بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی
بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی، بهترین راه برای افزایش فروش و کسب سود بیشتر در کسب و کارها می باشد.
پیشگفتار
بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. علت این اهمیت، ماندگاری صدا و تصویر در ذهن مخاطب است. به کمک جلوه های صوتی و بصری به راحتی می توان به اعماق ذهن مخاطب نفوذ کرد و تصمیم او را برای خرید یک کالا یا محصول تغییر داد. به همین دلیل است که برخی افراد از تصاویر، با عنوان اپراتور تبلیغات یاد می کنند. بهترین راه بازاریابی، نمایش تصاویری از مشخصات محصول، در قالب تیزرهای جذاب است.
در سال های اخیر، گسترش کسب و کارها، اهمیت بازاریابی و مارکتینگ را دوچندان کرده است. با کمی جستجو در رسانه های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، متوجه خواهید شد که استقبال از تبلیغات ویدیویی بسیار زیاد بوده و آمار استفاده از انواع تیزرها در حال افزایش است. همین امر موجب شده تا حرفه ای با عنوان ویدیو مارکتینگ، تبدیل به یکی از حرفه های پرمتقاضی در میان بازاریابان شود. در این حرفه، بازاریاب ابتدا به ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه پرداخته و سپس به کمک تیزرهای تبلیغاتی تلاش می کند تا نظر مخاطب را به هدف تیزر تبلیغاتی جلب کرده و از این طریق، فروش شرکت یا برند را افزایش دهد.
مقدمه
- بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی
- اهمیت بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی
- ویژگی های بارز تیزر در ویدیو مارکتینگ
- ویژگی های بازاریاب در بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی
- وظایف بازاریاب
توضیحاتی در مورد بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی
شاید تابحال با تماشای انواع تیزر تبلیغاتی، به خصوص در بستر اینستاگرام این سوال برای شما پیش آید که چرا صاحبان کسب و کار، حتی صاحبان مشاغل کوچک، برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی، هزینه هنگفتی را می پردازند؟ در پاسخ به این سوال باید به اهمیت بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی اشاره کرد. بازاریابان با استفاده از تیزرهای پررنگ و لعاب می توانند بازدید از سایت یا پیج شما را بالا برده و به فروش شما کمک کنند. در حرفه ویدیو مارکتینگ، بازاریاب با کنترل قدرت صدا و تصویر، می تواند مخاطب را با خود همراه کند. به این ترتیب، اگر مخاطب در مورد خرید محصول شما تردید داشته باشد، با تماشای یک تیزر قانع کننده می تواند به راحتی اقدام به خرید نماید.
گذشته از آن، در بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی، می توان پیام و هدف خود را از طریق تیزر به مخاطب انتقال داد و او را مستقیما تحت تاثیر قرار داد. کلمات به راحتی نمی توانند هدف را به مخاطب منتقل کنند اما تصاویر و صداها، در انتقال مفاهیم تاثیرگذارتر هستند. همچنین، به کمک تیزرهای تبلیغاتی، می توان هدف خود را در مدت زمان کوتاهی به بیننده منتقل کرد، درحالیکه مطالعه متن، شرایط و مکانِ خاص خود را می طلبد. علاوه بر این، افراد از تماشای ویدیو بیشتر از مطالعه متن لذت می برند. در نتیجه، تیزر تبلیغاتی از هر نظر موثرتر است.
اهمیت بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی
یکی از مواردی که موجب اهمیت بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی می شود، پوشش گسترده آن است. به کمک تیزرها می توانید برند خود را به شهروندان سایر شهرها و حتی سایر کشورها معرفی کنید. گذشته از آن، ساخت تیزر به اعتمادسازی، بسیار کمک می کند. مخاطب با تماشای تیزر، می تواند به شما اعتماد کرده و با خرید مداوم از شما، وفاداری خود را نسبت به برند شما ثابت کند. بهبود سئو، یکی دیگر از ارمغان های بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی می باشد. با رعایت قوانین سئو، می توانید خود را به عنوان برترین وبسایت های موتورهای جستجو به مخاطب معرفی کرده و او را به صرفِ زمان بیشتر در وبسایت خود ترغیب کنید. در نتیجهی این افزایش ترافیکِ ورودی به وبسایت، فروش شما افزایش می یابد.
ویژگی های بارز تیزر در ویدیو مارکتینگ
برای موفقیت در بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی باید بتوانید تیزری باکیفیت نیز به نمایش بگذارید. تعدد برندهای موجود در بازار، باعث می شود که یک تیزر ساده نتواند موفقیت چشمگیری به دست آورد. در نتیجه، برای پیروزی در برابر رقبای خود، باید تیزری ایدهآل ارائه دهید. یکی از ویژگی هایی که باعث می شود تیزر به خوبی دیده شود، عنوان جذاب است. عنوان تیزر باید آنقدر جذاب باشد تا کشش مخاطب به تماشای آن را تضمین کند. باید توجه داشت که عنوان جالب، حس کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزد.
ویژگی دیگر، مختصر بودن تیزر تبلیغاتی است. تماشای تیزرهای طولانی، حوصله مخاطب را سر می برد. در مقابل، یک تیزر مختصر و مفید می تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند؛ زیرا مخاطب زمان کمی را صرف تماشای آن می کند. نکته دیگر در تهیه تیزرها این است که شامل یک پل ارتباطی برای تماس مشتریان با شرکت یا صاحبان کسب و کار باشد. دسترسی راحت برای خرید، از نکات مثبتی است که برای مخاطب بسیار اهمیت دارد.
ویژگی های بازاریاب در بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی
بازاریابی که در زمینه ویدیو مارکتینگ فعالیت دارد، باید خلاق بوده و همواره ایده های نو در سر داشته باشد. بازاریاب باید از نیازها و سلایق مخاطب خود آگاه بوده و با تولید تیزرِ دلخواهِ مخاطب، او را با خود همراه کند. بعلاوه، تیزر تبلیغاتی باید درون مایه طنز و معمایی داشته تا حس کنجکاوی و احساسات مخاطب را برانگیزد. استفاده از تصاویر جالب و پرهیز از ارائه نکات تکراری به مخاطب، از دیگر ویژگی های یک بازاریاب خوب است.
در بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی، بازاریاب برای موفقیت در ساخت تیزر، باید تنها از چارچوب های کلی پیروی کند. اگر در جزئیات تنها از یک چارچوب استفاده کند، تمام تیزرها یکنواخت و تکراری شده و جذابیتی نخواهند داشت. البته تکرار همیشه زننده نمی باشد؛ بطور مثال، تکرار تبلیغ و نام برند، می تواند اثرگذاری آن را در ذهن مخاطب بیشتر کند.
وظایف بازاریاب
اگر بازاریاب قرار است از طریق ساخت و پخش تیزرهای تبلیغاتی برای یک برند مخاطب جذب کند، باید در مرحله اول شناخت خوبی از بازار داشته باشد. باید بداند که چه محصولی در چه فصلی از سال، خریدار بیشتری داشته و چه هنگام، بهترین زمان برای عرضه آن به بازار است. تصمیم در مورد اینکه کدام محصول سود بیشتری را به دنبال خواهد داشت، به درک بازاریاب از بازار بستگی دارد. علاوه بر این، بازاریاب باید مشتریان هدف را به طور کامل بشناسد. آگاهی از سن و سلایق مخاطبان، روی جزئیات تیزر تاثیر می گذارد.
یکی دیگر از وظایف بازاریاب برای بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی، تعیین قیمت برای محصولات و خدمات است. البته بازاریاب برای انجام این کار با صاحب کسب و کار مشورت خواهد کرد؛ اما به هر حال تصمیم در مورد اینکه تیزر کدام محصول، با توجه به قیمت، ابتدا پخش شود، بر عهده بازاریاب است. مسلما بازاریاب، عرضه محصولاتی که قیمت مناسبتری داشته و بیشتر مورد نیاز مشتری هستند را، در اولویت قرار می دهد.
در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب باید به خدمات پشتیبانی نیز توجه نماید. ایجاد یک پل ارتباطی امن بین مخاطبان و صاحبان مشاغل، به تعامل بیشتر مخاطب کمک می کند. بعلاوه، از این طریق می توان اعتماد مشتریان بالقوه را جذب کرده و فرآیند خرید را آسانتر نمود. انتخاب روش تبلیغات نیز از جمله اقدامات بازاریاب است. بازاریاب می تواند بستر مناسب برای پخش تیزر را انتخاب کرده و زمان پخش آن را تعیین کند. بطور مثال، ساعات پایانی شب که بیشتر افراد فارغ از هر گونه فعالیتی هستند و زمان خود را به استراحت و سرگرم شدن با شبکه های اجتماعی می گذرانند، بهترین زمان برای پخش تیزرهای جدید است. این ساعات، به دلیل افزایش ترافیک، پخش تیزر تبلیغاتی را با بازدید بالایی مواجه می کند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید