینستاگرام آپلود می شود و نظر مخاطبان را به خود جلب می کند، لحن محاوره ای دارد و به صورت رسمی و کتابی نیست! رابطه شما و فالووران های پیج کسب و کارتان بایستی صمیمی باشد. پیش تر راجع‌به ترندها صحبت شد. خالی از لطف نیست اگر اشاره کنیم که پیش روی با ترندها، فوق العاده است ولی به شرط آن که ایده پردازی نمایید و با ایده جدیدی، ترند موجود را پیاده سازی کنید.
برای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام بهتر است دوره های آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام را بگذرانید. برای تولید محتوای جذاب، برنامه ریزی کنید. تهیه و ضبط ریلز را فراموش نکنید! ذهن خود را فعال کنید و ایده پردازی نمایید. محتواهای یونیک و اورجینال برای مخاطبان اهمیت دارد و کم تر مخاطبی به دنبال محتواهای تکراری می باشد. در تولید محتوا، قدرت نورپردازی را دست کم نگیرید! اگر به نور طبیعی دسترسی دارید که عالی است ولی در غیر این صورت، می توانید از رینگ لایت ها استفاده کنید. از هشتگ ها هم استفاده نمایید، حتی می توانید یک هشتگ اختصاصی برای کسب و کار خود، خلق کنید و به کمک آن، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود، معرفی نمایید.
تولید محتوای جذاب در اینستاگرام، سخت و دشوار نیست! فقط کافی است که در هنگام تولید محتوا، نکات ریز و درشتی که در الگوریتم اینستاگرام وجود دارد را رعایت کنید.


کلام آخر


در این مقاله، نحوه تولید محتوای جذاب در اینستاگرام بررسی شد. رعایت نکات ذکر شده در تولید محتوای جذاب، حائز اهمیت است. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. ایده تولید محتوا در اینستاگرام بایستی با ترندها مرتبط باشد. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، آموزش می دهد. برای یادگیری صفر تا صد تولید محتوا در فضای اینستاگرام می توانید با ما همراه باشید تا به اهداف کاری خود (رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر) برسید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *