انواع محتوا در اینستاگرام از نوع پرطرفدار کدامند؟

انواع محتوا در اینستاگرام از نوع پرطرفدار کدامند؟

انواع محتوا در اینستاگرام از نوع پرطرفدار و محبوب به رشد پیج اینستاگرام شما کمک می کند. برای اینکه این محتواها را بشناسید، این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

انواع محتوا در  Instagram بیشتر بر این موضوع تمرکز دارد که کاربران این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار، دقیقا به دنبال چه چیزهایی هستند؟ از تماشای چه نوع محتوای تصویری یا ویدیویی لذت می برند؟ کدام نوع از محتوا را اگر صد بار تولید کنید باز هم با شور و شوق فراوان آن را لایک کرده، به اشتراک گذاشته یا سیو می کنند. پس می توان کل این توضیح را در یک جمله خلاصه کرد: پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام تا ابد، کدام است؟

عناوین

•    اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام
•    بررسی پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام
•    ایده تولید محتوا بلاگری: محتواهای پشت صحنه
•    ایجاد محتوای تعاملی در اینستاگرام – Call To Action
•    محتواهای الهام بخش و نقل قول ها
•    تولید محتوا هایی که دنبال دار هستند.
•    لایو گذاشتن فراموش نشود.
•    همکاری با کسب و کار های دیگر (partnership)
•    تولید محتوا به سبک مصاحبه
•    ختم کلام

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

بسیاری از کسب و کارها، شرکت ها و برند ها امروزه به دنبال روش ها و انواع محتوا در اینستاگرام هستند. دلیل آن هم این است که اینستاگرام برای آنها پنجره ای به سمت بیشتر از 50 میلیون کاربر ایرانی است. اینستاگرام – بر خلاف اولین روزهای انتشارش – ابزار های مفیدی را در اختیار کسب و کار ها و پیج نوع بیزینسی قرار داده است. با کمک این ابزارها می توان رقبا را تحلیل کرد و میزان تعامل کاربران با یک پیج را بهتر می توان سنجید.

بررسی پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام

پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام 7 مورد هستند. از زمان عرضه‌ی این اپلیکیشن تا به امروز، تنوع محتواها افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر پیدا کردن پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام کمی سخت است. اما طبق آمار منتشر شده توسط اینستاگرام، محتواهای محبوب و مورد علاقه‌ی همیشگی مردم موارد زیر را تشکیل می دهند.

ایده تولید محتوا بلاگری: محتواهای پشت صحنه

اگر به دنبال ایده تولید محتوا بلاگری از بین انواع محتوا در اینستاگرام هستید، این گزینه می تواند برای شما مناسب باشد. پشت صحنه‌ی تولید یک محصول خاص، پشت صحنه عکاسی از یک مُدل و غیره از جمله مواردی هستند که کنجکاوی مخاطبان را ارضا می کنند. در اصل، هر محتوایی که بتواند در یک لحظه هم کنجکاوی کاربران اینستاگرام را تحریک کند و در عین حال به آن پاسخ دهد تا همیشه برای آنها جذاب خواهد بود. با ارائه پشت صحنه یک رویداد، یک محصول، یک خدمت، یک پروژه خاص یا حتی یک جنجال اینستاگرامی می توانید همیشه تعامل خود را با مخاطب حفظ کنید.

ایجاد محتوای تعاملی در اینستاگرام – Call To Action

در بین انواع محتوا در اینستاگرام، این محتواهای تعاملی هستند که کاربر را به طور خودکار و اتوماتیک به سمت خود جذب می کنند. شما می توانید محتوای ویدئویی، تصویری و متنی در پیج اینستاگرام تان تولید کنید و در انتها از مخاطب بخواهید نظرش را راجع به موضوع اعلام کند. یا اگر تجربه ای در مورد موضوع یاد شده دارد آن را کامنت یا دایرکت کند. روش های دیگری هم برای ترغیب مخاطب جهت پاسخگویی و برقراری تعامل، وجود دارد. مثلا اینکه از فالوور هایتان بخواهید به لینک سایت تان در بیو مراجعه کنند. سعی کنید به طور مداوم این نوع محتواها را تولید کنید. زیرا الگوریتم اینستاگرام به تعامل هر چه بیشتر شما با مخاطب – به عنوان یک پیج کسب  و کار – حساس است.

محتواهای تعاملی در اینستاگرام

محتواهای الهام بخش و نقل قول ها: بهترین گزینه در بین انواع محتوا در اینستاگرام

معمولا در بین انواع محتوا در اینستاگرام، جملات کوتاه، مختصر و مفید می توانند نظر تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب کنند. پس چرا از این جملات جهت تولید محتوا استفاده نکنید؟ جملات کوتاهی که توسط افراد تاثیرگذار در طول تاریخ بیان شده اند، می توانند برای مخاطبان شما جذاب باشند. برخی از ادمین های پیج های کسب و کار اینستاگرامی، هرروز این جملات را داخل استوری هایشان استفاده می کنند. در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند در یک ماه یکی دو پست از جملات الهام بخش و نقل قول های مهم داخل پیج‌شان بگذارند. انتخاب با شماست، زیرا این شما هستید که پیج تان را مدیریت کرده و میزان تعامل کاربران را با خود می سنجید.

تولید محتوا هایی که دنباله‌دار هستند

برای یافتن ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی، به سراغ محتواهای مرتبط با هم و اصطلاحا سریالی بروید. همانطور که می‌دانید، داستان پردازی در روال تولید محتوا، مخاطب را به سمت کسب و کار شما جذب می کند. داستان ها به هر شکلی که باشند، هرگز به اندازه‌ی محتواهای تبلیغاتی خسته کننده نیستند. در استوری های پیج اینستاگرام تان می توانید داستان پردازی کنید و مخاطب را به سمت یک محصول یا استفاده از برخی خدمات بکشانید. سعی کنید در این شیوه از تولید محتوا، نهایت هوشمندی را به خرج دهید. برای هوشمند عمل کردن، باید موضوعات مختلف را دسته بندی کنید. سپس برای هر دسته داستان پردازی کنید. سعی کنید از ایده‌ی پیج رقبا یا سایر اینفلوئنسر ها در اینستاگرام در این زمینه استفاده کنید.

تولید محتوای دنباله‌دار

لایو گذاشتن فراموش نشود

از زمانی که قابلیت لایو به اینستاگرام اضافه شد، بسیاری از کسب و کارها توانستند تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند. همچنین لایو به آنها کمک کرد تا تعامل زنده و لحظه ای با مخاطبان داشته باشند. لایو به شما کمک می کند که بدانید از بین کل فالوور هایتان، چه تعدادی از آنها به شما وفادار هستند. مثلا ممکن است پیج شما هزار فالوور داشته باشد. اما وقتی اقدام به برگزاری لایو می کنید تنها 500 نفر از فالوور هایتان در آن شرکت کرده و با شما تعامل داشته باشند. این موضوع برای تمامی پیج های بیزینسی می تواند رخ دهد، و کاملا عادی است. بنابراین از اینکه کل فالوور هایتان – به هر دلیلی – در لایو شرکت نمی کنند، دلسرد نشوید. سعی کنید از یک ماه یا یک هفته قبل اعلام کنید که قرار است در یک تاریخ مشخص و یک زمان خاص، لایو برگزار کنید.
شایان ذکر است که برگزاری لایو جهت تولید محتوا در اینستاگرام بین دو نفر – که زمینه کاری مشابه دارند – تعداد ویو و تعامل را افزایش خواهد داد.

ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی: همکاری با کسب و کار های دیگر (partnership)

از بین روش های مختلف و انواع محتوا در اینستاگرام که بین کاربران محبوب است، «پُست های همکاری یا partnership» است. شاید دیده باشید که دو برند یا دو کسب و کار مختلف، با انتشار پستی یکسان به طور همزمان در پیج های کاری شان تبلیغ یک رویداد یا یک محصول را می کنند. این موضوع به افزایش تعداد مخاطبان شما کمک می کند. از طرفی، یک گام مهم برای تعامل با رقبا و جلب نظر آنها به شمار می رود. با تبدیل اکانت شخصی به اکانت بیزینسی سعی کنید ارتباط خود را با همکاران و رقبایتان به طور پیوسته و دائم نگه دارید. همچنین با تولید محتواهای مشترک به طور غیر مستقیم، کاربران دیگر را تحت تاثیر قرار دهید.

partnership

تولید محتوا به سبک مصاحبه

اگر کسب و کارتان موقعیتی دارد که می توانید با افراد سرشناس به گفتگو بپردازید، فرصت بسیار خوبی است که مخاطبان و فالوور های خود را تشویق کنید تا با شما تعامل داشته باشند. البته لزومی ندارد که حتما با افراد  مشهور و سرشناس مصاحبه داشته باشید. اما تلاش کنید در عین حفظ امنیت اینستاگرام خود راهی بیابید تا مخاطبان جذب ِآن گفتگو شوند. برخی از کسب و کارها، ویدئو یک مصاحبه را داخل وب سایت خود آپلود می کنند. سپس بُرش هایی از آن را داخل اینستاگرام خود پست می کنند تا کاربران را از وجود این ویدئو آگاه کنند. اگر این روش را نمی پسندید می توانید کل مصاحبه را به صورت سریالی در اینستاگرام خود قرار دهید. یا اینکه آن را داخل IGTV آپلود نمایید تا فالوور هایتان بتوانند به راحتی آن را سیو کرده یا مشاهده کنند.

ختم کلام و پاسخ به چند پرسش

انواع محتوا در اینستاگرام آن هم از نوع پرطرفدار، همیشه به شما فرصت می دهد تا از تولید محتوای تکراری و حوصله سربر دوری کنید و بتوانید مخاطب را همواره در تعامل با خود نگه دارید. اگر احساس می کنید محتوای پیج تان بیش از حد تبلیغاتی شده یا برای مخاطبان جذاب نیست، حتما به سراغ محتواهای پرطرفدار در اینستاگرام بروید و آنها را داخل تقویم محتوایتان جای دهید.

سوالات متداول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *