در مورد تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام چه می دانید؟

در مورد تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام چه می دانید؟

تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام موضوعی است که پرداختن به آن مستلزم رعایت نکات مختلفی می باشد. در مقاله فعلی نکات مهمی در این خصوص بیان شده است.

پیشگفتار


تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام در سال های اخیر رشد زیادی داشته اند. امروزه کسب و کارهای اینترنتی خصوصا در پلتفرم هایی مانند Instagram راه خود را پیدا کرده اند و هدف مشخصی را دنبال می کنند. بیشتر فروشندگان و صاحبان مشاغل از تولید محتوا برای ارتقا پیج های اینستاگرامی خود استفاده می کنند. از طرف دیگر مدیریت این نوع پیج ها نیز موضوعی دیگر است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. توجه به این نکته لازم است که با انتشار یک پست مناسب و حاوی محتوایی جذاب می توانید کاربران را به سوی پیج خود دعوت نموده و صفحه تان را به راحتی مدیریت نمایید. طبق تحقیقات انجام شده در حال حاضر حدود 18 میلیون کاربر فعال اینستاگرام در کشورمان وجود دارد. بنابراین با توجه به این تعداد می توان گفت که مدیریت صحیح و مناسب پیج های اینستاگرامی این امکان را به شما می دهد که برند خود را بیش از پیش به دیگران معرفی کنید. 


مقدمه


•    تعریف تولید محتوا
•    تعریف مدیریت محتوا
•    مدیر محتوا کیست؟
•    مدیر محتوا باید چه مهارتهایی داشته باشد؟
•    تولید محتوا مهم تر است یا مدیریت پیج اینستاگرام؟
•    مقایسه درآمد تولید کننده محتوا و ادمین اینستاگرام
•    کلام آخر

تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام چگونه انجام می شوند؟


تعریف تولید محتوا


به طور کلی محتوا تمام چیزهایی است که در طول روز با آنها سروکار داریم. مواردی همچون ویدیوهای خنده دار و آموزنده، متن های جالب، انواع پادکست ها و غیره. تمام اینها نوعی از محتوا به شمار می روند. بنابراین می توان عنوان نمود تمام چیزهایی که در دنیای دیجیتال میبینید محتوا هستند. خلق این آثار و انتشار آن ها نیز تولید محتوا نامیده می شود. در دنیای امروز تعریف جامعی برای تولید محتوا وجود ندارد و هر شخصی که در این زمینه فعالیت می کند، تعریفی از جانب خودش ارائه می دهد. یکی از دلایل این موضوع گستردگی دیجیتال مارکتینگ و دنیای بازاریابی محتوا می باشد. هر کسی که بتواند چیزی بیافریند که توسط انسان قابل درک باشد، تولید محتوا کرده است. طراحی کردن، ضبط نمودن، نوشتن، بازی کردن و هر کاری که بتوان آن را حس کرد را تولید محتوا می نامند. 
با توجه به این توضیحات ممکن است برخی تصور کنند که تولید محتوا کار سختی نبوده و همین عکسایی که در پیج خود به اشتراک می گذارند هم می توانند کارایی داشته باشند. انتشار یک مقاله نیز حتما مانند نوشتن یک انشای ساده بوده و کار دشواری نیست. اگر این چنین باشد، پرسش مطرح می شود که چرا شرکت ها و کمپانی های بزرگ به دنبال تولیدکنندگان با تجربه محتوا هستند. پاسخ این سوال اهمیت بازاریابی محتوا می باشد.

روش های تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام
تعریف مدیریت محتوا


مدیریت محتوا به فعالیت هایی گفته می شود که برای جمع آوری، دسته بندی و انتشار محتوایی خوب انجام می دهید. مدیریت محتوا به طور کلی کاری اشتراکی و گروهی می باشد که شامل نقش ها و مسئولیت های زیر است: 
-    تولید کننده یا خالق محتوا: شخصی است که محتوا را ویرایش یا ایجاد می کند. 
-    ویراستار محتوا: این فرد مسئولیت ویرایش و تنظیم محتوا را بر عهده دارد. 
-    ناشر محتوا: به فردی گفته می شود که محتوا منتشر کرده و در دسترس دیگران قرار می دهد. 
-    مدیر محتوا: فردی است که با توجه به دسترسی هایی که دارد، مدیریت پوشه ها و فایل ها را انجام می دهد. در برخی مواقع مدیر محتوا می تواند کاربران را راهنمایی نماید. 
-    کابر یا مخاطب محتوا: افرادی که پس از انتشار محتوا آن را مشاهده کرده و می بینند را مخاطب محتوا می نامند. 


مدیر محتوا کیست؟


مدیر محتوا به فردی گفته می شود که با هدفی مشخص، برنامه ریزی درست و داشتن مهارت های کافی در زمینه سئو، تنظیم تقویم محتوایی و غیره می تواند مدیریت یک محتوا را انجام دهد. این شخص به طور مداوم باید به بررسی و سنجش بازدهی محتوای تولید شده بپردازد. همچنین با زیر نظر داشتن رقبا و محتوای انتشار یافته توسط آنها کیفیت محتوای تولیدی خود را نیز افزایش دهد. به طور کلی می توان گفت که مدیر محتوا یک شخص کاردان و متخصص است که متعهد و خلاق بوده و رهبری تیم تولید محتوا را بر عهده دارد. شخصی که به عنوان مدیر محتوا برگزیده می شود می بایست تجربه کافی در زمینه تولید محتوا داشته و مسئولیت پذیر باشد. این فرد همانطور که گفته شد باید با اصول و مبانی سئو، نگارش زبان فارسی و غیره آشنایی کامل داشته باشد. 

راه های متفاوت برای تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام
مدیر محتوا باید چه مهارتهایی داشته باشد؟


همانطور که در بخش پیشین گفته شد فردی که مسئولیت مدیریت محتوا را بر عهده دارد باید مهارت های خاصی در زمینه تولید محتوا داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های یک مدیر محتوای با تجربه داشتن اطلاعات جامع و کامل در مورد سئو می باشد. اختصاص دادن منابع بهینه، آشنایی کامل با اصول نگارش زبان فارسی از بارزترین خصوصیات یک مدیر محتوا می باشد. داشتن نظم از دیگر مواردی که است که باید یک مدیر خوب باید به آن پایبند باشد. شخصی که منظم نیست بهتر است از ورود به این حرفه خودداری کند. قابلیت سرچ کردن از دیگر نکاتی است که باید در زمان انتخاب مدیر محتوا به آن دقت نمایید. این فرد می بایست توانایی سرچ کردن مطالب به صورت حرفه ای را داشته باشد. با توجه به توضیحات ارائه شده، نمی توان یک فرد عادی را در ابتدای فعالیت برای مدیریت محتوا به انتخاب نمود. 


تولید محتوا مهم تر است یا مدیریت پیج اینستاگرام؟


در قسمت های قبلی در مورد مدیریت پیج اینستاگرام و همچنین تولید محتوا توضیحاتی را ارائه دادیم. شاید این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که کدامیک از دیگری مهم تر است. کسب و کارها و مشاغلی که تجربه کافی در زمینه تولید محتوا ندارند عموما به کمک استخدام غیرحضوری ، از فردی متخصص در این حوزه کمک میگیرند. این افرا به شما یاری می دهند تا مخاطبان پیج خود را افزایش دهید. مدیریت پیج اینستاگرام نیز دیگر موردی می باشد که امروزه دغدغه بسیاری از صاحبان صفحات مجازی شده است. توجه داشته باشید برای به دست آوردن مشتری بیشتر یا فالوور بالاتر لازم است که ابتدا محتوایی مناسب برای ارائه و انتشار در دست داشته باشید. پس از آن باید راه های درست مدیریت پیج اینستاگرام را به خوبی بدانید. 


مقایسه درآمد تولید کننده محتوا و ادمین اینستاگرام


اینستاگرام امروزه یکی از قوی ترین شبکه های مجازی برای کسب درآمد می باشد. اگر از خود می پرسید چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم به ادامه این مقاله توجه فرمایید. درآمد فردی که تولید محتوا انجام می دهد به عوامل مختلفی بستگی دارد. این حرفه تعرفه یا درآمد مشخصی ندارد. ممکن است در برخی موارد دستمزد هایی کاملا پایین دریافت کرده و در بعضی مواقع درآمدی قابل توجه به دست آورید. میزان درآمد ادمین یک پیج اینستاگرام نیز به همین صورت است. با توجه به مسئولیت هایی که به وی سپرده می شود ممکن است این دستمزد متفاوت باشد. پرداخت حقوق به ادمین اینستاگرام موردی کاملا توافقی میان ادمین و صاحب پیج می باشد. 


کلام آخر


تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام امروزه منبع درآمد خوبی برای بسیاری از افراد شده است.  برای خلق یک محتوای مناسب شاید لازم باشد تا ابزار های خاصی را تهیه نمایید. وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام هزینه چندانی نداشته و با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید محتوایی مناسب را تهیه کنید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *