آنچه باید در مورد لوگوتایپ بدانید

آنچه باید در مورد لوگوتایپ بدانید

در این مطلب به بررسی لوگوتایپ خواهیم پرداخت که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در مورد نوع روش طراحی لوگو بدست آورید.


پیشگفتار

لوگوتایپ به نشانه نوشته نیز معروف می باشد. از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع لوگو می توان به Logo type اشاره کرد. به کمک این نوع طراحی لوگو می توان حروف را به صورت خلاقانه و به راحتی به نمایش گذاشت. از این نوع لوگوی نوشتاری در تمامی فرهنگ ها و زبان ها استفاده می گردد.  

مقدمه

1.    بررسی  لوگوتایپ 
2.    Logo type چیست؟ 
3.    کاربرد لوگوتایپ چیست؟ 
4.    معرفی سبک های مختلف لوگوتایپ

  • سبک مدرن Logo type
  • سبک کلاسیک Logo type 
  • سبک سنتی لوگوتایپ
  • سبک فانتزی Logo type

9.    مراحل طراحی یک Logo type حرفه ای 

  • مرحله اول: فراهم نمودن اطلاعات مورد نیاز 
  • مرحله دوم: انتخاب طرح مناسب لوگوتایپ 
  • مرحله سوم: طراحی Logo type
  • مرحله چهارم: طرح اولیه لوگو 
  • مرحله پنجم: دیجیتالی کردن طرح اولیه لوگو 
  • مرحله ششم: تکمیل کردن طرح نهایی لوگوتایپ 

16.    نکات طلایی برای طراحی لوگوتایپ 
17.    بررسی ویژگی های Logo type
18.    مزایای استفاده از Logo type 
19.    سخن پایانی

بررسی لوگوتایپ 

برای طراحی لوگوتایپ می توانید از یک فونت مناسب و کاربردی استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید طرح لوگو خاص و متفاوت باشد می توانید با به کار بردن خلاقیت تغییرات اساسی را در فونت لوگو ایجاد نمایید. استفاده از Logo type دارای مزیت های زیادی می باشد و بهتر است شما قبل از هر چیز با مزایای آن آشنا شوید. 

Logo type چیست؟ 

در حالت کلی می توان گفت که لوگوتایپ هنر تبدیل حروف فارسی یا انگلیسی به تصاویر می باشد. Logo type از ترکیب حروف الفبایی تشکیل شده است به همین دلیل Logo type به راحتی دارای قابلیت خوانایی می باشد.
در هر زبانی از Logo type می توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که برای طراحی Logo type باید از فونت زیبا و کاربردی استفاده نمایید. 

مهم ترین انواع کاربرد لوگوتایپ

کاربرد لوگوتایپ چیست ؟ 

از مهم ترین کاربرد لوگوتایپ می توان به موارد زیر اشاره کرد : 
1.    معرفی کسب و کار و برند 
2.    اگر شما به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید بهتر است از Logo type استفاده کنید. به کمک این روش بدون تردید نام برند شما به راحتی در ذهن مخاطبین ماندگار می شود. 
3.    اگر تمایل دارید به کمک طراحی لوگو شعار کسب و کار یا تجارت خود را در ذهن افراد ماندگار کنید بهتر است از لوگوتایپ استفاده کنید. استفاده از Logo type برای برندها و سازمان های مختلف مناسب می باشد. 
4.    از Logo type می توان برای معرفی یک محصول یا خدمات فرهنگی مختلف استفاده کرد. 
5.    اگر شما تازه کار می باشید بهتر است از لوگوتایپ استفاده کنید تا مخاطبین شما بتوانند با نام برند تجاری تان به راحتی آشنا شوند. با مشاهده Logo type به راحتی نام برند شما در ذهن مخاطبین ثبت می گردد. 
6.    اگر نام برند یا نام شرکت شما کوتاه می باشد بهتر است از Logo type استفاده کنید. 

دیزاین لوگوتایپ

معرفی سبک های مختلف لوگوتایپ

لوگو نوشتاری یا Logo type دارای سبک های مختلف می باشد. از مهم ترین سبک های مختلف لوگوتایپ می توان به موارد زیر اشاره نمود : 

1.    سبک مدرن :Logo type 

اگر فعالیت شما به روز است و تمایل دارید طرح لوگو امروزی باشد بهتر است از این نوع سبک استفاده نمایید. 

2.    سبک کلاسیک :Logo type 

اگر تمایل دارید ماندگاری لوگو در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر باشد بهتر است از سبک کلاسیک استفاده نمایید. 

3.    سبک سنتی لوگوتایپ: 

در صورتی که تمایل دارید لوگو حس خاطره آمیزی را برای مخاطبین یا مشتریان داشته باشد بهتر است آن را به صورت سنتی طراحی نمایید. 

4.    سبک فانتزی :Logo type

برای طراحی لوگوی خاص می توان از Logo type با سبک فانتزی استفاده نمود. 

مراحل طراحی یک Logo type حرفه ای 

مراحل طراحی یک Logo type حرفه ای عبارتند از : 
مرحله اول: فراهم نمودن اطلاعات مورد نیاز 
در این مرحله برای طراحی Logo type بهتر است اهداف کسب و کار، برندهای مشابه، رقبا و ... را مورد بررسی قرار دهید. 
مرحله دوم: انتخاب طرح مناسب لوگوتایپ 
در این مرحله از طراحی Logo type می توانید سبک نوشتار، طرح، رنگ، فونت نوشتار و ... را انتخاب کنید. 
مرحله سوم: طراحی Logo type
در این مرحله طراح باید برای دیزاین لوگو ایده پردازی نماید. ایده پردازی در طراحی لوگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. طراح باید ایده های مختلفی که به ذهنش خطور می کند را روی کاغذ پیاده سازی نماید. از بین ایده های مختلف باید مناسب ترین ایده ها را انتخاب کنید سپس به تکمیل آن ها بپردازید. 
مرحله چهارم: طرح اولیه لوگو 
بعد از کشیدن طراحی لوگو با مداد می توانید طرح اولیه را به کارفرما نشان دهید. در صورتی که طرح اولیه نیاز به ویرایش داشت باید طرح اولیه را ویرایش نمایید. توجه داشته باشید که طراح باید در زمینه طراحی لوگو با مداد مهارت لازم را داشته باشد.      
مرحله پنجم: دیجیتالی کردن طرح اولیه لوگو 
به کمک برنامه های لوگو ساز می توانید طرح اولیه را دیجیتالی نمایید. توجه داشته باشید که باید اجزای مختلف Logo type نظیر کلمه ها، فونت، رنگ و ... را به صورت اصولی در کنار یکدیگر بچینید. 
مرحله ششم: تکمیل کردن طرح نهایی لوگوتایپ 
در این مرحله باید نسبت به اصلاح طرح نهایی Logo type اقدام کنید. در صورتی که طرح نهایی مشکلاتی دارد آن ها را برطرف نمایید. لوگوی نهایی را در چند فرمت مختلف ذخیره کنید سپس آن را در اختیار کارفرما قرار دهید.  

مراحل طراحی یک Logo type

نکات طلایی برای طراحی لوگوتایپ 

در زمان طراحی Logo type نکات زیر را مد نظر داشته باشید : 
1.    رعایت اصول مختلف هندسی در زمان طراحی Logo type از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای طراحی Logo type می توانید از اشکال هندسی ساده نظیر دایره،مستطیل، مثلث استفاده نمایید. 
2.    اگر تمایل دارید فونت لوگوتایپ فارسی باشد بهتر است لوگو را به شکل افقی طراحی نمایید. Logo type افقی دارای خوانایی بیشتری می باشد و در ذهن مخاطبین به راحتی ثبت می گردد. 
3.    در زمان طراحی Logo type خلاقیت لازم را به خرج دهید. برای طراحی Logo type می توانید از ترکیب دو فونت مختلف استفاده کنید. 
4.    توجه داشته باشید طرح لوگوتایپ باید ساده باشد و دارای پیچیدگی نباشد. 
5.    در زمان طراحی Logo type تابع مد نباشید زیرا هر نوع فونت یا رنگی که برای طراحی لوگو مد می شود موقتی هستند. اگر شما تمایل دارید طرح Logo type به مدت طولانی ماندگار باشد این نکته را مد نظر داشته باشید. 

نکات کلیدی برای طراحی Logo type

بررسی ویژگی های لوگوتایپ

از مهم ترین ویژگی های لوگوتایپ کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

1.    سادگی:  هر چقدر طراحی لوگوتایپ ساده تر باشد به راحتی در ذهن مخاطب ثبت می شود. Logo type هایی که دارای طرح پیچیده هستند به سختی در ذهن مخاطبین ثبت می شوند. 

2.    خوانایی:  یک Logo type باید دارای خاصیت خوانایی باشد. برخی از Logo type ها دارای طرح حرفه ای می باشند ولی به دلیل اینکه ناخوانا هستند در ذهن مخاطبین ثبت نمی شوند. 

3.    فونت مناسب:  فونت Logo type را با توجه به نوع خدمات و فعالیت برند انتخاب نمایید. 

4.    زیبایی طرح لوگوتایپ:  فونت، رنگ، حروف و ... باید به شیوه ای خلاقانه در کنار یکدیگر چیده شوند. در این صورت طرح لوگو توجه مخاطبین و مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب می کند. 

5.    منحصر به فرد بودن طرح Logo type:  طرح لوگوتایپ باید منحصر به فرد و یکتا باشد. طراح نباید از طرح های مختلف Logo type برای طراحی تقلید کند. 

6.    ابعاد مناسب Logo type:  لوگوتایپ باید بعد از انجام طراحی از لحاظ اندازه خوانایی لازم را داشته باشد. در نتیجه بهتر است شما Logo type را در ابعاد مختلف به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که Logo type باید در ابعاد مختلف دارای خوانایی و وضوح لازم باشد. 

مزایای استفاده از Logo type 

از مهم ترین مزایای Logo type می توان به موارد زیر اشاره کرد : 
1.    به کمک لوگوتایپ می توانید با سرعت زیادی نام برند یا نام تجاری خود را با هویت برندتان ارتباط دهید. 
2.    اگر Logo type به درستی طراحی شود مخاطبان و مشتریان هرگز دچار سردرگمی نمی شوند. 
3.    از Logo type می توانید برای طراحی لوگو برندهای تجاری مختلف، بسته بندی محصولات و... استفاده کنید. 

مزیت های استفاده از Logo type

سخن پایانی

همانطور که در این مطالعه کردید طراحی لوگوتایپ دارای مزایای زیادی است. این نوع لوگو همچنین دارای کاربردهای بیشماری می باشد. در نتیجه اگر تمایل دارید نام برندتان در مدت زمان کوتاهی در ذهن مخاطبین و مشتریان تان ثبت شود بهتر است از طراحی   Logo typeغافل نشوید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *