راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده

راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده

هشتگ در اینستاگرام به افزایش امکان ِدیده شدن و دسته بندی پست‌های اینستاگرام‌تان کمک می کند. اگر در مورد هشتگ‌ها و نحوه یافتن‌شان اطلاعاتی ندارید، این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

هشتگ در Instagram چیست؟ به زبان ساده، هشتگ در اینستاگرام حکم کلمات کلیدی را در وب سایت ها دارد. وقتی شما محتوای متنی یا تصویری را در وب سایت خود به اشتراک می گذارید، با کمک کلمات کلیدی می توانید به موتور های جستجو کمک کنید تا آن را به مخاطب هایی که به آن محتوا نیاز دارند نشان دهند. روال استفاده از هشتگ ها نیز چنین است. اما تفاوتی که میان استفاده از هشتگ های اینستاگرام با کلمات کلیدی وب سایت ها وجود دارد این است که گاهی اوقات برخی از پیج های اینستاگرامی صرفا برای افزایش فالوور و بالا رفتن آمار ویو پست شان از هشتگ های نامربوط و کاملا بی ربط با محتوا استفاده می کنند. این در حالی است که یک پیج حرفه ای و متخصص صرفا باید از هشتگ های مخصوص کسب و کار و حیطه ی فعالیت خود استفاده کند.
اگر یک پیج بیزینسی یا کریتور هستید و نمی دانید که روش استفاده از هشتگ در اینستاگرام چیست؟ تاپ هشتگ چیست و برای کسب و کارتان چه سودی دارد؟ چگونه هشتگ افزایش فالوور را ممکن می کند؟ چگونه می توانید هشتگ های مخصوص پیج خود را پیدا کنید؟ و غیره با این مطلب همراه باشید.

عناوین

•    هشتگ در اینستاگرام چیست و چه می کند؟
•    تاپ هشتگ چیست؟
•    فواید استفاده از هشتگ در اینستاگرام چیست؟
•    چگونه از هشتگ ها برای افزایش فالوور استفاده کنیم؟
•    نحوه یافتن هشتگ های مناسب برای کسب و کار
•    ابزار های مناسب برای یافتن هشتگ در اینستاگرام
•    نکات مهم در مورد نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام چیست و چه می کند؟

هشتگ در اینستاگرام به افزایش بازدید پست شما کمک می کند. اگر از هشتگ های محبوب و مناسب برای کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید به افزایش فالوور، افزایش تعداد لایک ها و کامنت های پست تان کمک ویژه ای کنید. به محض انتشار یک پست حاوی یک هشتگ خاص توسط شما، دنبال کنندگان آن هشتگ، پست مذکور را خواهند دید و از محتوایی که منتشر کرده اید آگاه می شوند.
به عنوان مثال، هشتگ #غذا را در اینستاگرام تصور کنید. روزانه ممکن است هزاران پست با این هشتگ در این اپلیکیشن تولید شده و انتشار یابد. کسانی که علاقه مند به موضوع غذا هستند، می توانند این هشتگ را فالو کنند تا به محض انتشار پست های جدید با هشتگ #غذا از وجود آنها مطلع شوند. اگر یک پیج کاری فعال در حوزه رستورانها، کترینگ ها، تستر ها و غیره با تعداد فالوور و ویو کم، از این هشتگ داخل کپشن پست خود استفاده کند، احتمال دیده شدن آن را افزایش می دهد. در اصل کسانی که هشتگ #غذا را دنبال می کنند پست او را خواهند دید. اگر پست این پیج آنقدر جذاب باشد که بتواند مخاطب را درگیر خود کند و او را ترغیب کند تا نگاهی به محتوای پیج بیندازد، کار تمام است.
اگر به درستی نمی دانید که چگونه می توانید در اینستاگرام پست جذاب تولید کنید و چگونه مخاطب را درگیر ِآن کنید، پیشنهاد می کنیم در مورد پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام اطلاعات کسب کنید. شما همچنین باید در مورد نحوه و اصول ابتدایی گذاشتن پست در اینستاگرام اطلاعات کافی داشته باشید.

تاپ هشتگ چیست؟

تاپ هشتگ، به هشتگ های تِرند شده و محبوب در یک حوزه خاص گفته می شود. مثلا هشتگ های لایک، تهران، ایران، لباس، جزء تاپ ترین هشتگ های میان کاربران ایرانی به شمار می آیند. شما به کمک تاپ هشتگ ها می توانید امکانِ دیده شدن پست خود را افزایش دهید. زیرا پست تان در دسته‌ی هشتگ های محبوب قرار می گیرد و احتمال دیده شدن ِآن افزایش پیدا می کند.

هشتگ

فواید استفاده از هشتگ در اینستاگرام چیست؟

درست است که یکی از فواید هشتگ در اینستاگرام افزایش احتمال دیده شدن یک پست است، اما این همه‌ی ماجرا نیست. هشتگ در اینستاگرام فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.
1.    باعث می شود تا محتوای پیج شما دسته بندی شود. در نتیجه بسیاری از کسانی که شما را دنبال می کنند به درستی متوجه خواهند شد که مضمون و کُلیت محتواهایی که در اینستاگرام تان منتشر می کنید، چیست.
2.    کار را برای موتور های جستجوی اینستاگرام راحت می کنید. به این ترتیب که الگوریتم های اینستاگرام بسیار آسانتر می توانند مضمون محتواهای شما را درک کرده و به کاربران نشان دهند.
3.    پیدا کردن محتوای شما برای کاربران با جستجوی هشتگ ها آسان تر می شود.

چگونه از هشتگ ها برای افزایش فالوور استفاده کنیم؟

هشتگ در اینستاگرام به سه دسته ی مختلف تقسیم بندی می شود. گروهی از آنها هشتگ های توضیحات هستند. برخی از پیج های اینستاگرام بدون درج کپشن طولانی و تنها با چند هشتگ، مضمون پست خود را به کاربران توضیح می دهند. مثلا ممکن است یک پیج مربوط به یک رستوران زیر پست هایش از هشتگ #غذای_سرد یا مثلا #پیشنهاد_سرآشپز استفاده کند. این هشتگ ها در مورد تصویر یا ویدئوی پست شده توضیحات بیشتری می دهند تا درک آن برای کاربران آسان تر شود.
نوع بعدی هشتگ در اینستاگرام مخصوص برند ها است. این هشتگ فقط و فقط توسط یک برند و زیر مجموعه های آن مورد استفاده قرار می گیرد. هشتگ مخصوص برندتان را باید خودتان به تنهایی ایجاد کنید تا کپی از سایر هشتگ ها نبوده و کاملا یونیک و خاص باشد.
هشتگ های گروه بعدی در اینستاگرام از نوع کمپین هستند. کمپین های تبلیغاتی در اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام به منظور ایجاد بستری برای افزایش فالوور و تبلیغ یک یا چند محصول راه اندازی می شوند. پس میتوان این نوع هشتگ ها را در اپ اینستاگرام، نوعی هشتگ ِ دارای «تاریخ انقضا» دانست. در واقع از این نوع هشتگ ها در بازه زمانی خاصی استفاده می شود. پس از به پایان رسیدن دوره ی کمپین تبلیغاتی، استفاده از آنها نیز فراموش خواهد شد.

نحوه یافتن هشتگ های مناسب برای کسب و کار

اگر پیج رقبای خود را در اختیار دارید، باید هشتگ هایی که توسط آنها مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی کرده و ببینید که کدام هشتگ ها برای آنها مفید عمل می کند. سپس از آن هشتگ ها جهت افزایش تعداد فالوور و ویو پست هایتان استفاده کنید.
به سراغ ابزار های آنلاین یافتن هشتگ در اینستاگرام بروید. این ابزار ها میزان محبوبیت و تعداد هشتگ های رایج در کسب و کارتان را برای شما پیدا می کنند. شما می توانید در تقویم محتوایی خود برای هر پست یا استوری که داخل اینستاگرام می گذارید، پنج هشتگ مرتبط با هر کدام را قید کرده و از آنها استفاده کنید.

یافتن هشتگ مناسب در اینستاگرام

ابزار های مناسب برای یافتن هشتگ در اینستاگرام

برخی از ابزار های آنلاین به شما کمک می کنند تا برای یافتن هشتگ در اینستاگرام و دسته بندی انواع محتوا در اینستاگرام کاملا موفق عمل کنید. . ابزار هایی مانند All Hashtag، Ritetag، Hashtagify ، Sistrix برای انجام این کار مناسب هستند. برای یافتن هشتگ های فارسی مربوط به اینستاگرام فارسی می توانید از ابزار Keyword Tool هم استفاده کنید.

نکات مهم در مورد نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام باعث دیده شدن پست شما می شود و می توانید از ابزار های رایگان یا پولی مختلفی برای یافتن آنها استفاده کنید. اما هر ابزاری محدودیت های خاص خود را دارد. به همین خاطر نمی تواند کامل ترین لیست هشتگ های مرتبط و ترند را برای شما لیست کند.
شما به عنوان مدیر یک کسب و کار برای فعالیت درست و حقیقی در فضای اینستاگرام باید بتوانید شخصاً لیستی از هشتگ های مناسب برای پست ها، استوری، بیو پیج و سایر شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت می کنید را بیابید. بهترین راه پیش پای شما این است که همزمان پیج رقبا و هشتگ های مورد استفاده توسط آنها را چک کنید و هم اینکه هشتگ هایی که اینستاگرام به شما پیشنهاد می دهد را بررسی کنید. چگونه؟

یافتن هشتگ های مرتبط در اینستاگرام
شما با جستجوی یک هشتگ خاص داخل آدرس بارِ اینستاگرام، لیستی از هشتگ های مشابه با آن کلمه را مشاهده خواهید کرد. (مانند وقتی که در Google یک عبارت یا یک کلمه خاص را جستجو می کنید و با لیستی از عبارات مرتبط با  آن مواجه می شوید.) شما می توانید از این پیشنهادات به نفع خود استفاده کنید. سعی کنید تعدادی هشتگ ثابت برای پست های خود در اینستاگرام داشته باشید که به میزان دیده شدن آنها کمک می کنند.  

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *