آیا تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر را می دانید؟

آیا تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر را می دانید؟

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر متعدد است، برخی از این تفاوت ها عبارتند از: نوع محتوا، پلتفرم انتخابی، تعامل با مخاطب، فرصت های کسب درآمد، وسایل انتقال پیام

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر در چیست؟ اینها مسیرهای شغلی یکسانی نیستند و عناوین آنها قابل تعویض نیست. با این حال، بین آنها همپوشانی وجود دارد. مسئله این است: این اصطلاحات مختلف آنقدر پشت پرده پنهان شده اند که همیشه به راحتی نمی توان تفاوت را تشخیص داد. با توجه به اینکه اینها هنوز مشاغل جدیدی هستند، طبیعتا با کمی رمز و راز و سردرگمی احاطه شده اند. اما با توجه به رشد فضای اینفلوئنسر مارکتینگ به بیش از 21 میلیارد دلار در سال جاری، اکنون زمان آن است که تعاریف و تفاوت ‌های بین اینفلوئنسرها و بلاگرها را روشن کنیم. اولیویه آدام، بازاریاب گفت: «خطوط بین اینفلوئنسرها و بلاگرها با پویایی در حال تحول رسانه های اجتماعی، مبهم تر شده است. 
تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر به طور سنتی، بدین شرح است: بلاگرها روی تولید محتوا تبلیغاتی تمرکز می کنند در حالی که تاثیرگذاران از دسترسی خود برای تایید، بهره می برند. اکنون، اینفلوئنسرها می توانند بلاگر باشند و بالعکس. این فقط در مورد پلتفرم نیست، بلکه در مورد تاثیر است. بلاگرها بینش های خود را به اشتراک می گذارند، تاثیرگذاران روندها را شعله ور می کنند. با این حال، هر دو با مخاطب درگیر هستند و تاثیرگذار عمل می کنند. چشم انداز دیجیتال مارکتینگ همچنان در حال تغییر است، اما اصالت همچنان نقطه عطف تولید محتوا است. شباهت بین اینفلوئنسرها و بلاگرها در چیست؟ طبق گزارش Hubspot’s State of Marketing 2023، امروزه تولید محتوا اولویت اصلی 80 درصد از بازاریابان است. اینفلوئنسرها و بلاگرها هر دو مشاغل خود را در اینترنت ایجاد می کنند و می توانند از جهاتی با هم همپوشانی داشته باشند. پنج شباهت اصلی بین اینفلوئنسر و وبلاگ نویس وجود دارد:
1.    برند سازی شخصی
2.    ایجاد محتوای حمایت شده
3.    تعامل فالوور
4.    شفافیت
5.    تخصص صنعت

لیست عناوین

1- در مورد بلاگر اینستاگرام
2- در مورد اینفلوئنسر اینستاگرام
3- انواع اینفلوئنسرها
4- تفاوت بین بلاگر و اینفلوئنسر از جنبه های مختلف
5- فعالیت هایی که بین بلاگر و اینفلوئنسرها مشترک است
6- تفاوت ولاگر و بلاگر چیست؟

7- کلام آخر

در مورد بلاگر اینستاگرام

حالا بیایید درباره بلاگر اینستاگرام بحث کنیم. بلاگر تخصص و تجربیات خود را از طریق یک پلتفرم آنلاین برای محتوای تبلیغاتی به اشتراک می گذارد. بلاگرها اغلب در سایت و صفحات شخصی/ حرفه ای پست می گذارند و علایق مختلفی را از کسب و کار تا سفر اشتراک گذاری می کنند. دنیس لیتلی، سرآشپز و بلاگر مواد غذایی، مثال خوبی است. او نام تجاری خود را در توییتر با بیش از 70000 دنبال کننده ایجاد کرده است که دانش خود را در مورد آشپزی به اشتراک می گذارد. او به سوالات پاسخ می دهد و از طریق نوشتن با طرفداران درگیر می شود. بلاگر اینستاگرام امروز یک دارایی سودآور برای برندها هستند و اثبات آن در اعداد است. شرکت‌ هایی که بلاگر دارند، هر ماه 67 درصد بیشتر از شرکت ‌های دیگر ، سرنخ برای فروش کسب می‌کنند. اهمیت نسل پیشرو باعث می شود بلاگرها به دلیل مشارکت در این زمینه بسیار ارزشمند باشند.

فعالیت هایی که بین بلاگر و اینفلوئنسرها مشترک است

در مورد اینفلوئنسر اینستاگرام

به زبان ساده، اینفلوئنسر کسی است که نفوذ داشته باشد. اگر این اصطلاح را با دقت فنی بیشتری تعریف کنید، اینفلوئنسر کسی است که در یک وب‌ سایت رسانه‌ های اجتماعی مانند TikTok، YouTube یا Instagram، فالوور ثابتی داشته باشد. اینفلوئنسرها قدرت تاثیرگذاری بر فالوورهای خود را دارند. به عنوان یک متخصص در زمینه های خود (خواه زیبایی، تناسب اندام، اتومبیل یا فناوری) در نظر گرفته می شوند. اینفلوئنسر با به اشتراک گذاشتن دانش، تخصص و تجربیات خود با برندها و محصولات در کانال هایشان امرار معاش می کند. یکی از این افراد Emma Van Der Welle، یک تاثیرگذار سلامتی مستقر در بریتانیا است. او بیش از 50000 دنبال کننده جهانی در Tik Tok و Instagram جمع آوری کرده است که موضوعات سلامت جسمی و روانی را پوشش می دهد. او محتوای دیجیتالی ایجاد می‌کند که برندهای گیاهی پایدار، بدون ظلم و بی‌ رحمی را با نرخ درگیری بالا از سوی مخاطبانش تبلیغ می‌کند.

انواع اینفلوئنسرها

انواع اینفلوئنسرها عبارتند از:
•    مگا اینفلوئنسر
•    اینفلوئنسر ماکرو
•    میکرو اینفلوئنسر
•    نانو اینفلوئنسر
مگا اینفلوئنسرها بالاترین رده از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی هستند که معمولا بیشتر از یک میلیون نفر دنبال کننده دارند. آنها اغلب مخاطبان بسیار متنوعی با موضوعات مورد علاقه دارند. روابط آنها با تک تک اعضای دنبال کنندگان، دورتر است. آنها لزوما متخصصان موضوع نیستند، اما قطعا دسترسی زیادی را ارائه می دهند. ماکرو اینفلوئنسرها نسبت به مگا اینفلوئنسرها یک درجه پایین تر هستند. تعداد فالوورهای یک اینفلوئنسر ماکرو باید بین 100000 تا یک میلیون فالوور باشد. میانگین ماکرو اینفلوئنسر شما جایی بین میکرو و مگا قرار دارد. دیپاک شوکلا، بنیانگذار Pearl Lemon، توضیح داد که هیچ علم دقیقی وجود ندارد که این دسته بندی ها را متمایز کند. 
میکرو اینفلوئنسر کسی است که بین 1000 تا 100000 فالوور دارد. یک میکرو اینفلوئنسر روی یک جایگاه یا منطقه خاص تمرکز می کند و به طور کلی به عنوان یک متخصص صنعت یا متخصص موضوع در نظر گرفته می شود. نانو اینفلوئنسرها نسل نسبتا جدیدی از اینفلوئنسرها هستند. آنها تمایل دارند تعداد فالوورهای کمتری در مقایسه با میکرو اینفلوئنسرها داشته باشند، کمتر از 1000 فالوور.

بلاگر اینستاگرام

تفاوت بین بلاگر و اینفلوئنسر از جنبه های مختلف

تفاوت بین بلاگر و اینفلوئنسر در چیست؟ یک بلاگر صاحب یک دامنه است که هم در رسانه های اجتماعی و هم در سایت خود محتوا ایجاد می کند. اینفلوئنسر می تواند شخصی باشد که فقط در رسانه های اجتماعی محتوا تولید می کند. بنابراین در حالی که ممکن است شباهت هایی بین این دو وجود داشته باشد، پنج تفاوت اصلی بین یک تاثیرگذار و یک بلاگر وجود دارد:
•    نوع محتوا
•    پلتفرم انتخابی
•    تعامل با مخاطب
•    فرصت های کسب درآمد
•    وسایل انتقال پیام
در ادامه ی توضیحات تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر ، اینفلوئنسرها راه‌ های مختلفی برای انتقال پیام خود به مخاطبان جهانی در اختیار دارند، از جمله:
•    ویدیوهای کوتاه و بلند
•    زیرنویس‌های متنی
•    پخش پیام ‌ها از طریق بروز رسانی وضعیت
•    توییت‌ ها و تصاویر اصلی
در مقابل بلاگر اینستاگرام معمولا افکار خود را فقط از طریق محتوای نوشتاری به اشتراک می گذارد و گهگاه با چند تصویر همراه می شود تا برخی جزئیات را اضافه کند.

انواع اینفلوئنسرها

فعالیت هایی که بین بلاگر و اینفلوئنسرها مشترک است

فعالیت هایی که بین بلاگر و اینفلوئنسرها مشترک است، کدامند؟ هم اینفلوئنسرها و هم بلاگرها برندهای خود را با ایجاد و ارسال محتوای منحصر به فرد، آموزنده و سرگرم کننده می سازند. این برند شخصی چیزی است که آنها برای تثبیت قدرت خود در این زمینه و محو کردن خطوط بین نظرات شخصی و محتوای تبلیغاتی استفاده می کنند. هم اینفلوئنسرها و هم بلاگرها بخشی از درآمد خود را از طریق همکاری با شرکت ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به دست می آورند. این موضوعات محتوا همه چیزهایی را که به آن علاقه دارند، اعم از مد، زیبایی، اتومبیل یا دکوراسیون منزل، پوشش می دهد. 
هم اینفلوئنسر و هم بلاگر با پاسخ دادن به نظرات، از طریق چت زنده و پیام مستقیم با مخاطبان خود، ارتباط برقرار می کند. هم اینفلوئنسرها و هم بلاگرها به صورت آنلاین با شفاف بودن در مورد انگیزه های محتوای خود اعتماد کسب می کنند. هر دوی آنها به دلیل تخصص خود در یک صنعت یا جایگاه خاص شناخته می شوند.

تفاوت ولاگر و بلاگر چیست؟

تفاوت ولاگر و بلاگر چیست؟ یک ولاگر محتوای بصری ایجاد می کند. او شخصیت و مهارت های خود را به شکلی جذاب و پویا نشان می دهد. یک ولاگر از دوربین، میکروفون و نرم افزار ویرایش برای ایجاد محتوای بصری جذاب استفاده می کند. مخاطبان می توانند او را ببینند و بشنوند. پلتفرم های مختلفی برای اشتراک گذاری محتوای ویدیویی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک، فیس بوک و غیره وجود دارد. در مقابل یک بلاگر یک محتوا ایجاد و مدیریت می کند. او از مهارت های نوشتاری خود برای تولید محتوای اینستاگرام که آموزنده و جذاب باشد، استفاده می کند. از تجربیات شخصی گرفته تا بررسی محصول، بلاگرها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند.

کلام آخر

در این مقاله درباره ی تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر توضیحاتی داده شد. بلاگر و ولاگر عمدتا در مورد ایجاد تولید محتوا فعالیت می کنند. اما آنها در رسانه ها، سبک های ارتباطی و تعامل با مخاطب، متفاوت هستند. شغل بلاگری شما را قادر می سازد تا از طریق کلمات نوشته شده خوانندگان را جذب کنید. شغل ولاگری به شما امکان می دهد محتوای ویدیویی ایجاد کنید تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. انتخاب بین بلاگر و ولاگر به مهارت ها و ترجیحات شما بستگی دارد. همچنین بستگی به نوع ارتباطی دارد که می خواهید با مخاطبان خود ایجاد کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *