توضیحاتی در مورد لحن محتوا در اینستاگرام

توضیحاتی در مورد لحن محتوا در اینستاگرام

لحن محتوا در اینستاگرام با توجه به موضوع و مخاطبین هدف انتخاب خواهد شد. لحن های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد.

لحن محتوا در اینستاگرام؛ مقدمه

لحن محتوا در اینستاگرام چیست و چگونه انتخاب می شود؟ بسیاری از مردم برندسازی را با دارایی های بصری کسب و کار شما (لوگو، فونت و غیره) اشتباه می گیرند. در حالی که برندسازی چیزی فراتر از تصویرسازی شماست، اما همچنان مهم است که یک تجربه جذاب برای مخاطبان خود ارائه دهید. از آنجا که ما موجوداتی بسیار بصری هستیم، لحن بصری قوی و ثابت برای ارتباط با مشتریان شما ضروری است و اینستاگرام راهی برای انجام این کار است. برخلاف وب سایت شما که (در حالت ایده آل) قالب یکسانی برای هر صفحه دارد، فید اینستاگرام شما می تواند محتوای متفاوتی در هر پست داشته باشد. داشتن تنوع به این معنی است که وقتی شخصی از نمایه شما بازدید می کند، با دیواری از محتوای تکراری مواجه نمی شود. در عین حال، می ‌خواهید مطمئن شوید که فالوورهای شما می ‌توانند فورا پست شما را در فید خود تشخیص دهند.
لحن محتوا در اینستاگرام می تواند به مخاطبان بیاموزد که برند شما را به رسمیت بشناسند. بنابراین، ایجاد تعادل بین تنوع و یکسانی بسیار مهم است. در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد. آیا تا به حال فید برندی را دیده اید که از پستی به پست دیگر آنقدر متفاوت باشد که به نظر می رسد آنها فقط محتوا را بیرون می اندازند تا ببینند چه چیزی می چسبد؟ این دقیقا همان تصویری است که شما نمی خواهید ایجاد کنید. من این را اثر Canva می نامم: برنامه محبوب طراحی گرافیک به کاربران خود قالب های از پیش پر شده را ارائه می دهد و بسیاری از بازاریابان تنبل به سادگی محتوای آنها را وصل کرده و پخش می کنند. 
شما باید پست های خود را با رنگ ها و فونت های خود سفارشی کنید. علاوه بر این، باید از فاصله، طرح ‌بندی و ترکیب ‌بندی مشابه استفاده کنید. این بدان معنا نیست که شما باید از همان طرح بندی در هر پست استفاده کنید. در عوض، شما باید از قالب ‌های مختلفی استفاده کنید تا به پست ‌های خود ظاهر و احساسی ثابت ببخشید.

لیست عناوین


1- لحن محتوا به چه عواملی بستگی دارد؟
2- چگونه لحن مناسب را پیدا کنیم؟
3- معرفی انواع لحن های محتوا
4- ارتباط لحن و نوع نگارش محتوا
5- اهمیت لحن محتوا
6- نکات مهم در تغییر لحن محتوای اینستاگرام

لحن محتوا به چه عواملی بستگی دارد؟

لحن محتوا به این اشاره دارد که موضوع مورد نظر شما چگونه به نظر مخاطبین می آید. نویسنده لحن را از طریق انتخاب کلمات، ساختار جمله و سبک نوشتاری خود منتقل می کند. این عوامل به هدف و مخاطبان شما بستگی دارد. برای مثال، یک لحن آموزنده، تا حدودی از زبان رسمی استفاده می کند، به انتقال حقایق و اطلاعات در مورد موضوع پایبند است و انتخاب زبان به مخاطب بستگی دارد. یک لحن سرگرم کننده ممکن است از زبان معمولی و رنگارنگ تری استفاده کند، مانند عبارات عامیانه و عبارات محاوره ای. انتخاب لحن مناسب برای تولید محتوا مستلزم در نظر گرفتن هدف و مخاطب در هنگام نوشتن است. محتوایی که برای متقاعد کردن نوشته شده است از لحن و زبانی استفاده می کند که برای متقاعد کردن مخاطب به موافقت با دیدگاه نویسنده طراحی شده است. یک محتوای آموزنده نوشته می شود تا اطلاعاتی را به مخاطب بدهد و به دنبال متقاعد کردن نیست. در عوض، لحن آموزنده به طور کلی مختصر و دقیق است.

لحن محتوا

چگونه لحن مناسب را پیدا کنیم؟

چگونه لحن مناسب را پیدا کنیم؟ تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام مخاطبینی را هدف قرار می دهد که نویسنده انتظار دارد محتوا را مشاهده کنند. این می تواند شامل افرادی باشد که نویسنده با آنها کار می کند، به عنوان مثال، عموم مردم یا خانواده و دوستان نویسنده. لحن محتوا به سبک نوشتاری که نویسنده استفاده می کند، از جمله انتخاب کلمه و ساختار جمله اشاره دارد. در نظر گرفتن مخاطب و هدف به نویسنده کمک می کند تا لحن مناسب برای محتوا را تعیین کند. شاید مهمترین عنصر مقاله نویسی شامل هدف تولید محتوا باشد. نویسنده باید تصمیم بگیرد که چرا محتوا را ایجاد می کند؟ برای نوشتن یک محتوا اهداف مختلفی وجود دارد؟ ایجاد محتوا برای اطلاع رسانی به این معناست که نویسنده برای انتقال حقایق و اطلاعات به مخاطبان، مانند گزارش یا خبر، می نویسد. ایجاد محتوا برای سرگرمی اغلب شامل گفتن یک داستان برای مخاطبان است، خواه واقعی باشد یا تخیلی. 

معرفی انواع لحن های محتوا

انواع لحن های محتوا عبارتند از:
•    لحن رسمی
•    لحن غیر رسمی
•    لحن متقاعد کننده
•    لحن الهام بخش
•    لحن طنز
•    لحن گفتگو
•    لحن طعنه آمیز
•    لحن توصیفی
•    لحن آموزشی
•    لحن احساسی
لحن محتوا در اینستاگرام که به صورت رسمی باشد، مانند رویداد کراوات سیاه سبک های نوشتاری است. این لحن با جملات کامل، کلمات دقیق و ساختار واضح مشخص می شود. از عبارات محاوره ای  اجتناب می کند. لحن غیررسمی آرام، راحت و برای اکثر موقعیت‌ های غیررسمی مناسب است. مملو از انقباضات، زبان محاوره ای و گاهی حتی لهجه های عامیانه یا منطقه ای است. لحن انگیزشی با قدرت است، تشویق و تحریک عمل را به دنبال دارد. اغلب با کلمات تاثیرگذار، تصاویر قدرتمند و استفاده هنرمندانه از روایت هایی که با خوانندگان طنین انداز می شود مشخص می شود. موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام بر انتخاب لحن، تاثیر مستقیم دارد.

لحن محتوا در اینستاگرام

ارتباط لحن و نوع نگارش محتوا

ارتباط لحن و نوع نگارش محتوا بسیار تنگاتنگ است. برندها، مانند مردم، یکنواخت نیستند. آن ‌ها بسته به موقعیت، مخاطب و اهداف متفاوت، ارتباط برقرار می ‌کنند. همانطور که ما در تعاملات روزمره خود انجام می ‌دهیم. برندهای موفق می دانند که چگونه بین تن صداهای مختلف جا به جا شوند و در عین حال شخصیت منحصر به فرد برند خود را حفظ کنند. اما چگونه این کار را انجام می دهند؟ برای مثال به اپل نگاه می کنیم. صدای برند اپل نوآورانه، ساده و انسان محور است. با این حال، لحن راه اندازی محصولات آنها الهام بخش است و بر هیجان و احتمالات تمرکز دارد. حفظ لحن ثابتی که صدای برند شما را منعکس می کند، می تواند چالش برانگیز باشد. به خصوص زمانی که افراد متعددی برای برند شما محتوا تولید می کنند. اینجاست که ویژگی Brand Voice Write Sonic وارد می شود.

اهمیت لحن محتوا

اهمیت لحن محتوا در چیست؟ لحن و صدا عناصر حیاتی تولید محتوا برای ارتباط موفق با برند هستند. هر لحن در نوشتن، از رسمی گرفته تا احساسی، جذابیت و زمینه استفاده منحصر به فرد خود را دارد. فرقی نمی کند لحن چگونه باشد، لحن مناسب می تواند خلق و خوی عالی را برای مخاطبان شما ایجاد کند. با این حال، پیمایش بین صداها و اطمینان از ثبات همیشه آسان نیست. این مانند دستکاری چند توپ است که هرکدام نشان دهنده لحن متفاوتی است و در عین حال چشمان شما به یک توپ است که نشان دهنده صدای برند شماست. مطمئن شوید که لحن شما با شخصیت برند شما همخوانی دارد، صرف نظر از زمینه. موثرترین لحن، لحنی است که واقعا نشان دهنده برند شما باشد و با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند.

انواع لحن های محتوا

نکات مهم در تغییر لحن محتوای اینستاگرام

به منظور تغییر لحن محتوای اینستاگرام باید مخاطبین هدف خود را مد نظر قرار دهید. محتوایی که در مورد آنچه اتفاق افتاده گزارش می دهد، یک محتوای آموزنده خواهد بود. مخاطب احتمالا عموم مردم یا اعضای جامعه هستند که باید در مورد این حادثه به آنها گفته شود. لحن احتمالا تا حدودی رسمی است، اما بدون استفاده از زبانی که برای مخاطبان عمومی بسیار پیشرفته یا پیچیده است. محتوایی که در مورد چگونگی شکسته شدن لوله اصلی آب و علت بروز مشکل اطلاعاتی ارائه می دهد، یک محتوای توضیحی خواهد بود. نویسنده در تلاش است تا وضعیت را توضیح دهد و در مورد آنچه منجر به این حادثه شده است در خوانندگان درک ایجاد کند. این زبان ممکن است کمی توصیفی تر باشد، اما همچنان مخاطبان عمومی را در ذهن نگه می دارد. بنابراین در نظر گرفتن مخاطبین هدف و علایق آنها در کنار موضوع مورد نظر برای تغییر لحن، حائز اهمیت است. نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام در مقاله ای دیگر آورده شده است.

کلام آخر

لحن محتوا در اینستاگرام برای مخاطبین مهم است زیرا آنها سبک و لحن نوشتن محتوا را با جزئیات رصد می کنند. انتخاب کلمات و ساختار جمله بر اساس مخاطبان مورد نظر متفاوت خواهد بود. دلایل زیادی برای ایجاد یک محتوا وجود دارد، از نوشتن برای اطلاع رسانی یا توضیح و نوشتن برای متقاعد کردن یا سرگرم کردن. هدف اصلی انتقال ایده ها به کسانی است که محتوا را مشاهده می کنند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *