چگونه یک تیزر تبلیغاتی تجاری موفق و پولساز طراحی کنیم؟

چگونه یک تیزر تبلیغاتی تجاری موفق و پولساز طراحی کنیم؟

آیا می دانید چطور می توان یک تیزر تبلیغاتی تجاری منحصر بفرد و تاثیر گذار را در کمترین زمان ممکن و با پرداخت کمترین هزینه، طراحی و تولید کرد؟

تیزر تبلیغاتی تجاری؛ مقدمه

تیزر تبلیغاتی تجاری روشی از بازاریابی است که برای معرفی کسب و کارهای مختلف تجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همانطور که می ‌دانید تبلیغات با هدف ایجاد جلب نظر و توجه مردم به یک محصول جدید، مورد استفاده قرار می گیرند. تبلیغات با ارائه اطلاعات کوتاه و مناسب در مورد کالا و خدمات (با وعده ارائه اطلاعات بیشتر) متقاضیان را برای خرید ترغیب می ‌نمایند. تبلیغات به روش‌ های مختلفی قابل اجرا هستند که یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ ترین آنها، تیزرهای تبلیغاتی، هستند. این نوع از ابزارهای تبلیغاتی با ارائه نتایج غیر منتظره و باورنکردنی، توانسته ‌اند برگ برنده را در دست داشته باشند. به این ترتیب در بسیاری از کسب و کارهای مختلف، شاهد استفاده از انواع تیزرهای تبلیغاتی خواهیم بود.
 با توجه به محبوبیت تیزرهای تبلیغاتی در بازارهای رقابتی، شاهد انواع تولید محتوا در این زمینه خواهیم بود. بسیاری از افراد توانمند و حرفه ‌ای با برخورداری از دانش تخصصی در زمینه طراحی و ساخت انواع تیزرها، توجه بازارهای رقابتی را به سمت خود جلب نموده‌ اند. این موضوع سبب شده است که ساخت تیزرهای تبلیغاتی به یک موضوع پر چالش و وسوسه انگیز برای انواع کسب و کارها مبدل گردد. به طوری که اغلب کسب و کارها به دنبال ساخت و تولید تیزرهای تبلیغاتی هستند که از سطح تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد. در ادامه به ذکر برخی از موضوعات اساسی و حائز اهمیت خواهیم پرداخت. این موضوعات عبارتند از:

1.     تیزر تجاری چیست؟
2.    چگونه یک تیزر تجاری با کیفیت بسازیم؟
3.    آیا برای تبلیغات جذاب تجاری ویدیوهای انیمیشنی و سه‌ بعدی مناسب هستند؟
4.    کلام پایانی

تیزر تجاری چیست؟

اگر بخواهیم به یک مفهوم کلی از تیزر تبلیغاتی تجاری دست پیدا کنیم باید به تعریف تبلیغ تجاری بپردازیم. همانطور که می ‌دانید تبلیغ تجاری، یک روش برقراری ارتباطات غیر شخصی هستند که در مقابل پرداخت هزینه توسط یک حامی مالی تعیین شده و با بهره‌ برداری از رسانه‌ های جمعی و گروهی (جهت ترغیب و یا تحت تاثیر قرار دادن مخاطبین) انجام می ‌شوند. در عصر حاضر که یک جهان آرمانی پیش روی ماست، تولید کننده و سازنده‌ ی تیزر می ‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. از این طریق می تواند محصول خود را به بازار رقابتی معرفی نموده و متقاضیان را برای خرید ترغیب کند.
استفاده از تیزر تبلیغاتی تجاری محدود به زمان و مکان خاصی نخواهد بود. چه بسا که بسیاری از تاجران شناخته شده و مطرح علاوه بر استفاده از تیزرهای تجاری در بازارهای رقابتی داخلی، آنها را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب در بازارهای خارجی نیز مورد استفاده قرار داده اند. از انواع این تیزرها می ‌توان به ساخت تیزر نمایشگاهی و بسیاری از نمونه‌های دیگر، اشاره کرد.
با یک نگاه کوتاه و مقایسه نمونه تیزر تبلیغاتی می ‌توان به این امر مهم پی برد که برخی از انواع تیزرهای تبلیغاتی توانسته ‌اند توجه سطح گسترده ‌ای از بازدید کنندگان را به سمت خود جلب نمایند. این موضوع می‌ تواند به عنوان اصلی ‌ترین هدف از طراحی و ساخت یک تیزر شناخته شود. با این روش تاجران علاوه بر افزایش آگاهی مخاطبین از نام تجاری خود، می ‌توانند سطح زیادی از توجه مخاطبین را به سمت کالاها و خدمات خود نیز هدایت نمایند. بنابراین با یک تیزر تبلیغاتی برنامه ‌ریزی شده می ‌توان سطح میزان فروش را به طرز چشمگیری افزایش داد.

چگونه یک تیزر تجاری با کیفیت بسازیم؟

یک تیزر تبلیغاتی تجاری باید از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار باشد. یکی از مهم‌ترین عناصر تیزر تبلیغاتی موفق و جذاب جلب توجه مخاطبین و ترغیب آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالا و خدمات ارائه شده، می ‌باشد. بنابراین تیزرهای تبلیغاتی باید بر اساس اصول و قواعد خاصی طراحی و ساخته شوند تا بتوانند مخاطبین مختلف را تحت تاثیر قرار دهند. از این رو می ‌توان به  برخی نکات طلایی و مهم در زمینه ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی تجاری اشاره کرد:
1.    از عنصر ایجاد رمز و راز در نحوه ساخت تیزر جذاب برای برند تجاری خود استفاده کنید. همانطور که می ‌دانید کنجکاوی انسان ‌ها سیری‌ ناپذیر است. به این ترتیب شما می ‌توانید حس کنجکاوی مخاطبین را تحت تاثیر قرار داده و آنها را برای خرید ترغیب نمایید. 
2.    برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی تجاری موفق می ‌توانید از نرم ‌افزارهای ارائه شده بهره‌ برداری کنید. این روزها شاهد عرضه بسیاری از اپلیکیشن ‌ها و نرم ‌افزارهای مختلف جهت ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی هستیم. این نوع از ابزارها موجب شده اند که فرایند ساخت تیزر تبلیغاتی از دشواری و پیچیدگی خارج شده و به راحتی قابل اجرا باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از این اپلیکیشن ‌ها و نرم ‌افزارها باید از دانش و تخصص حرفه ای برخوردار باشید. همچنان که در فرایند ساخت تیزر در فتوشاپ مشاهده می ‌کنید، به راحتی می ‌توانید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن از جذاب ‌ترین تیزرهای تبلیغاتی بهره ‌مند گردید. 
3.    فراموش نکنید که الگوبرداری و بازدید از نمونه‌های موفق تیزر تبلیغاتی می ‌تواند تاثیر بسزایی بر روی عملکرد شما در ساخت تیزر تبلیغاتی تجاری داشته باشد. استفاده از انواع تکنیک ‌ها در نمونه تیزرهای تبلیغاتی می تواند شما را برای استفاده از یک ایده ناب و خلاقانه همراهی کنند.

تیزر تجاری

آیا برای تبلیغات تجاری ویدیوهای انیمیشنی و سه‌ بعدی مناسب هستند؟

استفاده از انیمیشن‌های تبلیغاتی این روزها به عنوان یکی از پرکاربردترین عناصر در ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی به شمار می ‌روند. حال این سوال پیش می‌آید که: آیا استفاده از انیمیشن ‌ها در ساخت تیزر تبلیغاتی تجاری نیز کاربردی و موثر خواهد بود؟ استفاده از انیمیشن ‌های تبلیغاتی مزایای بسیار زیادی را برای کسب و کارهای مختلف و تیزرهای تبلیغاتی در بر دارند. با در نظر گرفتن مزایا و فواید استفاده از انیمیشن ‌ها در تیزرهای تبلیغاتی، دور از ذهن نیست که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی تجاری نیز شاهد بهره ‌برداری از آنها باشیم. از جمله مزایای استفاده از انیمیشن ‌ها در تیزرهای تبلیغاتی عبارتند از:
•    کاهش چشمگیر و قابل توجه هزینه ‌ها در ساخت تیزرهای تبلیغاتی
•    استفاده از ایده ‌های خلاقانه و منحصر به فرد در اطلاع رسانی و ارائه خدمات به مشتریان 
•    افزایش میزان پیش فروش محصولات با استفاده از مدل سازی ‌های سه بعدی و انیمیشن ‌ها 
•    درک ویدیوهای سه بعدی و انیمیشنی برای کاربران بسیار ساده و قابل فهم است. بنابراین استفاده از آنها می ‌تواند مخاطبین بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد. 
•    همانطور که می ‌دانید انیمیشن‌ ها و ویدیوهای سه بعدی از سطح جذابیت و سرگرم کنندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین می ‌توانند به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌ های بازاریابی در بازارهای رقابتی به شمار بروند. 
•    همانطور که در تیزر معرفی اپلیکیشن و بسیاری از تیزرهای دیگر شاهد ویرایش و به روز رسانی ویدیو هستیم، در بسیاری از تیزرهای تجاری نیز می ‌توان شاهد ضرورت ویرایش و به روز رسانی تیزر تبلیغاتی نیز بود. با در نظر گرفتن سهولت در امر به روز رسانی و ویرایش ویدیوهای سه بعدی و انیمیشن‌ ها، استفاده از آنها برای تیزرهای تجاری بسیار هوشمندانه خواهد بود.

بهترین تبلیغات تجاری

کلام پایانی

آیا تاکنون شاهد یک تیزر تبلیغاتی تجاری بوده ‌اید که توجه مخاطبین را به سمت خود جلب نماید؟ این تیزر تبلیغاتی از چه ویژگی ‌ها و عناصری برخوردار است؟ بسیاری از تیزرهای تجاری موفق به نحوی طراحی و تولید شده ‌اند که توانسته اند بدون حرف و یا یک دیالوگ خاص، سر و صدای باور نکردنی را راه بیندازند. قطعا این موضوع را مدیون استفاده از دانش و تخصص کارشناسانی هستند که در زمینه ی ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی حرفی برای گفتن دارند. افرادی که در زمینه ی ساخت انواع تیزرها از دانش تکنیکال و تخصصی برخوردار هستند، قطعا خالق بهترین تیزرهای تبلیغاتی خواهند بود. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *