آموزش تایپ سریع ده انگشتی انگلیسی

آموزش تایپ سریع ده انگشتی انگلیسی

در این بخش تصمیم داریم شما را با یک مهارت ضروری آشنا کنیم. آموزش تایپ انگلیسی آموزشی است که در اینجا برایتان در نظر گرفته ایم.

پیشگفتار

 آموزش تایپ انگلیسی از نظر شما کار ساده ای است یا پیچیده؟ شاید گمان کنید تایپ فارسی بسیار ساده تر از تایپ انگلیسی باشد. اما خوب است تا بدانید اگر آموزش تایپ فارسی را به خوبی فرا گرفته باشید، می توانید به سادگی تایپ انگلیسی را نیز فرا بگیرید. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید چرا بعضی از افراد به سرعت برق و باد و بدون هیچ خطایی تایپ می کنند؟! در حقیقت این تعجب ندارد. زیرا زمانی که شما آموزش های لازم را فرا رفته باشید و به اندازه کافی تمرین کرده باشید، قطعا می توانید به همین سرعت و کیفیت انگلیسی تایپ کنید. به همین منظور می خواهیم طی این بخش آموزشی شما را با تمام موارد مهمی که در مورد تایپ انگلیسی و یادگیری آن وجود دارد، آشنا کنیم.

آموزش هایی که قرار است در این بخش به شما داده شود، طبق عناوین زیر است:

مقدمه

آموزش تایپ انگلیسی مانند آموزش تایپ فارسی نیازمند یادگیری و توجه به نکات مهم است. شما می توانید این روش تایپ را به خوبی فرا بگیرید. زیرا این یک مهارت است و شما به عنوان نویسنده محتوا، تایپیست و به طور کلی شخصی که با کامپیوتر سروکار دارد، باید به تایپ انگلیسی و فارسی مسلط باشید. برای اینکه بتوانید تایپ ده انگشتی انگلیسی را فرا بگیرید، لازم است تا یک سری نکات و موارد مهم را بیاموزید تا با رعایت آنها بتوانید به این شیوه تایپ مسلط باشید. در ادامه آموزش هایی را در این خصوص برایتان در نظر گرفته ایم که قطعا شما را در این زمینه راهنمایی می کند.

مقدماتی برای آموزش تایپ انگلیسی ده انگشتی

آموزش تایپ انگلیسی مانند آموزش تایپ فارسی کار سخت یا غیر ممکنی نیست. فقط لازم است تا شما دانش این گونه تایپ کردن را به خوبی فرا بگیرید. برای این کار لازم است تا شما یک سری موارد مهم را به عنوان مقدمات یادگیری تایپ انگلیسی فرا بگیرید که در این بخش به آنها اشاره خواهیم داشت.

  • اسکرین شات کیبورد را در ذهن خود داشته باشید!

شاید کمی متعجب شوید اما باید یک اسکرین شات از صفحه کیبورد را به ذهن و حافظه خود بسپارید و تا همیشه از آن نگهداری کنید. برای آموزش تایپ انگلیسی لازم است تا شما جای تمام کلیدهای روی کیبورد را با دقت به خاطر بسپارید. برای این کار می توانید بارها و بارها به کیبورد نگاه کنید و به محل قرارگیری حروف انگلیسی توجه داشته باشید. قطعا اگر با دقت این کار را انجام دهید، به سرعت می توانید جای حروف انگلیسی را به خاطر بسپارید.

  • به انگشتانتان حالت طبیعی بدهید

یکی دیگر از مواردی که باید به عنوان مقدمه ای برای آموزش تایپ انگلیسی در نظر بگیرید این است که به انگشتانتان حالت و فرم طبیعی بدهید. شاید به دلیل طرز قرار گرفتن انگشتان روی کیبورد احساس کنید که کمی سختتان است. اما شاید این وضعیت کمتر از 30 دقیقه طول بکشد و پس از آن بتوانید به راحتی انگشتانتان را روی کلیدهای کیبورد قرار دهید. پس سعی کنید انگشتانتان را کاملا طبیعی و نرم روی کلیدهای کیبورد نگه دارید.
 
تایپ ده انگشتی

  • ارگونومی تایپ را رعایت کنید

یکی دیگر از موارد مهمی که در آموزش تایپ انگلیسی مورد توجه قرار می گیرد، رعایت ارگونومی تایپ است. زمانی که شما به صورت کاملا صحیح پشت سیستم بنشینید، قطعا می توانید دستانتان را در وضعیت مناسب تری قرار دهید. این باعث می شود تا با تمرکز بیشتری خودتان را برای تایپ آماده کنید. رعایت ارگونومی تایپ از خستگی زود هنگام شما نیز جلوگیری می کند.

بخش اول آموزش تایپ انگلیسی

پس از اینکه با مقدمات آموزش تایپ انگلیسی آشنا شدید، باید آموزش های لازم که در مرحله اول به آنها نیاز دارید را فرا بگیرید. پس با دقت موارد زیر را دنبال کنید.

  •  جای دست و انگشتانتان را مشخص کنید

در قدم اول برای آموزش تایپ انگلیسی شما باید جای دست ها و انگشتانتان را مشخص کنید. در خصوص وضعیت دست ها و انگشتان در بخش نحوه قرار گرفتن انگشتان روی کیبورد به طور کامل توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. اما مچ دست ها باید آزاد باشند و روی میز قرار نگیرند. انگشتان هم به ترتیب روی کلیدهای کیبورد قرار بگیرند. انگشت اشاره دست چپ روی کلید F و انگشت اشاره دست راست روی کلید J قرار می گیرد. اگر توجه کنید روی این کلیدها برجستگی های کوچکی وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن کلید مبدا استفاده کنید. به ترتیب انگشتان بعدی نیز روی کلیدهای کناری قرار می گیرند.

  • عملکرد انگشت شصت و انگشت کوچک متفاوت است

موضوع مهمی که در آموزش تایپ انگلیسی باید به آن توجه کنید این است که انگشت شصت دستان شما باید روی کلید space قرار بگیرند و انگشت کوچک هر دو دست شما باید برای فشردن کلیدهای shift، ctrl و alt آماده باشند. همچنین شما باید از انگشت کوچکتان برای استفاده از سایر کلیدهای دیگر مانند caps lock، tab، Back space و... استفاده کنید.

جای کلیدهای روی کیبورد را به خاطر بسپارید

  •  آموخته هایتان را تمرین کنید

در آموزش تایپ انگلیسی تاکید ما بر این است که شما آموخته هایتان را در هر مرحله تمرین کنید. بدین ترتیب می توانید با آمادگی کامل وارد مرحله بعدی شوید. تا به اینجا با مقدمات و اصولی آشنا شدید که برای شروع تایپ انگلیسی لازم است تا آنها را به خوبی روی کیبوردتان پیاده سازی کنید. پس از اینکه در این مرحله به خوبی آموخته هایتان را به خاطر سپردید، می توانیم تایپ انگلیسی را شروع کنیم.

بخش دوم آموزش تایپ انگلیسی

در بخش دوم آموزش تایپ انگلیسی شما باید تایپ کردن و فشردن کلیدهای کیبورد را شروع کنید. شاید در ابتدا احساس کنید که این تمرینات را با اصول و قواعدی که در تایپ فارسی مطرح بود، اشتباه بگیرید. اما همین که شروع به تایپ کنید و روی تایپ انگلیسی متمرکز شوید، قطعا چنین موضوعی برایتان مطرح نخواهد بود.

  • کلیدهای کیبورد را به صورت تکی تکی فشار دهید

در گام اول آموزش تایپ انگلیسی شما باید کلیدهای روی کیبورد را به صورت تک به تک فشار دهید تا جایگاه دقیق آنها را به خاطر بسپارید. بدین ترتیب جایگاه هر کلید به خوبی در ذهن شما نقش می بندد. از همین لحظه که می خواهید انگلیسی تایپ کنید، باید نگاهتان کاملا به مانیتور باشد و فقط با استفاده از قدرت لامسه کلیدهای روی کیبورد را لمس کنید.

  •  کلمه تایپ کنید

پس از اینکه کلیدها را به صورت تک به تک لمس کردید، حالا زمانش رسیده تا کلمه تایپ کنید. برای این کار باید انگشتانتان را به سمت سطر بالایی و سطر پایینی ببرید. طبق تصویر زیر، شما می توانید کلیدهایی که باید توسط هر یک از انگشتانتان فشار داده شوند را ببینید. پس در تمرین تایپ، این مورد را نیز به خاطر داشته باشید و هر کلید را با انگشت مربوط به خودش فشار دهید. تایپ کردن کلمات به شما کمک می کند تا انگشتانتان را با کلیدهای مخصوصشان آشنا کنید. ممکن است تمرین تایپ کلمه چند روز طول بکشد. این اصلا اشکالی ندارد. هر زمان که احساس کردید به راحتی تایپ کلمات را انجام دادید، می توانید سراغ مرحله بعدی بروید.
 
محل قرار گرفتن انگشتان برای تایپ انگلیسی

  •  جمله تایپ کنید

در این مرحله از آموزش تایپ انگلیسی دستان شما به خوبی آمادگی دارد تا دیگر جملات معنادار تایپ کند. برای این کار خوب است تا شما با تسلط بیشتر، اتکا بر آموخته هایتان و البته بدون نگاه کردن به کیبورد، جملات معنی دار را تایپ کنید. برای این کار می توانید از متون روزنامه یا کتاب های انگلیسی استفاده کنید. به هیچ عنوان نگران سرعت تایپ خود نباشید. زیرا طبیعی است که در این مرحله سرعت تایپ شما پایین باشد. حالا زمان این است که شما روی دقت و تایپ صحیح متمرکز شوید. برای بالا بردن سرعت تایپ می توانید در مراحل بعدی اقدام کنید.

اشتباهات رایج در تایپ انگلیسی

در آموزش تایپ انگلیسی ما نکات و موارد مهمی را در اختیارتان قرار دادیم. اما لازم است تا با اشتباهات رایج نیز آشنا شوید تا آنها را انجام ندهید. بنابراین به مواردی که در ادامه عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.

  • هرگز به کلیدهای روی کیبورد بیش از حد فشار وارد نکنید. زیرا این کار باعث می شود تا شما به سرعت خسته شوید، به همین روند تا پایان تایپ کنید و به زودی شاهد خراب شدن کلیدهای کیبوردتان شوید. بهتر است از همان ابتدا با فشار بسیار کمی کلیدهای کیبورد را لمس کنید.
     
    دقت در تایپ مهمتر از سرعت است
  • در آموزش تایپ انگلیسی ما تاکید داریم که هرگز گام های بزرگ یا سخت برندارید. به همین منظور بهتر است در ابتدا به سراغ متون ساده انگلیسی بروید. سپس می توانید با توجه به پیشرفتی که در یادگیری و آموزش تایپ انگلیسی داشتید، از متون سخت تر استفاده کنید. تایپ متون سخت و پیچیده اشتباهی است که بسیاری از افراد مبتدی آن را مرتکب می شوند. اما این باعث کاهش قدرت یادگیری می شود.
  • حتما برای یادگیری تایپ انگلیسی زمان مناسبی را در نظر بگیرید. عجله برای یادگیری، باعث بروز اختلالات در آموزش می شوند. شما باید به خودتان فرصت کافی برای آموزش تایپ انگلیسی را بدهید.
  • همیشه در نظر داشته باشید دقت در تایپ از سرعت تایپ مهمتر است. زمانی که شما با دقت تایپ کنید و رفته رفته تایپ کردن را بیاموزید، می توانید روی سرعتتان نیز کار کنید. هرگز نمی توان به طور همزمان روی سرعت و دقت تایپ کار کرد.
  •  از تکرار و تمرین آموخته هایتان دست نکشید. زیرا این تنها چیزی است که به شما کمک می کند تا تایپ انگلیسی را به خوبی فرا بگیرید.
  •  از زمانی که یادگیری تایپ انگلیسی را شروع کردید، بین تمرین آموخته هایتان فاصله نیندازید. بهتر است روزهای متداول، تایپ انگلیسی را تمرین کنید تا روز به روز به دانش شما افزوده شود.

کلام آخر

در این بخش اطلاعاتی در خصوص آموزش تایپ انگلیسی در اختیار شما قرار دادیم. خوب است تا با توجه به تک تک این نکات، تایپ انگلیسی را شروع کنید و یک مهارت فوق العاده به مهارت هایتان اضافه کنید. در نهایت باید بگوییم از همان ابتدا که می خواهید تایپ کردن را شروع کنید، حتما از هر ده انگشت خود استفاده کنید. زیرا تمام این آموزش ها در جهت آموزش تایپ ده انگشتی برای شما در نظر گرفته شده است. قطعا شما روزی خودتان را به بهترین نسخه در تایپ انگلیسی تبدیل می کنید. فقط کافیست تا تمرین و پشتکار داشته باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *