آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام
الگوریتم های اینستاگرام برای بسیاری از کاربران این پلتفرم مرموز باقی مانده است. اینستاگرام یک «الگوریتم» فراگیر ندارد که به مردم دیکته کند چه چیزی را ببینند یا نبینند.
آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام
الگوریتم های اینستاگرام چگونه کار می کنند؟ اغلب متوجه می شوید که در یک حلقه گیر افتاده اید، در هر صفحه ای از اینستاگرام کاوش می کنید، به اندازه کافی ارضاء نمی شوید. این پلتفرم برای ارتقای مداوم تجربه کاربر، مرتبط ترین محتوایی را که احتمالا با آن درگیر هستید به شما نشان می دهد. عملکرد الگوریتم اینستاگرام به شما یاری می دهد تا یک استراتژی، جهت بهبود دید خود و افزایش فالوورها در این پلتفرم ایجاد کنید. از آنجایی که اینستاگرام دائما تغییراتی ایجاد و الگوریتم خود را تکمیل تر می کند، پیگیری آن دشوار است. بنابراین این سوال مطرح می شود که الگوریتم اینستاگرام در سال 2024 دقیقا چگونه کار می کند؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم. اصولا کاربران اینستاگرام می خواهند تولید محتوا نزدیکان خود را در فید و استوری ببینند. با این تفاصیل روند رتبه بندی تقریبا یکسان است. جدا از تبلیغات گذری، استوری و فید شما فقط تولید محتوای افرادی که دنبال می کنید را نمایش می دهد.
مقدمه
الگوریتم های اینستاگرام برای رتبه بندی دقیق محتوا در فید و استوری، سیگنال های زیر را در اولویت قرار می دهد:
- ارسال اطلاعات
- اطلاعات در مورد پوستر
- فعالیت کاربر
- تاریخچه تعامل
الگوریتم های اینستاگرام محبوب بودن یک پست را بر اساس لایک ها، رتبه بندی می کند. همچنین جزئیات دیگری مانند زمان پست، مدت زمان (در مورد ویدیوها) و مکان (در صورت وجود) را در نظر می گیرد. برای درک اینکه چقدر آن شخص برای شما مهم است، اینستاگرام سیگنال هایی را در نظر می گیرد مانند اینکه چند وقت یکبار با آن فرد تعامل می کنید و اینکه آیا این تعاملات اخیرا انجام شده است یا خیر. اینستاگرام سعی می کند طبق عواملی مانند تعداد پست هایی که پسندیده اید و نوع محتوایی که با آنها تعامل برقرار کردید، بفهمد که به چه چیزی علاقه مند هستید. همچنین اینستاگرام سعی بر آن دارد تا با مشاهده سیگنال هایی مانند نظرات، ایده های بهتری از علاقه مندی شما، به دست آورد. درباره ی تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام در مقاله ای دیگر توضیح داده شده است.
لیست عناوین
به منظور بیان توضیحاتی درباره ی الگوریتم های اینستاگرام، لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند:
1- منظور از الگوریتم اینستاگرام چیست؟
2- بررسی الگوریتم های اینستاگرام
3- آشنایی با جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام
منظور از الگوریتم اینستاگرام چیست؟
الگوریتم اینستاگرام به عنوان سیستمی در بستر رسانه اجتماعی عمل می کند که ترتیب ظاهر شدن محتوا در فید کاربر را تعیین می نماید. هدف این الگوریتم با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشینی، ارائه محتوای جذاب به کاربران است. حال این سوال مطرح می شود که عملکرد الگوریتم اینستاگرام چیست؟ الگوریتم اینستاگرام مکانیزم پیچیده ای است که مسئول سازماندهی و ارائه محتوا به کاربران در فید هایشان است. این الگوریتم هنگام تصمیم گیری، عوامل متعددی مانند تعامل کاربر، زمان و ارتباط محتوا با هر کاربر را در نظر می گیرد. الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟ اگرچه عملکرد دقیق الگوریتم اینستاگرام فقط برای توسعه دهندگان متا شناخته شده است، اما عوامل متعددی وجود دارد که به طور عمومی شناخته اند:
- نامزدی
- زمان روز
- ارتباط
- نوع محتوا
- فرکانس ارسال
- ارتباط کاربر
- محبوبیت کلی
تعامل کاربر به طور قابل توجهی بر الگوریتم اینستاگرام تاثیر می گذارد. با تجزیه و تحلیل داده هایی نظیر: (لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها و بازدیدها) الگوریتم تعیین می کند که کدام محتوا احتمالا مجذوب و مرتبط با یک کاربر خاص است. زمان نیز در فرآیند تصمیم گیری الگوریتم نقش دارد. اینستاگرام از اطلاعات مربوط به الگوهای فعالیت کاربر برای تعیین مناسب ترین زمان جهت ارائه محتوا استفاده می کند. الگوریتم اینستاگرام ارتباط محتوا با هر کاربر را به عنوان یک عامل مهم در نظر می گیرد. تعداد دفعاتی که یک حساب، محتوای جدید پست می کند نیز بر الگوریتم تاثیر می گذارد. همچنین ارتباط کاربر، رابطه بین کاربر و حساب هایی را که دنبال می کنند، در نظر میگیرد. در نهایت، این الگوریتم محبوبیت کلی و تعداد فالوورهای یک حساب کاربری را مدنظر قرار می دهد.
بررسی الگوریتم های اینستاگرام
در بررسی الگوریتم های اینستاگرام کاوش، استوری ها و حلقه ها از الگوریتم خاصی متناسب با تجربه هر کاربر بهره می برند. به عنوان مثال، اکثر کاربران دوست دارند که ببینند دوستانشان در استوری چه کاری انجام می دهند، بنابراین اینستاگرام این ارتباطات نزدیک را در اولویت قرار می دهد. از سوی دیگر، اینستاگرام تب Explore را برای نمایش محتوای ناآشنا ایجاد می کند. رعایت نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام راندمان الگوریتم های اینستاگرام را بهبود می بخشد.
چگونه اینستاگرام محتوای فید را رتبه بندی می کند؟ الگوریتم رتبه بندی برای فید IG شما یک فرآیند گام به گام را دنبال می کند. با در نظر گرفتن پست های اخیر از حساب هایی که دنبال می کنید و (پست هایی از حساب هایی که ممکن است برایتان جالب باشد) شروع به رتبه بندی محتوا می کند. شخصی سازی در اینجا کلیدی است. IG عواملی مانند تعاملات و حتی ترجیحات قالب مانند عکس ها را در نظر می گیرد. این عوامل که به آنها "سیگنال" گفته می شود، جنبه های مختلفی مانند زمان بندی پست، استفاده از دستگاه و عادت های تعامل را در بر می گیرد. برخی از سیگنال های اصلی که IG برای رتبه بندی فید شما استفاده می کنند عبارتند از:
- فعالیت شما
- اطلاعات پست
- اطلاعات در مورد پوستر
- سابقه تعامل شما
آشنایی با جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام
جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام به شرح زیر می باشند:
- حالت ساکت (Quiet mode): این الگوریتم ویژگی است که اخیرا رونمایی شده است که به کاربران اجازه می دهد تا (به طور موقت اعلان ها را محدود کرده و وقفه های برنامه را به حداقل) برسانند. وقتی فعال باشد، حالت بی صدا اعلان های فشاری را خاموش می کند و ظاهر اعلان های درون برنامه ای را محدود می کند.
- یادداشت (Notes): یادداشت ها پست های کوتاهی هستند (حداکثر 60 کاراکتر) که فقط از متن و ایموجی استفاده می کنند. آنها در بالای عکس نمایه کاربر در بالای صندوق ورودی شما ظاهر می شوند. پاسخ های یادداشت در صندوق ورودی DM شما ظاهر می شوند و یک راه عالی برای اتصال معمولی و خود به خود هستند.
- مجموعه های مشارکتی (Collaborative collections): مجموعه های مشترک فضایی مشترک هستند که شما و دوستانتان می توانید پست های IG را ذخیره و مشاهده کنید. به سادگی روی نماد ذخیره کلیک کنید تا از اینستاگرام خواسته شود گزینه اضافه کردن یک پست به یک مجموعه مشترک را به شما بدهد.
- پروفایل های گروه (Group Profiles): اینستاگرام همچنین در حال آزمون و خطا درباره ی یک ویژگی جدید است. این ویژگی به کاربران امکان می دهد پست ها و استوری ها را در پروفایل اختصاصی و مشترکی که با دوستان خود ایجاد می کنند، به اشتراک بگذارند. محتوای به اشتراک گذاشته شده در یک نمایه گروه فقط به اعضای گروه فرستاده می شود.
- داستان های صادقانه (Candid Stories): اگر عاشق BeReal هستید، می توانید ویژگی Candid اینستاگرام را نیز امتحان کنید. حتی می توانید از ویژگی دوربین دوگانه IG استفاده کنید، که به شما امکان می دهد با دوربین گوشی خود از جلو و عقب فیلم بگیرید.
کلام آخر
در این مقاله توضیحاتی درباره ی الگوریتم های اینستاگرام داده شد. برای موفقیت در اینستاگرام در سال 2024، باید از هر ابزاری که در اختیار دارید برای تشویق تعامل و هیجان مخاطبان در مورد محصولات و خدمات خود استفاده کنید. با استفاده از ارتقای مداوم اینستاگرام و گنجاندن آنها در استراتژی بازاریابی خود، می توانید دسترسی خود را به یک محصول کاملا جدید، گسترش دهید و میل برند را با مشتریان فعلی آنها به حداکثر برسانید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید