تولید محتوا در اینستاگرام و راه های افزایش فروش
تولید محتوا در اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می شود که در قالب پست، استوری، ریلز و آی جی تی وی منتشر می شوند.
مقدمه
تولید محتوا در اینستاگرام، نیازمند تخصص و مهارت می باشد. تولید محتوا در اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می شود. هر محتوایی، کاربرد ویژه ای دارد ولی هدف از تولید تمام محتواها و انتشار آن ها، یکسان است. هدف، جلب رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار آنلاین و فروش بیشتر محصولات و خدمات می باشد. جهت آشنایی بیشتر با "تولید محتوا در اینستاگرام و راه های افزایش فروش" با ما در ادامه مقاله همراه باشید. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:
- انواع محتوا در اینستاگرام
- نقش انواع محتوا در Instagram
- برنامه ریزی تولید محتوا برای اینستاگرام
- میزان درآمد از طریق اینستاگرام
- روش های جذب مشتری در اینستاگرام
انواع محتوا در اینستاگرام
1- محتوای متنی: تولید محتوا در اینستاگرام، انواع و اقسام گوناگونی دارد که محتوای متنی یکی از انواع آن، می باشد. محتوای متنی در قالب کپشن، هشتگ و بیو پیج، نگارش می شود. محتوای متنی بخش کوچکی از تولید محتوای اینستاگرام می باشد که تقریبا کم هزینه تر از سایر محتواها است.
2- محتوای تصویری: محتوای تصویری یکی از انواع محتواهای اینستاگرامی می باشد. تولید محتوا در اینستاگرام به صورت تصویری، در پست ها و استوری ها کاربرد دارد. پروفایل اینستاگرام یکی از انواع محتواهای تصویری است. برای تهیه محتوای تصویری می توان عکس برداری کرد یا از طریق طراحی گرافیکی، آن را خلق کرد.
3- محتوای ویدیویی: محتوای ویدیویی در قالب ریلز، پست، آی جی تی وی و استوری، ضبط شده و منتشر می شود. هر چه کیفیت محتوای ویدیویی بهتر باشد، حجم آن بیشتر خواهد شد. محتواهای حجیم را هم می توان به راحتی در اینستاگرام آپلود کرد.
4- محتوای صوتی: تولید محتوا در اینستاگرام محدود به سه نوع محتوای قبلی نیست. محتوای صوتی در قالب پادکست یا فایل صوتی، ضبط می شود و به اشتراک گذاشته می شود. محتوای صوتی را می توان به عنوان ویس (صدا) بر روی محتوای ویدیویی آپلود کرد.
نقش انواع محتوا در Instagram
تولید محتوا در اینستاگرام با هدف جلب نظر مخاطب، تبدیل مخاطب به فالوور، تبدیل فالوور به مشتری، رونق کسب و کار، بیشتر دیده شدن، افزایش فروش و کسب رضایت مشتری، انجام می شود. محتوای متنی، اطلاعات و مشخصاتی را به مخاطب عرضه می کند. کپشن نویسی با هدف انتقال اطلاعات، انجام می شود. هشتگ نویسی باعث معرفی بیشتر و تبلیغات می گردد. نگارش بیو اینستاگرام باعث می شود مخاطب در نگاه اول، جذب گردد. محتوای تصویری و ویدیویی هم بایستی مطابق الگوریتم جدید اینستاگرام تولید شوند تا مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند. الگوریتم جدید اینستاگرام، ریلز پسند است و هر چه به تولید ریلز، بیشتر اهمیت دهید، موفق تر خواهید شد.
محتوای صوتی بایستی کار جذب مخاطب را بر عهده داشته باشد. نقش انواع محتوا در Instagram، کاملا مشخص است. تمام محتواها، هدف مشخصی را دنبال می کنند. نقش هر کدام از محتواها هم در فضای اینستاگرام مشخص می باشد. تولید محتوا به شکل های مختلف در اینستاگرام منتشر می شود. چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم؟ روش های کسب در آمد در اینستاگرام شامل راه اندازی کسب و کارهای آنلاین، ادمینی پیج های اینستاگرامی، بلاگری و اینفلوئنسری می شود.
برنامه ریزی تولید محتوا برای اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام بایستی طبق برنامه ریزی پیش برود. برنامه ریزی در قالب تقویم محتوایی، آماده می شود. در تقویم محتوایی، زمان تولید محتوا، ادیت آن و انتشار محتوا به صورت دقیق، ذکر شده است. تولیدکننده محتوا مطابق زمان مشخص شده، اقدام به تولید انواع محتوا و انتشار آن، می کند. محتوای متنی توسط نویسنده، نگارش می شود و قبل از انتشار، بایستی توسط ویراستار، بررسی شود. محتوای تصویری توسط عکاس یا طراح گرافیک تهیه می شود. طراح گرافیک در طراحی تصاویر دیجیتالی، نکات زیادی را بررسی و اعمال می کند. تهیه محتوا برای اینستاگرام بایستی توسط متخصص صورت گیرد.
محتوای صوتی توسط افرادی که صدای خوبی دارند و در زمینه تولید پادکست مهارت دارند، تهیه می شود. برای تولید محتوا در اینستاگرام باید از متخصصین حوزه تولید محتوا، کمک گرفت. قیمت تولید محتوا اینستاگرام بسته به نوع محتوا، کیفیت محتوا، حجم آن و کمپانی تولیدکننده، متغیر است. توصیه می شود قبل از ثبت سفارش در کمپانی مد نظر، قیمت ها را بررسی کنید و پس از مقایسه قیمت ها، سفارش را ثبت نمایید. داشتن تقویم محتوایی یک ماهه، سه ماهه، شش ماه و یک ساله برای هر کسب و کاری واجب است.
میزان درآمد از طریق اینستاگرام
کسب درآمد با تولید محتوا در اینستاگرام شامل بلاگری، اینفلوئنسری، ادمینی و راه اندازی کسب و کار می شود. راه اندازی کسب و کار در فضای اینستاگرام، بسته به کیفیت تولید محتوا و نوع کسب و کار، درآمدهای مختلفی دارد. برای مثال، درآمد حاصل از فروش لباس مجلسی بیشتر از درآمد حاصل از فروش لباس های راحتی است. به عبارت دیگر، سود حاصل از فروش پکیج های آموزشی فوق العاده بیشتر از فروش محصولات می باشد. فراموش نکنید که سود ارائه خدمات چشم گیر می باشد. در عوض، سود حاصل از فروش محصولات به پای درآمد حاصل از خدمات نمی رسد.
اجرای تکنیک های افزایش فروش پیج اینستاگرام باعث رونق کسب و کار می شود. درآمد حاصل از فروش محصولات و خدمات، گاها تا ماهی یک میلیارد هم می رسد. بلاگر و اینفلوئنسر با تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام، درآمد فوق العاده ای را کسب می کند. درآمد بلاگرها و اینفلوئنسرها در ماه حدود 1 تا 2 میلیارد می باشد. ادمینی هم یکی از روش های درآمدزایی در اینستاگرام است که بسته به فعالیت ادمین، درآمدی بین 6 میلیون تا 20 میلیون دارد. ادمین های اینستاگرام بایستی به شیوه تولید انواع محتوا مسلط باشند.
روش های جذب مشتری در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام با هدف جذب مشتری انجام می شود. در کل، محتوایی که برای اینستاگرام آماده می شود، با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطب می باشد. محتوای تولید شده، بایستی همراه با ترند و مد پیش بروند. محتوای دمده و قدیمی بر روی مخاطب تاثیر نمی گذارد و هیچ جاذبه ای برای مخاطب ندارد. برخلاف محتواهای ترند و مد روز، محتواهای قدیمی، مخاطب را دور می کنند. استراتژی تولید محتوا برای اینستاگرام، شیوه تولید محتوای به روز را به شما آموزش می دهد تا بتوانید محتوای یونیک و ترندی تهیه و منتشر نمایید. علاوه بر تولید محتوا، می توانید از روش های دیگری چون برگزاری مسابقه، قرعه کشی، لایو، تخفیف ها و حراج های دوره ای و مناسبتی، مخاطبان خود را جذب کنید.
برای تولید محتوا در اینستاگرام، از ایده های خلاقانه استفاده کنید و به هیچ عنوان خود را محدود به محتواهای ساده نکنید. به عبارتی، به نحوی تولید محتوا نکنید که انگار می خواهید از سر وا کنید یا سنبل کنید. برای تولید محتوا، زمان بگذارید. در این صورت، کسب و کار شما موفق خواهد شد. فراموش نکنید که موفقیت کسب و کار آنلاین در گرو رضایت مشتری می باشد.
کلام آخر
در این مقاله، راجع به تولید محتوا در اینستاگرام صحبت شد. رعایت نکات ذکر شده در تولید محتوا، حائز اهمیت است. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا در اینستاگرام، آموزش می دهد. رعایت همین نکات مختصر، باعث بیشتر دیده شدن پست ها و استوری های شما می شود و به همین ترتیب، به اهداف کاری خود می رسید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید