آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی یکی از نوین ترین روش های تبلیغات است که با معایب و مزایای زیادی همراه است.

ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی بسیار هیجان انگیز و جالب است. در حال حاضر که ارتباطات دیجیتال بسیار گسترده شده است، ساخت تیزر تبلیغاتی به روش های نوین پرطرفدار شده است. تبلیغاتی هوشمند و جذاب به شرکت ‌ها و برند ها کمک می کند تا مشتریان جدید جذب کرده و مشتریان فعلی را حفظ نمایند.
اخیرا، در پی پیشرفت علم و فناوری، هوش مصنوعی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در این مقاله، به بررسی نحوه ساخت ویدئو تبلیغاتی با هوش مصنوعی می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می دهیم. در پایان مقاله نیز چند مورد از بهترین نمونه های تیزر تبلیغاتی ساخته شده با هوش مصنوعی را معرفی می کنیم.


مقدمه


قبل از بیان مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی بهتر است به تعریف هوش مصنوعی بپردازیم. تعریف هوش مصنوعی در تیزرها شامل مدل ‌ها، الگوریتم‌ ها و تکنیک ‌هایی است که با بررسی اطلاعات مرتبط با تبلیغات، مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که مشتریان داده های مطلوبی را ارائه دهند، ساخت تیزر تبلیغاتی با کیفیت بالایی، انجام خواهد شد. در نتیجه یک تیزر شخصی‌سازی شده و تاثیرگذار طراحی و ایجاد می شود.
ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی سبب تشخیص الگوهای رفتاری مشتریان شده و با توجه به نیازها و سلیقه هر کسب و کار، نرخ تبدیل و فروش افزایش پیدا خواهد کرد. گزارش ‌ها حاکی از آن است که 80% از حجم اینترنت صرف تماشای انواع ویدیوها می شود. به دلیل هزینه ‌های بالای تبلیغات بسیاری از کسب و کارها ساخت تیزر تبلیغاتی مد نظر قرار نمی دهند. با ورود هوش مصنوعی امکان ساخت ویدئو حتی برای افراد مبتدی هم امکان پذیر شده است.


عناوین مقاله


به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند:


1- آیا می توان با استفاده از هوش مصنوعی تیزر تبلیغاتی ساخت؟
2- مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی
3- مزایای و معایب ساخت تیزر با هوش مصنوعی
4- نمونه تیزر تبلیغاتی ساخته شده با هوش مصنوعی
5- معرفی ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو


آیا می توان با استفاده از هوش مصنوعی تیزر تبلیغاتی ساخت؟


ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی یکی از روش هایی است که جهت معرفی کالا یا خدمات استفاده می شود. هوش مصنوعی با در نظر گرفتن رفتار و ترجیحات مصرف‌کننده و تحلیل آنها، به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا مؤثرترین پیام‌ ها و بهترین تصاویر جهت تیزر تبلیغاتی شناسایی و معرفی شوند. همین امر سبب هدفمندتر شدن تبلیغات و در نتیجه خروجی تاثیرگذار، می شود. نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی اندروید نیز در حال حاضر بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است.
از ساخت تیزر با هوش مصنوعی برای ایجاد فرآیند خلاقانه نظیر : تولید متن یا تصاویر برای یک تیزر نیز استفاده می شود. این موضوع می تواند در زمان و منابع صرفه جویی کند و به صاحبان کسب و کار اجازه دهد تا بر جنبه های دیگر کمپین خود متمرکز شوند. با استفاده از هوش مصنوعی برای تعامل بیشتر مصرف‌کننده ها،  می‌توان سریعا تشخیص داد که کدام عناصر تیزرها مؤثرتر است. این می تواند منجر به کمپین موفق تر و بهینه سازی حداکثری شود.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی


مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی در هر سایت های مختلف است. بطور کلی سایت های زیادی هستند که به کاربران این امکان را می دهند که تیزرهای خود را با کمک هوش مصنوعی ایجاد نمایند. برخی از این سایت ها رایگان بوده و برخی دیگر نیاز به پرداخت هزینه دارند. تعدادی از سایت های ایجاد ویدئو (به کمک هوش مصنوعی) عبارتند از :
•    سایت Lexica
•    سایت Gli iCloud
•    سایت Deep Brain AI
•    سایت  Synthesia 
•    سایت  MyHeritage
•    سایت InVideo
•    سایت Elai.io
•    سایت Synths Video

مراحل ساخت تیزر با هوش مصنوعی در سایت Lexica به شرح زیر می باشد.
•    وارد سایت Lexica شوید.
•    عکس مورد نظر را دانلود کنید.
•    اکنون باید پس زمینه عکس را حذف نمایید. اگر از برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی کامپیوتر استفاده می کنید به کمک (فتوشاپ) و اگر با گوشی کار می کنید میتوانید از برنامه (پیکس آرت) استفاده کنید.
•    با سایت Studio.d-id.com وارد حساب کاربری شوید.
•    اکنون امکان ساختن 20 ویدیو به صورت رایگان برای شما مهیا است.
•    از سمت راست تصویر یا به صورت متنی یا فایل صوتی، امکان اضافه کردن صدای خود و موزیک پس زمینه تیزر تبلیغاتی ایرانی وجود دارد.
•    جهت اضافه کردن متن فارسی زبان را روی حالت Persian قرار دهید و با گزینه پایینی صدای مرد و زن را انتخاب نمایید.
•    گزینه Generate Video را لمس نمایید.
•    اکنون که ویدیو را دانلود کرده اید با برنامه های ادیت ویدیو می توانید پس زمینه سبز رنگ را حذف کنید.

ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی
مزایای و معایب ساخت تیزر با هوش مصنوعی


دانستن مزایای و معایب ساخت تیزر با هوش مصنوعی با توجه به کاربردی که دارد الزامی است. در این صورت آگاهی کافی را به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی با کمک هوش مصنوعی خواهید داشت. مزایای ساخت تیزر با هوش مصنوعی عبارت است از:

  • امکان شخصی ‌سازی بیشتر
  • امکان بهبود تحلیل داده ‌ها
  • امکان ارائه محتوای خلاقانه
  • امکان صرفه جویی در زمان و هزینه


شخصی سازی تیزر تبلیغاتی سبب بالا بردن ارتباط و تاثیرگذاری تبلیغات بر مخاطبان خواهد شد. بهبود تحلیل داده‌ ها نیز کمک می کند تا تیزرهای تبلیغاتی بهینه‌ سازی شوند. با استفاده از الگوریتم ‌های هوشمند، محتوا های خلاقانه و بیشتری را می توان تولید کرد. هوش مصنوعی می تواند فرآیند ساخت تیزر را به صورت خودکار و سریع‌تر انجام دهد. بنابراین در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد.

معایب ساخت تیزر با هوش مصنوعی نیز عبارت است از :
o    کیفیت ناقص
o    نیاز به داده‌ های ورودی کافی
o    نیاز به تکنیک ‌های پیچیده
o    مسئله حریم خصوصی
کیفیت ناقص محتوا می تواند باعث شود از تاثیر مثبت تیزر ها کاسته شود. بطور کلی بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی، امکان ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی مقدور نخواهد بود. دانستن تکنیک‌ های پیچیده ‌ای مانند یادگیری عمیق و پردازش زبان یکی از معایب بزرگ هوش مصنوعی است. در صورت رعایت نکردن حریم خصوصی کاربران، امکان کم شدن اعتماد و رضایت وجود خواهد داشت.


نمونه تیزر تبلیغاتی ساخته شده با هوش مصنوعی


نمونه تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی بسیار زیاد است. یکی از معروف ترین نمونه ها تریلر فیلم ترسناک مورگان است که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. کمپانی سازنده قرن بیستم فاکس با آی‌ بی ‌ام واتسون همکاری کرد تا تریلری بسازد که کاملا از هوش مصنوعی ساخته شده بود. الگوریتم صحنه هایی از فیلم را تجزیه و تحلیل کرد و پر تعلیق ترین لحظات را برای گنجاندن در تریلر انتخاب کرد. استفاده از موزیک پس زمینه تیزر تبلیغاتی خارجی نیز راهکاری مفید جهت بالا بردن راندمان کار است.
نمونه موفق دیگری از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از نیویورک تایمز است که از یک الگوریتم هوش مصنوعی به نام Editor  برای کمک به نوشتن سرفصل ها و خلاصه مقالات استفاده می کند. این الگوریتم محتوای یک مقاله را تجزیه و تحلیل می کند و چندین عنوان و خلاصه ممکن را ایجاد می کند که سپس توسط ویراستاران انسانی بررسی می شود.
از دیگر نمونه تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی می توان به oca-Cola اشاره کرد. این شرکت از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای تولید اشعار آهنگ بر اساس نام افراد استفاده کرد. این الگوریتم داده‌ های Spotify و دیگر منابع موسیقی را برای ایجاد اشعار متناسب با نام ‌های فردی تجزیه و تحلیل کرد.


معرفی ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو


ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو وب سایت ها هستند. وب‌ سایت Synthesia به کمک کاربران آمده تا متن را به ویدیو تبدیل نمایند.  Synthesia، یک ابزار ساخت ویدیو با هوش مصنوعی است که از 50 زبان پشتیبانی می کند. پردازش پیشرفته (NLP ) و الگوریتم ‌های یادگیری ماشینی سبب ایجاد ویدیوهای می شود که از کیفیت بالایی برخوردارند و  از متون داده شده به آن استفاده می‌کند. برای انجام این کار نیاز به ابزارهای خاصی مانند : میکروفون و ... ندارید. کافی است متن خود را در تایپ کرده و بعد از گذشت زمانی کوتاه ویدئوی ساخته شده را تحویل بگیرید.
قبل از انجام کار لازم است حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید و از بین 40 آواتار موجود، یکی را انتخاب نمایید. امکان این نیز وجود دارد که با کمک ابزار آنلاین به ویدئوی خود موسیقی اضافه کنید. ساخت موشن گرافیک معرفی محصول جذاب نیز در یک مقاله ی جداگانه مفصلا بیان شده است.


کلام پایانی


ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی در عین حال که کوتاه و مختصر است، جذاب بوده و بخش مهمی از بازاریابی را بر عهده دارد. طبیعتا تولید و ویرایش ویدیو‌های حرفه ‌ای فرآیندی پیچیده و پر زحمت است که با کمک هوش مصنوعی آسان تر می شود. البته ساخت تیزر با هوش مصنوعی معایبی نیز دارد که ممکن است با گذشت زمان این معایب نیز برطرف شوند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *